ترس؟ نه اگر از اتصالات نمای خشک به روش درست استفاده کنید!

چوب ترموود نوعی چوب نما است که از وزن سبک اما مقاومت بالا برخوردار می باشد. باعث کاهش وزن و حجم فوندانسیون می شود. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند. در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. به سرعت تغییر می کند در نتیجه برای آنکه اطمینان حاصل کنید که رنگ درزهای کاشی و سرامیک ها تغییر نمی کند لازم است که نظافت سطوح و درزهای کاشی بخشی از برنامهی نظافتی منظم شماست. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. Content w as cre​ated ᠎by behsaznama Content Gen erat or D emov​er​sion!

به راحتی تمیز می­شود.

در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. پلیمر مبتنی بر PVC از دهه 1960 به طور گسترده در نمای بیرونی استفاده شده است. به راحتی تمیز می­شود. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. این نما زیبایی بسیار خوبی به ساختمان میدهد و تقریباً نصب راحتتر و کم هزینهتری دارد و با مقاوم بالای آن سالیان سال بدون نیاز به تعمیرات برای شما نمای زیبایی خواهد بود. برخی از رنگهایی که اغلب برای نمای ساختمان بعنوان رنگی دکوراتیو و مقاوم انتخاب میشوند رنگهای بر پایه رزین آلکید و آکریلیک هستند. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. با این روند، فاصله ای معین میان نمای خشک و عایق حرارتی وجود خواهد داشت که خود این فضای خالی هم عایقی در برابر اتلاف انرژی است.

نمای خشک سرامیک

در نماهای چوبی از ترمووود استفاده میشود که با اینکه سابقه زیادی در کشور ما ندارد اما جایگاه خود را در نماهای ساختمانی پیدا کرده اند و بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. همان طور که می دانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، بحث نما بسیار پر اهمیت است. این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. در طراحی نمای ساختمان های اداری معمولاً از سبک های مختلفی مانند سبک های مینیمال و مدرن و همچنین سبک های تلفیقی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که هم از مصالح کمتری بهره می برند و همچنین به راحتی می توانند کاربری ساختمان را به خوبی نمایش دهند و معمولاً ساختمان های اداری و تجاری از مصالحی مانند سنگ، سیمان و آجر بیشتر بخوانید طراحی می شود. به این علت که هم دوام بیشتری دارد و هم نیازی به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

برای زیبایی بیشتر نما رنگ این قطعات باید با رنگ سرامیک هماهنگ شود که نمای بی نظمی به ساختمان ندهد. برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست. به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد. قبل از ایجاد سیستم نمای خشک، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده می شد. خرید سنگ تراورتن از جمله سنگهای سبک و متخلخل محسوب میشود و به دلیل دارا بودن تخلل و فرج به راحتی به دیوار و محل مورد نظر با ملات میچسبد . طراحی هر طبقه کاملاً مشابه است و در عین حال زیبا به نظر می رسد. کاشی و سرامیک تمیز ظاهر هر آشپزخانه و حمامی را بهبود می بخشد و سبب می شود فضا روشن تر، تمیزتر و بزرگتر به نظر برسد. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و …

دیدگاهتان را بنویسید