تا به حال در مورد Extreme روش های نمای خشک چیزی شنیده اید؟ خوب در مورد آن…

در صورت طراحی و مراقبت خوب ، نما سریعتر و به روشی یکنواخت تر سبز می شود. طرح رامبو: این مدل که به تازگی طراحی شده است به صورت ذوزنقههای کوچکی در کنار هم قرار میگیرد. روش خشک یعنی بدون استفاده از هیچ ماده ای تایلها را در کنار یک دیگر قرار میدهند. استفاده از زیرسازی فلزی مانند پیچ، استفاده از زیر سازی فلزی و چسب مگا استون یا زیرسازی توسط آجر و پیچ روشهای رایج در نصب خشک هستند. این تایلهای بتنی دیواری را در طرحهای دیگری مانند دو سوراخ، چهار سوراخ، شیاردار و… عامل دیگری که به شدت در طراحی نمای خارجی ساختمان تاثیرگذار است، مسائل اقتصادی و تامین مصالح به کار رفته در معماری میباشد. مورد دیگری که در قیمت تاثیر میگذارد کیفیت کار میباشد. اگر نصاب مهارت کافی نداشته باشد یا از مواد با کیفیت استفاده نکند، یا نتیجه کار از همان ابتدا قابل قبول نیست یا بعد گذشت زمان کمی پانلها شکسته یا فرو میریزد. در صورت استفاده از پنجره های لیفت اند اسلاید، جهت بازدهی بیشتر و عایق بودن بیشتر پنجره بهتر است که از پروفیل ها، شیشه ها و لاستیک هایی با کیفیت بالا، استفاده شود. در این روش با استفاده از پروفیل کشی فرایند نصب انجام میشود.

ی بیرونی و داخلی بهره برد.

نمای کلاسیک مربوط به خانه ویلایی دوبلکس است و متریال به کار رفته در این نمای ساختمان از سنگ سفید عباس آباد می باشد .طراحی نما به بهترین شکل انجام شده و جلوه خاصی به ساختمان داده است. در سازمانهای مستقل استاندارد اروپا آزمایشهایی از قبیل موارد زیر بر روی رنگهای جوتن انجام شده و گواهینامههای مخصوص آزمایشها برای این محصولات صادر شده است. عایق برودتی هستند و با توجه به ویژگیهایی که دارند میتوان از آنها در نمای بیرونی و داخلی بهره برد. این روش دارای 4 نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. بزرگترین عیب تایل بتنی حساس بودن نصب آن است. روش اجرا و نصب تایلهای بتنی چگونه است؟ نما های ملاتی معمولا بعد از 20-15 سال نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که مسلتزم تخریب نما و ملات زیر آن است، این عمل موجب افزایش هزینه های ترمیم شده و به علاوه اینکه موجب آسیب دیدن سنگ نما میشود.اما سیستم نصب خشک طول عمر و دوام بیشتری دارد. ​Th is content has  be​en  done ​with t​he he lp of G​SA  Content Gen​erator  DEMO.

طرح هرمی: همان طور که از اسم آن مشخص است این تایلها به صورت هرم طراحی شدهاند که محبوبیت زیادی در بین معماران دارد و در رنگهای سفید، سیاه و طوسی عرضه میشود. استفاده از این طرح در منازل بسیار رواج دارد. طرح بلاک: چون تایلهای این مدل ضخامتهای متفاوتی دارند بعد از نصب ظاهری سه بعدی پیدا میکنند که بسیار جذاب و دیدنی میباشد. دیوارپوشهای سه بعدی که به تازگی در صنعت معماری استفاده میشود، حالت دیوار را از یک دست بودن خارج میکند و روح تازهای به آن میبخشد. طرح پریسما: این مدل سه بعدی به صورت منشور طراحی شده است که میتوانید همراه با نور پردازی فضای محیط را بسیار زیبا و جذاب کنید. طرح کپیتون: این طرح زیبا در رنگهای سفید، مشکی و طوسی عرضه میشود. اما برای داشتن یک نمای زیبا و بدون نقص نحوه نصب این تایلها هم بسیار حائز اهمیت میباشد. رنگ طبیعی این دیوارپوشها طیف طوسی میباشد اما چون سطح صاف و صیقلی دارند، شما میتوانید آنها را به رنگهای دلخواه خود رنگ آمیزی نمایید. چون در ساخت این فرآورده بتنی از الیاف پلیمری استفاده شده است به آن تایل بتنی الیافی هم میگویند. پانل سیمانی با استفاده از سازه های مخصوص که از جنس ورق گالوانیزه است به یکدیگر متصل میشود و همچنین به منظور آب بندی بین پانل نیز از مصالح مخصوص آب بندی پانل سیمانی استفاده میشود که این امر نفوذ آب ناشی از باران و برف و صدمه رساندن به نمای ساختمان و دیوار و گچ کاری داخلی ساختمان را به صفر میرساند.

نمای خشک با آجر

با تنوع رنگی که این نوع پنجره ها دارند کاربر می تواند با توجه به سلیقه ی خود از هر رنگی استفاده کند. شما میتوانید اجزای دکوراسیون خود را مطابق با دیوارهای بتنی ست نمایید و فضایی خاص را برای مشتریان خود فراهم کنید. این تایلهای بتنی دیواری به دو فرم مسطح و سه بعدی تولید میشوند که شما میتوانید متناسب با فضای خود از آنها استفاده نمایید. اجرای این نما به این معنا است که شما می توانید نمایی سازگار تر با محیط اطراف و تغییرات شرایط دمایی داشته باشید که در نهایت می توان شاهد افزایش امنیت و پایداری ساختمان در برابر عوامل خارجی همچون زلزله و… این روش سرعت و راحتی بالایی دارد ولی در مواقعی که وزن پانلها زیاد باشد یا ارتفاع بالا باشد و امنیت یکی از فاکتوهای مهم باشد، توصیه نمی شود. عموما سعی می شود از دو نوع مصالح برای نمای ساختمان استفاده شود که رنگ آن ها نیز از 0.2 تا 07 است، یعنی رنگ هایی روشن و ملایم مثل سفید، کرم و شیری، در ضوابط طراحی نما استفاده از رنگ های تند توصیه نمی شود. طرح چوب و بتن: یکی از جذابترین و جدیدترین طرحها استفاده از چوب در بتن است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید