داستان واقعی درباره اجرای نما که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. استفاده از ملات ماسه سیمان مزیت دیگری نیز دارد. در تهیه آجر نما پلاک از خاک رس و افزودنی های دیگر تهیه می شود و در رنگ های مختلف نظیر زرد، نارنجی و قهوه ای در بازار وجود دارد. روش سوم یا اجرای خشک روشی می باشد که در آن آجر به وسیله ی تجهیزاتی از قبیل پیچ و ریل و … سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. دوغاب شامل ماسه ، سیمان ، چسب بتن و آب است. به بتنی که بیشتر برای استفاده در نمای ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و سطح بسیار صاف و یکنواختی دارد، بتن اکسپوز (Exposed concrete) یا بتن نما گفته می شود.  Th is con tent has be en ​do᠎ne  by G᠎SA  Con​tent Gener ator Dem over sion​!

این سیستم دارای قابلیت ریگلاژ بعد از نصب می باشد.

برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. معمولاً نوع مصالح مورد استفاده در اجرا بر تعیین روش اجرایی بر اساس تأثیرگذار است. به عنوان مثال، از نبشی برای زیر سازی نماهای رومی و کلاسیک که با سنگ اجرا میشود، استفاده میگردد. دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع با طناب به مجموعه ای از تکنیک ها گفته میشود که در آن از طناب ها و سخت افزار ها و اتصالات ایمن تخصصی به عنوان اصلی ترین وسیله دسترسی به مناطق دشوار و یا نمای ساختمان استفاده میشود در این سیستم کاری از دو طناب برای انجام کار استفاده میشود که طناب اصلی وزن تکنسین را تحمل میکند و طناب بکاپ یا shunt از سقوط وخطرات احتمالی محافظت میکند. بردهای بتنی از جمله متریال هایی هستند که با سیستم شیاری قابل اجرا می باشد بدین ترتیب این نصب این پنل ها از نظم بصری برخوردار هستند. این سیستم دارای قابلیت ریگلاژ بعد از نصب می باشد. ۲. سبک بودن:ورق های کامپوزیت دارای وزن کمی حدود ۸ – ۵ کیلوگرم در هر مترمربع می باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد.

زیرسازی نمای خشک

استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است. ساخت این محصول با ویژگیهای فوقالعادهای که دارد انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که به صرفه جویی در هزینه و انرژی ساختمان خود اهمیت میدهند. نوع دیوار ساخته شده به طبیعت سنگهای موجود بستگی دارد. اطلاعاتی مانند نوع پروفیل مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، نوع جوش و ابعاد جوش. در این روش جهت اتصال مصالح ساختمانی به نما، از چسب های مخصوص استفاده میشود. از مزیتهای این روش، کاهش حرکات ارتعاشی آجر و کاشی به دلیل خاصیت الاستیکی چسب است. انواع نمای آجری ساختمان با استفاده از آجر های فشاری ، سفالی ، سیمانی ، نسوز و قزاقی قابل اجرا است و از طیف رنگی نسبتا گسترده ای برخوردار است. میتوانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان می کند، ناهمگن هستند.

روش های اجرای نمای خشک

نکته مهم، دقت مهندس یا استادکار ناظر در زمان اجرا است. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. به جهت ویژگی های متفاوتی که فلزات دارند، اجرای نمای فلزی با هر کدام از این فلزات ترفند های خاص خود را دارد. این محصول چسبندگی بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان دچار رنگ رفتگی و لک شدگی نمی شود. این نوع نما از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. بنابراین نحوه اجرای بتن اکسپوز نما،کیفیت کار و قیمت بتن اکسپوز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده زیاد از این بتن با رنگ طبیعی ، ممکن است حس سردی و خشکی را در محیط القا کند. صحرای غربی نام یک منطقه جغرافیایی در جنوب مغرب یا مراکش است. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. انواع مختلف چسب وجود دارد. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است.

نمای ساختمان در اقلیم گرم و خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت روش اجرای نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید