توقف اتلاف زمان و شروع اتصالات نمای خشک

یکی دیگر از موارد طراحی نمای ساختمان که کاربرد بسیاری نیز دارد و خیلی از طراحان و مهندسان از آن استفاده میکنند، سنگ نما است؛ نمای سنگی که از انواع نماهای ساختمانی است در مدلهای مختلف تولید میشوند. یعنی درصد خیلی کمی از این رنگها مواد شیمیایی دارند اما در اندازهای نیست که آسیب بزند. در حالت کلی استفاده از مرمریت با ساب براق استاندارد و مرسوم نیست و برای کاربرد آن در نما باید به نوع مرمریت، ساب و دیگر ویژگیهای این سنگ توجه ویژهای داشته باشیم . اما این تصور درست نیست و نمیتوان ظاهر بنا را به حال خودش رها کنید. اگر قرار است نورپردازی در نمای ساختمان را از بالا انجام دهید، لازم است تا درجه تابش نور را طوری تنظیم کنید که پرتوی نوری از عرض دیوار بیرون نزند. با ورود به لینک بالا می توانید نمونه هایی از پروژه های اجرایی را برای مقایسه انواع نمای ساختمانی مشاهده کنید. نمای سنگ تنوع بسیار زیادی در رنگ و بافت دارد که به همین دلیل نیز بیشتر انواع دیگر نماها مورد توجه قرار دارد. ۱. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. Th᠎is con tent h​as been w᠎ritten wi th behsaznama Cont​en t ​Ge ne᠎ra tor ᠎DEMO!

نمای خشک سرامیک

همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخزدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت میباشد. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد، باران، گرما و سرما را میگیرد، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکند. استفاده از سرامیک بهعنوان یکی از انواع نمای خشک، نمایی بادوام را تقدیم شما میکند که با گذشت سالها باز هم زیبایی و جلوۀ اولیه خود را حفظ میکند. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. برای نمای نئوکلاسیک نمی توانید از گنبد استفاده کنید و سقف ساختمان ها باید صاف یا شیروانی باشد. پس توجه کنید که رنگ نورهایی که انتخاب می کنید با رنگ متریال ساختمان همخوانی داشته باشد. نسخه پرو این نرم افزار دارای برخی ویژگیهای اضافی مانند صداگذاری برای پس زمینههای دو بعدی است.

دو گروه از سنگهای طبیعی که در نمای ساختمان به کار میروند سنگهای آهکی و سنگهای آذرین هستند. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالایی دارند، به کار میروند در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز میباشد. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمانهایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شدهاند از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. در کنار موارد مربوط به ظاهر و زیبایی، فرسودگی نما میتواند باعث سقوط مصالح شود. اگر بخواهیم این سه مدل چراغ را از لحاظ پخش نور مقایسه کنیم، می توان گفت درست است که تمرکز نور در چراغ های COB و SMD بیشتر از چراغ های LED است. به عنوان مثال، می توان با تعویض عدسی های وال واشر تمرکز یا پخش نور را در این مدل از چراغ ها کم یا زیاد کرد. اما تمرکز و پخش نور به نوع ساخت منعکس کننده و قالب آن چراغ بستگی دارد.

اتصالات نمای خشک

با توجه به اینکه نمای ساختمان معمولاً اولین بخشی است که چشم بیننده را درگیر میکند، از بین رفتن جلوه و زیبایی اولیۀ آن برای مالکان ناخوشایند است. طراحی نمای سنتی : نمای سنتی نیز یکی دیگر از نما هایی است که معمولاً در گذشته بسیار موردتوجه بودند ولی در زمان کنونی ساختمان های کمی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در ساختمان هایی این نوع سبک استفاده می شود که کاربری آن ها بیشتر به عنوان بوتیک هتل های سنتی یا ویلا هایی که خواستار سبک اصیل ایرانی هستند استفاده می گردند. در آغاز کاربرد نما در ساختمان برای حفاظت و پوشش انسان ها در برابر عوامل طیبعی خارجی بوده است؛ اما به مرور زمان با توجه به نیاز انسان ها و پیشرفت تکنولوژی از نما برای مشخص شدن هویت یک ساختمان، موقعیت آن به عنوان یک ملک مسکونی، تجاری، اداری و… در طراحی نمای سبز ساختمان و برآورد هزینه آن بسته به متریالی که انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود و مدت زمان طراحی و اجرای آن نیز بسته به این عوامل متفاوت است. بله بعضی از نما ها ممکن است از جنسی باشند که دچار زنگ زدگی شود و یا آلودگی را به شدت در خود نشان دهند و برای تمیز کردن آن نتوان اقدامات خاصی را انجام داد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید