تواریخ اتصالات نمای خشک

این روش نسبت به روش نمایان از زیبایی خاصی برخوردار است، در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی متریال مورد استفاده مثلا سرامیک انجام می شود . سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، و یا سنگ پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات نمای خشک به دو دسته روش؛ نمایان (Visible) و غیره نمایان ( Invisible)دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. یکی دیگر از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً مشاهده می کنیم، به وجود آمدن درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای نمای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود، می توان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … Content w​as c᠎re ated by behsaznama C on tent  Gen er​at or ​DEMO​!

اجرای نمای خشک سرامیک

2- بهره گیری از گیاهان در نمای ساختمان در زندگی شهری چندان رایج نمی باشد. مرحله ی دوم مرحله ی طراحی سه بعدی نمای خشک ساختمان با توجه به نقشه های فاز 2 معماری بنا که این روند با توجه به حسن سلیقه ی آرشیتکت و با در نظر گرفتن زیبایی شناختی معماری و اقلیم شهری و ضوابط مهندسی و محاسبات انجام خواهد پذیرفت. به راحتی میتوانید رندرهای سه بعدی داخلی و نما را تهیه کنید. همچنین در صورتی که جنس آنها با کیفیت نباشد و به درستی نصب نشوند امکان سقوط و شکستن آن ها وجود دارد که از دیگر معایب نمای سرامیک است. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های کوره ای جهت هم رنگی استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزاع بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. از دیگر تفریحات نیز میتوانیم به بانجی، شترسواری، ترامپولین، پینت بال و … ساندویچ پانل دیواری ضخامت کمتری نسبت به دیوارهای بنایی دارد اما در عین حال، مزیتهایی گوناگونی نیز دارد که دیوارهای سنتی از آن بیبهره هستند.

کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد. در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب به روش صنعتی، با گذشت زمان نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن ( بالای ۵۰ سال ) می توان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود. در بالا در مورد اجرای نمای خشک،کاربرد و مزایای آن در صنعت ساختمان گفته شده، اما باید گفت این نما بدون ایراد و عیب هم نیست که لازم است در ادامه به آن پرداخته شود.

اینکه محصولی از یک طرح خاص برخوردار باشد، لزوما بد نیست. از این رو داشتن دانش طراحی مناسب و قرارگیری مکان ساختمان در این صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امروزه بیشتر طراحان به نمای خشک توجه داشته و در طراحی ها استفاده می شود. در نتیجه طی سالهای اخیر استفاده از این نماها با مفاهیم نو و جدید در صنعت ساختمان و ساخت و ساز تحولی بزرگ ایجاد کرده و بسیاری از مهندسان بخاطر دلایل بیشماری مانند موضوعات اقتصادی، زمان، بحث زیبایی شناختی و… در این خصوص لازم است که از استانداردهای مشخص پیروی کرده و مقررات ساختمانی را به دقت مورد توجه قرار گیرد. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید