ترس؟ نه اگر از نمای سرامیک خشک به روش درست استفاده کنید!

نمای خشک کاشی سرامیک چیست؟ اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد. برای ساختمان های بلند که کار را برای کارکنان سخت می کند نمای خشک سرعت بالا و امنیت بیشتری دارد. باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. موضوع دیگر این است که در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مواردی که ممکن است ساکنین با آن مواجه شوند اعمال کرد، بطور مثال می توان یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود آورد که هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری کند.

شایعه Buzz در نمای سرامیک خشک Exposured

یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری مجموعه ها دارد. از جمله مهم ترین مزایای این روش اجرای نمای مدرن می توان به تنوع مثال زدنی طرح و رنگ سرامیک های خشک، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، مواد شیمایی، مواد شوینده، مواد اسیدی و بازی، آتش سوزی، خش و خوردگی، لرزش و فشار، کاهش هزینه ها، کاهش وزن کلی ساختمان و… رنگ نما در انواع مختلف موجود است و میتوان بسته به شرایط و نیاز، از رنگ نمای مناسب استفاده کرد.

امروزه مجموعههای صنعتی متعددی با هویتهای متفاوت در حال فعالیت هستند که اکثر آنها به عنصر نماسازی آنقدرها اهمیت نمیدهند. سالها است که بتنها با ساختاری جدید به عرصه صنعت نماسازی واردشدهاند، اما امروزه متحولتر از گذشته، طرحهای بیجان و یکنواخت خود را به کناری گذاشته و اکنون در قالب پنلهایی… در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. برای دارا بودن یک ساختمان با این گونه طراحی می توانید از مشاورین طراحی نمای ساختمان با تجربه و حرفه ای در استودیو قاف بهره مند شوید. لازم به ذکر است که تمامی موارد گفته شده، منوط به این است که شما از بهترین کیفیت بتن اکسپوز استفاده کنید و اجرای آن را به تیمی حرفه ای بسپارید. البته لازم به ذکر است که همیشه باید به فضای شهری خود و بافت شهر خود توجه داشته باشید و در انتخاب طرح مناسب برای نمای بیرونی مطابق با وضعیت جغرافیایی محلی که در آن قصد ساخت و سازدارید عمل کنید. داشتن یک سالن بزرگ و یک اتاق مستر در همکف برای سالمند و یک استخر سرپوشیده از خواسته های اصلی کارفرما میباشد.و مابقی فضاها از جمله اتاق خوابها و فضای نشیمن در طبقه ی بالا قرارگیرد. ᠎Th᠎is da᠎ta has ᠎been w᠎ritt en with behsaznama Content Ge​nera tor ​DEMO!

زیرسازی بهصورت شبکهای و متناسب با ابعاد سرامیک درنهایت دقت در ایجاد فاصله مناسب بین سرامیکها در جهت جلوگیری از شکستن آنها به علت انقباض و انبساطهای همیشگی این عناصر از نکاتی است که باید در هنگام نصب دقت فراوان شود. بتن اکسپوز را میتوان با توجه به این ابعاد تهیه کرد یا به کارخانه ابعاد سفارشی مدنظر را ارائه داد تا متناسب با آن تایل های بتن اکسپوز تولید شوند. ۴. عایق صوت بودن:وقتی از یک ورق کامپوزیت در یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده می شود خاصیت عایق بودن صوت آن افزایش می یابد. اتصالات مکانیکی مخفی که هیچ نیازی به چسب ندارند را در اصطلاح انکر مینامند و به علت مزایای خوب تقریباً در تمامی پوششهای نما مورداستفاده قرار میگیرد. وجود توری فلزی یا پلاستیکی بهمنظور پیشگیری از سقوط و شکستن احتمالی سرامیکها در صورت جداسازی نیز از اصول اساسی است که البته به علت اینکه هیچگونه متریال چسبندهای در زیرسازی استفاده نمیشود احتمال جداسازی پنل ها صفر خواهد بود. در گذشته نه چندان دور تزئین و نورپردازی نمای ساختمان ها فقط مختص بناهای خاص مثل موزه ها، نمایشگاه ها، هتل ها و در کل ساختمان های عمومی و با اهمیت بود. تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد و تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد.

دیدگاهتان را بنویسید