ترفند Ulitmate اجرای نما

در متن آیین نامه و ضوابط طراحی نما . این نوع طراحی نما بیشتر برای ساختمانهای صنعتی، اداری، تجاری، پالایشگاه، فرودگاه و پمپ بنزین استفاده میشود. پلاستر به سه دسته کلی زیر تقسیم میشود که موارد استفاده آنها بنا به هدف و کاربرد متفاوت است. نحوه اجرا و نصب این دو عنصر، از جمله نسبت آنها به یکدیگر، خصوصیات و لنگرگاه هر دو تاثیر جدی بر طراحی سیستم کرتین وال دارد. میزان بارندگی در سواحل خلیج فارس منظم تر از سواحل دریای عمان، که تحت تاثیر باد های موسمی اقیانوس هند قرار دارد، هستند. در شرایط آب و هوایی این مناطق، اختلاف دمای روزانه بسیار کم است، ذخیره حرارت اهمیتی چندانی ندارد و علاوه بر این، مصالح ساختمانی سنگین تا حدودی تاثیر تهویه را کاهش می دهند. پوسته ساختمان به عنوان جداکننده اصلی بین فضای داخل و خارج، نقش قابل توجهی در تعدیل شرایط آب و هوایی و تأمین محدوده آسایش ساکنین و در نتیجه کاهش بارهای سرمایشی و گرمایشی دارد. اقلیم گرم و خشک خود به دلیل تنوع آب و هوایی به دو دسته بیابانی و نیمه بیابانی تقسیم می شود. انواع اقلیم های ایران به چهار دسته ی اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبی دریای خزر)، اقلیم سرد (کوهستان های غربی)، اقلیم گرم و خشک (فلات مرکزی) و اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی) دسته بندی می شود.

متخصص طراحی و اجرای نمای خشک

کوهستان های غربی که دامنه های غربی رشته کوه های مرکزی ایران را شامل می شوند، شهرهای تبریز، ارومیه، سنندج و همدان در دسته ی اقلیم های سرد و کوهستانی ایران می باشند. بر اساس جدول زیست-اقلیمی ارائه شده در کتاب اقلیم و معماری کسمایی، دمای آسایش در نظر گرفته شده در حدود 26 درجه میباشد که در فصلهای سرد پاییز و زمستان میتوان با استفاده از مصالح متناسب با اقلیم در گرمایش ساختمان، دمای آسایش را به 15 درجه رساند. با توجه به آن که تهران در اقلیم گرم تابستانی و سرد زمستانی قرار دارد، جهت انتخاب مصالح بررسی هر دو منطقه سرد و گرم ضروری به نظر میرسد. با توجه به اقلیم تهران که دارای زمستان سرد میباشد، دو عامل شرایط بحرانی هوای خارج و دمای مطلوب انتخاب میشود و بر اساس این دو، مقاومت مورد نیاز و در نتیجه مناسب ترین مصالح انتخاب میشود. آیا می دانستید یکی از مهم ترین دلایل شکستن یا ترک خوردن آجرها و سنگ ها نشان دهنده عدم دقت در زیرسازی آن هاست؟ از جمله مهم ترین مزایای این روش اجرای نمای مدرن می توان به تنوع مثال زدنی طرح و رنگ سرامیک های خشک، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، مواد شیمایی، مواد شوینده، مواد اسیدی و بازی، آتش سوزی، خش و خوردگی، لرزش و فشار، کاهش هزینه ها، کاهش وزن کلی ساختمان و…

اجازه دهید در ادامه بیشتر مزایای استفاده از نمک خشک را بررسی کنیم. برای تعیین این درجه حرارت از نمودار میانگین حداکثر و حداقل دمای ماهانه استفاده میکنیم. اولین چیزی که در طراحی نما باید مورد توجه قرار بگیرد کاربرد ساختمان است، زیرا ساختمان های مسکونی با ساختمان های تجاری نمای متفاوتی دارند، این تفاوت از نظر نما و مصالح به کار برده شده است. اکثر این محصولات، به علت جدید بودن این فناوری، اسم های مشابه بهم دارند، اما عملکرد آن روی مصالح، بستگی به گریدهای متفاوت مواد نانو ساختمانی دارد. به طور کلی، آجرنماهایی که در ساختمان های شهرهای بزرگ و صنعتی که آلودگی بالا دارند، به کار میروند، در مقایسه با مصالح کاربردی در نمای ساختمان های شهرهای کوچک که هوای پاک دارند، بسیار متفاوت است. یکی از مصالحی که از سالیان دور در ایران استفاده شده است و اصلیترین دلیل محبوبیت و پرکاربرد بودن آن در ساخت ابنیه، وفور خاک مناسب خصوصا خاک رس در مرز و بوم میهن عزیزمان ایران بوده آجر است. میتوان تصور کرد که دیوار از لایههای متعددی تشکیل شده است. ظرفیت حرارتی نما به عنوان بخشی از دیوار ساختمان، نتیجهی وزن مخصوص، ضخامت و گرمای ویژه مصالح آن است. Post was creat ed wi᠎th behsaznama C ontent G ener​ator D em​ov ersion᠎.

اجرای نما خشک در مشهد

در فصل تابستان نیز تأثیر مقاومت حرارتی مصالح مانند فصل زمستان است ولی چون در این حالت اختلاف بین میانگین هوای داخل و خارج نسبت به نوسان دمای روزانه کم است نسبت اهمیت مقاومت حرارتی کم شده و ظرفیت حرارتی مصالح اهمیت بیشتری مییابد. به عنوان مثال : برای نماشویی با نمای آجر از واترسند بلاست استفاده می شود که ترکیبی از آب تحت فشار به همراه پودر سیلیس می باشد ولی نماشویی با فضای شیشه ای به وسیله ی ابر و طی و آب می باشد. زمان آخرین فوران این آتشفشان مشخص نیست،؛ ولی احتمالا شکلگیری آن به دوره چهارم زمینشناسی بازمیگردد. سطوح نمای سنگ باید یکنواخت بوده و به بهترین وجه کلنگی، تیشهای، چکشی و فرزی شود به نحوي که رگه ها و نقش طبیعی آن به خوبی مشخص باشد. طبق مطالب گفته شده در تقسیم بندی اقلیمی، تهران جز منطقه گرم و خشک کشور به حساب میآید که دارای زمستان سرد و تابستان گرم و خشک میباشد. در کشور فعالیت نماید.

سرامیک خشک نمای ساختمان

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجرای نمای خشک در ایران وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید