دستورالعمل عدم تطبیق با درباره نمای خشک

این روش نسبت به سایر روش های اجرای نما با سرعت کندتری پیش می رود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده می-شود می تواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. یکی از سنتیترین روشهای اجرای نمای آجری استفاده از سیمان است. به گفته ی معمار این بنا، این پروژه در سال ۲۰۱۲ در دسته ی مسکن های جشنواره ی بین المللی معماری قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین دستاورد های معماری سال، برنده ی جایزه ی مجله ی «معمار» شد که مجله ای ایرانی در حوزه ی معماری است.علیرضا مشهد میرزا «خانه ی آجر نما» را طراحی کرده است. سابقه تمدن و شهرنشینی در مصر به سه هزار سال پیش میرسد و از همان زمان بود که ویژگیهای خاص سبک معماری مصر باستان شکل گرفت. همانطوری که بیان کردیم شما برای نصب نمای سرامیکی به برخی قطعات خاص نیاز دارید، این مواد شامل بست سنگ، اسکوپ سنگ، پیچ و مهره، تکیه گاه برای پشتیبانی، تیوپ پلاستیک و سنگ می باشد. طراحی نمای این ساختمان به ما نشان داد با کمترین هزینه هم می توان یک نمای خاص طراحی کرد . Da ta was created  by behsaznama Content G en erat᠎or DEMO!

نما خشک در مشهد

همچنین آجر از متریالی است که در مدلها و اندازههای مختلف تولید میشود و اگر از آجر مناسبی استفاده کرد میتوان نمای جذابی در ساختمان به وجود آورد. برای یادآوری معماری سنتی، از آجر به عنوان متریال اصلی ساخت و ساز استفاده کردم و نوعی مشربیه ی معاصر برای پوشش دادن نما خلق کردم تا نور زننده ی خورشید را کم کند. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. به عنوان مثال، در طراحی داخلی و طراحی نما، یک ساختمان کلاسیک دیده می شود. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. Data w as c re ated with the he​lp of behsaznama C on tent Gener ator  DEMO.

هر کارتن شامل آجر های برش خورده و شماره گذاری شده است.

واضح است که باید روش کارمان را به کارگران توضیح می دادیم، اما همین که آنها این ترفند را یاد می گرفتند، کار برایشان مانند یک بازی بچگانه می شد. هر کدام از این گزینه ها میتواند تضمین مناسبی برای معماری محسوب شود که در تیم طراحی خود از این دست افراد متخصص بهره گرفته و خود نیز مسئولیت غیرمستقیم خطاها و سهل انگاری های آنها را بر عهده میگیرد. هر کارتن شامل آجر های برش خورده و شماره گذاری شده است. این شیوه شبیه به چیدن قطعات یک پازل ساده در کنار هم است که برای مشخص شدن موقعیت هر قطعه، برای آن کدی در نظر گرفته شده است. الزامات فضایی نیز شبیه به آپارتمان های مدرن و کوچک مقیاس بود. با توجه به این که سبک نمای ساختمان ،جهت سبک سازی وزن نمای، به سمت و سوی نصب خشک پیش رفته است؛ شرکت ایناب با ترکیب علم و تکنولوژی با متریال های سنتی ، توانسته محصولی تولید کنه که کاملا شبیه به متریال سنتی و اسلامی باشد و همچنین نیاز های روز ساخت ساز اعمم از وزن سبک، سرعت بالا در اجرا، امنیت، استحکام و … در اصول و ضوابط طراحی نما ساختمان اشاره کردیم که توجه به سبک ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اجرای نمای سنگ به روش خشک

موضوع این بخش طراحی یک نمای ساختمان آجری است . اگر شما هم این روزها درگیر اجرا یا بازسازی نمای ساختمان هستید، احتمالا کم و بیش درباره اجرای نمای خشک ساختمان و مزایای آن به گوشتان رسیده است! مثلا هنگامی که ما در یک منطقه مشهد که دارای انواع ساختمان متفاوت باشد وارد می شویم اولین چیزی که متوجه ما میشود نمای ساختمان ان منطقه می باشد به همین خاطر اجرای نمای ساختمان مهمترین قسمت ساختمان سازی می باشد. ساکنان این منطقه زیبا مهاجرنشین و اغلب از اقوام تالش هستند. کاغذ دیواری ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه ی آستر مانند، مثل کاغذ، پارچه یا نظایر آن ساخته می شوند. محدودههای افقی ساختمان عبارتاند از نقطه اتصال به آسمان (محدوده پایانی ساختمان) نقطه اتصال به زمین (محل نشستن ساختمان بر زمین) و پوشش ساختمان مثل بام و شیروانی. به دلیل اینکه ساختمان ها معمولاً تراز نیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. به دلیل وزش باد و تابش مستقیم آفتاب در این مناطق، آب و هوای بسیار گرم و خشک دارد.

مصالح نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نصب نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید