جنگ علیه نمای خشک

وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت ها و به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل ، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در طراحی نما و معماری می باشد. در این مقاله قصد داریم به تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس بپردازیم. به طور کلی میتوان گفت که نمای کرتین وال جزو نماهای شیشه ای دسته بندی می شود و در صورتی که به طور صحیح و اصولی و با رعایت استانداردهای مربوطه نصب شود بار مربوط به وزن شیشهها و همچنین بار مربوط به انرژی های طبیعی مانند باد، باران و طوفان به هیچ وجه به اجزای داخلی ساختمان تحمیل نخواهد شد. با گذر زمان و پیشرفت علوم استفاده از شیشه های رفلکس در برج ها و ساختمان های بلند بسیار مرسوم شده است. یکی از نماهای مدرن در حوزه نمای ساختمانی و برج های بلند مرتبه که امروزه بسیار مرسوم شده است سیستم نمای اسپایدر یا همان شیشه ای است. هنگام مشاهده نماهای شیشه ای اولین تصوری که در ذهن مردم ممکن است شکل بگیرد این است که این نماها غیر ایمن به نظر میرسد اما واقعیت چیز دیگری است.

تبریک می گویم! نحوه نصب نمای خشک شما دیگر مرتبط نیست

این نما نمای کاملاً مدرن و شفاف بوده که برای کاربری های مختلفی به کار می رود. مصالحی که برای ساخت نمای کرتین وال به کار میرود اغلب از مصالح سبک وزن مانند آلیاژ و ترکیباتی از شیشه و آلومینیوم هستند. لازم به ذکر است که این سیستم نما به شیوهای کاملا خود ایستا طراحی شده است و در ساختار آن شیشه ها با اتصالات نقطه ای به بدنه اصلی ساختمان وصل شدهاند. با توجه به چنگک های باقی مانده در قسمت ایوان غربی به نظر می رسد که در فصل زمستان با برپایی چادر در این حیاط از عزاداران استقبال می شد. نماهای شیشهای از نوع کرتین وال، سازه یا استراکچرهای آلومینیومی که شیشهها را محکم در کنار یکدیگر نگاه میدارد، سرامیک پرسلانی لامل گفته میشود. بتن اکسپوز یا بتن نما به پنل های پیش ساخته بتنی گفته می شود که روی سطح نهایی کار در نمای خارجی، داخلی و یا کف استفاده می شود بدین معنی که پس از نصب پنل، از پوشش یا مصالح دیگری استفاده نمی شود لذا کیفیت و سطح ظاهری آن مهم است.

نمای ساختمان مناطق گرم و خشک

This po st w᠎as c​reat ed wi th G᠎SA C on​te​nt  G​en erat or  Dem᠎over​si on.

در اجرای نمای خشک به منظور اتصال پوشش نما به ساختمان به جای دوغاب و ملات سیمانی از اتصالات مکانیکی استفاده می کنند. نمای خشک سرامیک یافول بادی معروف از معروفترین انواع سرامیک خشک است که میزان جذب رطوبتی کمتر از یک درصد داشته و در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین میتوان گفت که نمای کرتین وال یک جزو خارجی و مجزا در ساختمان به شمار می رود. از این جهت می توان گفت که هیچ گونه بار مرده ای را به وزن کلی ساختمان نمی افزاید. یکی از مزیتهای بسیار مهم در خصوص استفاده از نماهای شیشهای این است که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که دارد بلکه منجر می شود تا اجزای داخلی ساختمان از حداکثر نور خورشید بهره ببرد. همانطور که اشاره کردیم در اجرای نما آجر خشک از هیچگونه ملاتی استفاده نمی شود و به کمک گیره و یراق آلاتی تایل ها به یکدیگر متصل میشوند و به همین دلیل در قسمت های مرتبط ساختمان سازی باعث سرعت در کار می شود.

نمای خشک سمنت برد

به کمک متخصصانی همچون آرمن می توانید چنین نماهایی را بر روی ساختمان خود اجرا کنید. چسب مورد استفاده برای نصب تایل های بتنی اذران دکور باید حتما با در نظر داشتن فاصله بین تایل ها به میزان لازم هم بر روی سطح دیوار و هم تایل مصرفی خورده شود تا سطح تماس بیشتری ایجاد کرده و در مدت زمان طولانی دیوارپوش از جای خود جدا نگردد. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم های نمای کرتین وال ، به طور معمول ترنسم (لامل افقی) در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون (لامل عمودی) ارائه می شود اما می بایستی که عرض لامل ها با یکدیگر برابر باشند. برای اینکه از اتلاف انرژی و ورود رطوبت به داخل یک ساختمان جلوگیری شود؛ لازم است بخشی را بهعنوان “فضای خالی” در نظر بگیرند. یک مقدمه کلی بود تا شما را تا حد قابل قبولی با اصطلاحات کرتین وال و فریم لس آشنا کرده باشیم. چگونه از نکات ریز و درشت در خصوص نمای شیشه های معروف به نمای اسپایدر آشنا شویم؟ این نما جزء یکی از مدرن ترین نماهای ساختمانی دسته بندی می شود و ساختار آن به شکل خود ایستا می باشد ؛ به عبارتی گویا تر سنگینی وزن شیشه را با استفاده از سازه کرتین وال تحمل و نگهداری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید