داستان واقعی درباره نمای خشک آجری که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

کمیته نما شهرداری در واقع کمیسیونی است که از تفاهم بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی به وجود آمدهاست. در چنین مواقعی باید از اسید با غلظتهای مختلف برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان ها استفاده کرد. غلظت اسید برای شستشوی نمای ساختمان بسیار مهم است و باید توسط متخصص مربوطه مشخص سرامیک نمای خشک شود. درکنار زیبایی های بسیار نمای آجری معایبی نیز به همراه دارد که یکی از آنها سخت بودن شستشوی نمای آجری است. قیمت آجر نما نسوز کد AP42 آذرخش با توجه به کیفیت بالا در مواد اولیه و روش پخت و همچنین استاندارد بودن آجر کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه است و خرید آجر نما نسوز کد AP42 آذرخش به کارفرمایان محترم جهت اجرای نمای ساختمان توصیه میشود. این لغت بر بازتاب معنی دار ترکیب عناصر و عواملی دلالت می کند که خارج از تأثیرات ذ هنی ناظر وجود دارند و از طرف دیگر پدیده ای است که به نوبه خود دارای فرم، معنا و عملکرد است. در این ورش باید پنلهای بتن اسکپوز به صورت سوراخ دار تولید شود و زیرسازی فلزی توسط دو قوطی عمودی در امتداد سوراخ های پنل و روی دیوار اصلی ااجرا شود . در تصویر زیر، برخی از ابعاد متداول پنلهای دیواری بتن اکسپوز نمایش داده شده است. Art᠎icle was c re ated with the he lp ᠎of GSA Conten​t Ge nerato​r DEMO !

تاریخچه نمای خشک

منظر شهری، همه اطلاعات بصری قابل ادراک از فرم و شکل شهر که ناظر از فاصله دور از یک نقطه خاص مکان ها و عرصه های عمومی دریافت می کند. سیمای شهر، ترکیب ظاهر ساختمان ها و فضای بین آن ها یا فضاهای درون شهرها است که شامل همه عناصری می شود که در ترکیب با یکدیگر جلوه ظاهری آن فضا را می سازند. همه ما میدانیم که در ابتدا چشم هر انسانی جذب نمای ساختمان می شود. با توجه به متریال نماهای خشک ساختمانی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند و هر یک شیوه و کاربرد خاصی دارد که به معرفی نمونه آن میپردازیم: نمای خشک آجری، نمای سرامیک خشک، شیشه، کامپوزیت، ترموود، نمای سنگ خشک، نمای خشک فلزی و غیره. که در ادامه به کاربرد هرکدام اشاره ای میکنیم. با توجه به این که شهرها از دو بعد کالبدی و محتوایی تشکیل می شوند، به غیر از اجزا و عناصری که به چشم می آید، مواردی هم وجود دارد که کاملاً بستگی به برداشت ها و تصویر ذهنی فرد از محیط شهری دارد. از آنجا که موضوع سیما و منظر شهری پدیده ای است که شامل دو بعد عینی و ذهنی می گردد، لذا همواره بیم آن وجود دارد که مفاهیم به جای یکدیگر به کار روند و نبود یک ادبیات مشترک باعث ایجاد سوء برداشت هایی شود، لذا در این قسمت سعی بر آن است تا به ارائه تعاریف مفاهیم مرتبط با موضوع پژوهش در حوزه نظری سیما و منظر شهری پرداخته شود.

طرح نمای خشک

عملکرد به طور معمول فایده یک پدیده برای انسان است. عموماً این گونه منظر که از آن با عنوان دید نیز نام برده می شود؛ شامل سه نوع کلی دید از درون به درون، دید از برون به درون و دید از درون به برون است. لینچ منظر شهری را تأثیر کلی و جامعی می داند که ناظر به هنگام دیدار و یا زندگی در شهر یا بخشی از آن بدست می آورد. از این رو در مقاله منظر شهری و تاثیر نما ساختمان بر سلامت روانی انسان نیز بیان شد که نما تا چه اندازه میتواند سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد. این روش شبیه به دستورالعملی است که بصورت سنتی در حین انجام کار در کارگاه های قالی بافی خوانده می شود تا کار چند بافنده ای که روی یک قالی کار می کنند را با هم هماهنگ کند. بنابراین هرچقدر هم که پروژه بزرگی را در دست داشته باشیم مشکلی با تهیه و تولید بتن های اکسپوز و تایل های آن نداریم. نمای بتن اکسپوز اغلب در سه طیف رنگی تولید می شود و قابلیت رنگ شدن و هماهنگی با اجزای محیط ساختمان را نیز داراست. در گذشته بیشتر یک نوع نمای آجری رواج داشت اما امروزه انواع مختلفی از نماهای آجری در طیف های رنگی مختلف را می توان در سطح شهر مشاهده کرد.

حداکثر ابعاد ساخت نمای خشک به صورت پنلی

در نمای خشک امکان رگلاژ سرامیک ها بعداز نصب وجود دارد یعنی در صورت وجود خطاهای احتمالی بعد از اجرا نیز می توان نسبت به رگلاژ آنها اقدام کرد و یا بعداز سالیات متمادی از اجرای نما نسبت به جابجایی یا تعویض سرامیک هایی که نیاز به تصحیح دارند اقدام کرد بدون اینکه نیاز به تخریب نما باشد. آجر نما باستان، آجر نما آذرخش، آجر نماچین، آجر نما امیری، آجر نما کهن سرام، آجر نما اصفهان و آجر نمای امین از جمله آجر نماهایی هستند که می توان از کیفیت آن ها مطمئن بود. حرارت دادن چوب باعث می شود اسید موجود در آن تبخیر شود و تمام جانوران ریز میکروسکوپی از بین روند. اگر در نماشویی آجر با آب موفق نبودید، می توانید از مقداری اسید رقیق و برس هایی از جنس سیم استفاده کنید. پس باید با انتخابی مناسب و چشم نواز از بهترین سنگ نماهای ساختمان جلوه ای زیبا از طبیعت را به چشمان خود هدیه دهیم. پس انتخاب بهترین نما برای ساختمان جز اصلی ترین مسائل در ساخت و ساز خانه می باشد. برای ایجاد ظاهری بهتر در نمای آجری پس از شستشو با روش واترجت، آجرها را مجدد رنگ آمیزی کرد. در مراحل قبل میتوان با پیش بینی روش نصب مناسب حتی از برخی هزینههای دوباره کاری جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید