تصویر ساخت پنجره های ترمال بریک شما در High. این را {بخوانید|بیاموزید و آن را چنین کنید

در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بیفزایند را آمود می گویند، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری.نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین می باشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمت ها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمان های شهری صورت می گیرد. باید در ساخت ساختمانها در اقلیم معتدل و مرطوب از مصالحی استفاده کرد که دارای حداقل ضخامت باشند؛ زیرا استفاده از مصالحی با ضخامت زیاد میتواند موجب گرم شدن ساختمان در طول سال گردد. آبگوشتی که با کلم محلی قم پخت میشود. مطابقت مصالح با شرایط اقلیمی تأثیر به سزایی در طراحی دارد و موجب دوام و پایداری ساختمان از نظر مصرف انرژی میشود که نیازمند شناخت اقلیم منطقه، شناخت مصالح کاربردی و تطبیق آنها با پارامترهای اقلیمی میباشد. نوع تقویتی باعث تیره شدن سطع سنگ میشود که سطح سنگ به نظر “مرطوب” میاید. ۲- سطح نصب سنگ خود را آماده کنید. شما نمی توانید تراورتن مرطوب قیمت اجرای نمای خشک را نصب کنید. پس اگر شما هم به فکر اجرای نمای سنگی برای ساختمانتان هستید، تا انتهای این صفحه همراه سنگ عزیزی باشید. ᠎This a rt icle has be᠎en g ener᠎ated with t he help of behsaznama Con te​nt᠎ G​enerat or Demover sion!

نمای خشک سمنت برد

در این شیوه با استفاده از دستگاه سنگ ، شیارهایی بر روی قسمت پشتی سنگ ها ایجاد می شود و سپس سیم آرماتور بندی داخل این فضای ایجاد شده قرار می گیرد . اجرای سیلر بر روی سطح سنگ تراورتن بسیار آسان است و باید در هنگام نصب و بعد از آن به صورت دوره ای ( معمولا هر ۳ تا ۵ سال) اجرا شود. به همین دلیل برای محافظت از زیبایی طبیعی سنگ لازم است که سطح آن با سیلر پوشیده شود. آجر یکی از مصالحی است که بصورت گسترده از گذشته در ساخت و سازها در ایرانی حضور داشته است. سنگ تراورتن نرم تر از سنگ گرانیت است. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ی 70 میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت .

استفاده از این شیوه برای اجرای نمای برج های بلند مرتبه رواج پیدا نمود . توجه به اجرای نما علاوه بر تاثیر در جلوه ظاهری بنا در کارکرد آن در بلند مدت نیز تاثیر گذار است . این قطعات بسته به محاسبات ساختاری پروژه هر کدام بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن دارند. نمای اجرا شده به این شکل باعث دو پوسته شدن ساختمان شده که فضای خالی ما بین ساختمان ونما امکان ایجاد عایق های مختلف را فراهم می کند هم چنین می توان بسته به شرایط جوی و آب و هوای منطقه مورد نظر امکان تهویه یا عدم تهویه این محدوده را فراهم کرد. این ماده طول عمر بالایی داشته و عایق مناسب صوتی و حرارتی است. چنانچه در ساخت پنجره های ترمال بریک به این نکات و موارد توجه نشود ویژگی عایق بودن به طور کامل صورت نمی گیرد. مزیت نمای خشک سرامیک نسبت به سایر نماها چیست؟ ملاتهای خشک مطابق دستورالعمل زیر باید مخلوط شود.

در پایین چند نمونه از مواردی که باید رعایت شود ذکر شده است:هرگونه قطعه ای که از قبل مانده شامل کفپوش، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بود باید تعمیر و یا به طور کامل جایگزین شود.هرگونه ترک بر روی سطح بتنی اجرا شده در زیر کار باید تعمیر و یا به وسیله ی مصالح از بین برنده ترک پوشیده شود.چوبهایی که خراب شده و از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود. در نتیجه سطح ارتباطی بین سنگ و ملات یا دوغاب افزایش می یابد و اجرای موفق تری در زمینه الصاق سنگ به وجود می آید . ناهماهنگی بین اندازه سنگ ها از زیبایی و کیفیت کار میکاهد. انتخاب چهارچوب نگهدارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا آن ها در برابر نور آفتاب مقاوم هستند و در طولانی مدت محو نمی شوند. این شیوه قدیمی مانع از جدا شدن سنگ ها در طی زمان نمی شود و همچنین در اجرای تر امکان بازسازی ساختمان در قسمت نما و تعویض قطعات نصب شده وجود ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید