ده حقایقی که همه باید درباره اجرای نما بدانند

مجموعهای از مهندسان باتجربه و طراحان ساختمانی در کنار یکدیگر، خدمات طراحی نما یا طراحی داخلی و حتی طراحی پلان ساختمان را بر عهده میگیرند. بستها جهت اتصال پروفیلها به یکدیگر و همچنین اتصال براکتها مورد استفاده قرار میگیرند. در شرایطی که پانلهای فوقانی و تحتانی دارای ارتفاع استاندارد نبوده و به سوراخهای ریل برخورد نمیکنند، بستها باید اصلاح شوند. ظاهر این نوع فر توکار با نمای شیشهای (از نوع ایتالیایی) و سفید رنگ همراه شده و دارای شیلنگ ایمنی، استنلس استیل، ترموکوپل دو زمانه و شیر ترموستاتیک به منظور افزایش ایمنی محیط است. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. سوالی که در وحله اول مطرح می شود این است که پرسلان چیست و از چه موادی در ساخت آن می شود. اگرچه امید نورافکن سابقه بازی در استقلال را دارد اما طی سالهای اخیر همیشه شایعه حضورش در پرسپولیس داغ بوده است و هیچ پنجرهای پشت سر گذاشته نمیشود، جز اینکه حرف و حدیثهایی در مورد حضور این بازیکن در پیراهن قرمز مطرح شود.

اجرای نمای فریم لس آهنی

Th is has been gener at​ed ᠎with G​SA Con᠎te​nt Ge ne ra​to᠎r ᠎DEMO .

موثرترین 5 مثال از اجرای نما

1. ریلهای قائم آلومینیومی با درزبند که به دیوار پشتیبان به وسیله براکتها و بستهای مورد نیاز متصل شده است. در تجزیه و تحلیل مسکن در بافت تاریخی شهر قم، گوناگونی فضاها، درجات مختلف پوشیدگی و شیوههای ترکیب مرتبط با زندگی اجتماعی قابل مشاهده است. انواع مختلف مواد نما بسته به سبک به کار رفته در نمای خشک، مصالح مختلفی در ایران و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد. مواد شوینده و اسیدی و ساینده میتواند روی نانو تاثیر منفی بگذارد و خاصیت نانو را کم کند. سرامیک نباید بر روی ملات که خاصیت چسبدگی خود را از دست داده است اعمال شود. 1. سطوح شیشه ای در شب گرما را از دست می دهد . 1. پس از طراحی المانهای نمای سرامیکی بر اساس طرح به دست آمده براکتها به وسیله بستها مکانیکی به دیوار پشتیبان متصل میشوند. اما بر اساس عرف اشتباه موجود در اغلب استانها این طرح بعد از نقشه های مصوب و در روال اجرای اسکلت ساختمان تهیه می شود که در این حالت مجبوریم با هزینه بیشتر نسبت به نصب پلیت اتصال شاسی نما اقدام کنیم . در حال حاضر نیز یک نوع جدید از پانل گچ برگ اصلاح شده و مقاوم در برابر آب برای اجرای نمای ساختمان در ایران از مبدا کشور ترکیه وارد میشود که با برند بوردکس در ایران به فروش میرسد.

Content was cre at ed by behsaznama C on​tent᠎ G᠎en​er ator D​em​over​sion.

شرکت بناباما با داشتن کادر فنی و مجرب، همواره آماده مشاوره، طراحی و اجرای پروژههای سمنت برد شما میباشد. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز میباشد. در روش نصب نمایان برای اتصال سرامیک به پروفیلها میتوان از بتونه نیز استفاده نمود. گفتنی است با این که بیشتر مصرف آن در کف ساختمان می باشد اما طراحان از این نوع آجر برای نمای داخلی پارکینگ ها و پوشاندن دیوار ها نیز استفاده می کنند. زیرسازی نصب خشک سرامیک، متشکل از پروفیلهای قائم و براکتهای اتصال است که این پروفیلها و براکتها از آلیاژ آلومینیوم با حداقل ضخامت ۲ میلی متر تشکیل شده است. فواصل اتصال دهندهها باید با توجه به نیروهای وارده مشخص شود. در این مقاله سعی می شود که با بیان ساده به معرفی نمای سرامیک خشک پرسلانی و مقایسه آن با نمای سنگی پرداخته شود. در نهایت می توان با صراحت اعلام کرد که استفاده از نمای مدرن و خشک از جمله نمای سرامیک خشک پرسلانی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای نماهای سنتی مثل سنگ، سیمان، آجر و… Th᠎is data w as created  by behsaznama Con tent​ Gen erat​or D​emoversion​.

سیستم نصب نمای خشک

فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی است. مشخصات و الزامات سرامیکهای پورسلان یا سرامیک های تهویه شونده Terra Cotta در روش در استاندارد ملی ۲۵ ISIRI آورده شده است. براي ایجاد سوراخ ریل در محل، فاصله سوراخ انتهایی تا انتهای ریل باید ۲۵ میلی متر است. این پروفیلها و براکتها به نحوی به دیوار پشتیبان متصل میشوند که قادر به تحمل انبساط و انقباض حرارتی و همچنین تغییر شکلهای تکیه گاه باشند به طوری که باعث ایجاد تنش و آسیب در پوشش نمای سرامیکی نشود. سطح باید بصورت سرتاسری تمیز شود و اگر خیلی خشک است، مرطوب شده ولی اشباع نشود. 2- کرتین وال فریم لس(بدون قاب): در این نوع قابهای بین شیشهها روی سطح نما مشخص نیستند و اصطلاحا این نوع نما بدون قاب است و یک سطح فوق العاده صاف شیشه ای را ارائه میدهد. از واشرهای پلاستیکی مقاوم در برابر ضربه بین بست و مصالح غیر مشابه (مانند فولاد یا مصالح سیمانی یا ریلهای آلومینیومی) برای جلوگیری از واکنشهای گالوانیک و تراز کردن و همسطح کردن بست، استفاده میشود.

اجرای نمای خشک در ایران – نه برای همه

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای سنگ لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید