حقیقت نمای خشک ساختمان در پنج کلمه کوچک

فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. سپس با توجه به همین شرایط و معیار هایی که در نظر گرفتین، سنگ نمایی که میخواین رو انتخاب کنین. این امر صحیح است که سنگ کاری حرفهای تخصصی است و نظر سنگ کار یک نظر تخصصی است ولی سن کار باید با توجه به تواناییهایی که دارد تمام تلاش خود را برای اجرای نظرات کارفرما به کار دهد. «بتن معماری درجا» (Architectural Cast-In-Place Concrete)، با استفاده از قالبهای مخصوص و به طور درجا بر روی سطح مورد نظر اجرا میشود. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند. به علاوه، با به کارگیری مصالح مخصوص در بتنهای اکسپوز دیوار، امکان افزودن عایق صوتی و حرارتی به فضای داخلی نیز فراهم میشود. بتن اکسپوز به عنوان یکی از المانهای طراحی داخلی برای پرداخت کف، دیوار و سقف مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع نمای خشک

استفاده از پنلها و تایلهای بتن اکسپوز برای سقف، به اندازه کف و دیوار رواج ندارد. پس از قالببرداری، سطح بتن اکسپوز با استفاده از روشهای مختلف پرداخت میشود تا به ظاهر مورد نظر برسد. اگرچه سیمان سفید در شکل اصلی خود نیز زیبا به نظر می رسد، اما در صورت اقتضای طراحی نما، می توان آن را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد. نمای خشک ساختمان ویژگی قابل توجهی است که ظاهری امروزی و دوست داشتنی به آن بخشیده و مزایای متعددی را ارائه می دهد. نمای جلو دیوارهای جانبی را نشان نمی دهد، مگر اینکه به صورت استراتژیک ساخته شده باشد یا از خانه شما بیرون زده باشد. یکی از مزیت هایی که شرکت رانا کیمیا فام را در سطح ملی مطرح کرده است استفاده از مجرب ترین پرسنل فرهیخته و متخصص در این حوزه است. گل ها و مهارت های برتر دی یونگ در 2022/2023 را مشاهده نمایید. اجرای نمای سنگی نیازمند مهارت خاصی است که پیمانکاری عزیزی با سابقه کاری زیاد در این زمینه فعالیت دارد. Art icle was gener ated by G᠎SA C​on tent Gen er​ator DEMO!

در غیر این صورت احتمال جدا شدن سنگ از ساختمان و سقوط آن وجود دارد. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. اجرای بتنهای اکسپوز پیش ساخته فرآیند سادهای شرکتهای نمای خشک دارد. همانگونه که مشاهده میکنید، تنوع تایلها و پنلهای بتن اکسپوز بسیار زیاد است. پنلها و تایلهای بتن اکسپوز، برای ایجاد فضای داخلی اتاقها به صورت کلاسیک، مدرن و تزئینی مورد استفاده قرار میگیرند. بتن اکسپوز سه بعدی، تایلهایی با طرح سهبعدی است که اغلب به منظور ایجاد نمای مدرن و تزئینی در فضای داخلی ساختمان بر روی دیوارها اجرا میشود. طرح اختلاط به معنای طرح وشیوه ای است که طبق آن ذرات و اجزای بتن اکسپوز را برای به دست آوردن محصول نهایی با هم مخلوط می کنیم. در اکثر مواقع، تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این نوع بتن مشابه یکدیگر هستند. اکثر طراحان و معماران برای تزئین دیوار شومینه، دیوار پشت تلویزیون و دیوار آشپزخانه از این نوع آجر استفاده می کنند. پیچ و رولپلاک سنگ نما دیوار در تمام نقاط ایران به صورت ارزان انجام میشود.

طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. این ترکیبِ چسبناک آماده هست تا روی شاسی کشی ریخته بشه و سنگ ها روی اون چیده بشن. این بتنها از دوام بسیار بالا با طول عمر بین 50 تا 60 سال برخوردار هستند. اجازه داده تا این سطح کاملاً خشک شود که بسته به دمای هوا و شرایط منطقه بین 1 تا 2 روز طول می کشد. با نصب نماهای خشک بر روی ساختمان ، ساختمان دو پوسته خواهد شد که در محفظه خالی بین نما و ساختمان می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن درگیر هستند ، اقداماتی را انجام داد زیرا محفظه ی هوا بین دیوار سازه و نما ، از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند ، همچنین شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر خواهد بود . نحوه اجرای پنلها و تایلهای بتن اکسپوز مشابه دیگر المانهای مورد استفاده برای پوشش دیوار و کف است.

دیدگاهتان را بنویسید