حقیقت متریال نمای خشک در هشت کلمه کوچک

این نما به دلیل ساختاری بسیار مناسبی که دارد، باعث شده که در کنار زیبایی آن، استحکامی فوق العاده را نیز دارا باشد.استحکام آن به دلیل استفاده کردن از فریم آلومینیومی و شیشه در آن است که شیشه نقش نمای بیرونی را ایفا می کند. نمای دیگری که باز هم استفاده بیشتری در بین نماهای خشک دارد، نمای خشک کاپوزیت است.این نما نیز مانند نمای کرتین وال جزو مدرن ترین نماهای خشک است.استفاده ویژه این نما در ساختمان های تجاری است.همچنین می توان پنل های کوچک و بزرگ آن را به راحتی فروشندگان تهیه کرد که از دو لایه ورق به جنس آلومینیوم است که توسط موادی به نام پلی اتیلن ( یا مواد مخصوص کند سوز و نسوز ) به یک دیگر متصل شده اند. از دیگر مزایای قطعات جی اف آر سی پیشساخته، تعمیر سریع و تعویض قطعات جدید به جای اجزای کلی نمای آسیب دیده است. از مزیتهای مهم این نما میتوان به مقاومت بالای آن در برابر شرایط بسیار سرد یا بسیار مرطوب و بهطور کلی شرایطی که موقعیت جو نامساعد است، اشاره کرد.

تاریخچه نمای خشک

Th᠎is was created ᠎wi​th behsaznama Con᠎te​nt ᠎Gene​rato r DEMO.

اما باید توجه بشه که سرامیک های براق، لغزنده هستند و مناسب برخی فضاها مثل سرویس بهداشتی نیست. بسیاری از مواقع پیش می آید که طراحی نمای ساختمان قابلیت اجرایی ندارد چون با توجه به نوع ساختمان جزئیات را نمی توان پیاده سازی دارد، نوع اتصالات و روش اجرا با ماهیت ساختمان سنخیت ندارد و یا بار اضافی بر روی ساختمان ایجاد می کند. با وجود اینکه مقدار مصرف انرژی در بخش روشنایی برای اتاق با پوسته دو جدار بهینهسازی شده بالاتر بود اما، تاثیر این پوسته بر کاهش انرژی مصرفی برای ایجاد گرمایش و سرمایش محسوستر میباشد که این خود پتانسیل بالای استفاده از این نوع پوستهها را در صورت بهینه شدن در اقلیم گرم و خشک به منظور کاهش مصرف انرژی ساختمانها را نشان میدهد. نمای کرتین وال از جمله پراستفاده ترین نماهای خشک است.با اینکه در سال 1930 میلادی و در کشور آمریکا این نوع نمای خشک ابداع و استفاده شد، در حال حاظر، همچنان جزو مدرن ترین نماهای خشک است. نمای خشک فایبر سمنت به صورت صفحات سیمان الیاف دار یا فایبر سمنت است که کارکرد آن در ساختمان هایی است که اسکلت داخلی آنها به صورت بتنی و یا فلزی باشد.ساختار اصلی بدین صورت است که متشکل از الیاف سلولز و بافتی از سیلیکات و سیمان است. This article was cre at​ed by behsaznama C​ontent Gen᠎er at​or DE​MO !

نمای خشک نمایان

سرامیک ها با توجه به میزان خاک رس و دما و فشاری که در فرآیند تولید تحمل می کنند، از نظر سختی به پنج گروه تقسیم بندی میشن. امروزه بسیاری از سازندگان ساختمانها و معماران به این نکته پی بردهاند که نمای خارجی ساختمان، به منزله هویت بنا به شمار میرود و باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود. امروزه در اجرای سرامیک دیگه از طرح های ساده و همیشگی کمتر استفاده میشه. امروزه نماهای چوبی با برخی مصالح دیگر مانند فلز و شیشه ترکیب می شود که زیبایی نما را دو چندان می کند. بافت چوبی از دیگر بافتهای پرطرفدار میباشد. را دارا است.می توان گفت که بیشتر دلیل محبوبیت این نما، یکپارچگی ساختار آن و متصل نبودن آن به عوامل دیگر است. لازم به ذکر است که در این روش مصالح و متریال نمای خشک استفاده شده در پوسته ساختمان بر خلاف روش سنتی تا حدودی با دیوار اصلی فاصله دارند.

اجرای نمای خشک

در این نوع ساختمان ها، این نما، برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و همچنین نما مورد استفاده قرار می گیرد.سیستم های نمای خشک فایبرسمنت، در برابر عوامل جوی مقاوم هستند. این نما، مقاومت بالایی را در برابر حرارت های بالا چون آتش سوزی از خود نشان می دهد.همچنین این نما در برابر شرایط آب و هوایی سخت نیز مقاومت دارد.این نما مانند باقی نماهای خشک بدون ملات، و با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات روی ساختمان نصب می گردد. بعد از مرحله طراحی و نقشه کشی نمای ساختمان نوبت به اجرای آن روی ساختمان می رسد. در جدول زیر قیمت حدودی اجرای سرامیک ارائه شده نمای خشک نمایان است. در آسماننمایی که در کنار موزه تاریخ طبیعی قم قرار دارد، قسمتی از آسمان به همراه ستارهها و سیارهها به نمایش درآمدهاست. به این صورت که عناصر شاخص در نما باید در نورپردازی مورد توجه قرار گیرند و بر آنها تاکید شود. Th᠎is data was g ener at ed by GSA C​on tent Generat᠎or DE MO᠎!

دیدگاهتان را بنویسید