ذهن دمیدن روش در نمای سرامیک خشک

طراحی نما پروژه مهر ایرانیان کوهسنگی با اجرای عملیات شاپ دراوینگ بر روی نقشه های طراحی شده معماری نما توسط مهندسین مشاور طراح پروژه در دفتر مرکزی اکوآرک به همراه تبادل نظر با مشاور و مدیریت طراحی نما در پروژه آغاز شده است . در واقع در این مرحله ایجاد نزدیک ترین انطباق به لحاظ شرایط موجود اسکلت ساختمان با طراحی نما انجام شده توسط مهندسین مشاور طراح پروژه حائز بیشترین اهمیت می باشد . اغلب نماسازیها درگذشته با کمک مصالح و ملات ها انجام میشد که این عمل میتوانست بار اضافی را به ساختمانها وارد کرده و از مقاومت آنها در برابر فشار، تکان و زلزله بکاهد. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ سیرکولیشن هوا در این فضا باعث تبخیر هرگونه رطوبت و یا نم نفوذ کرده به این فضا می شود و از نفوذ آن به لایه داخلی جلوگیری به عمل می آورد که نهایتا برای اطمینان بیشتر میتوان سطح بیرونی دیوار داخلی را با پرایمر مخصوص به طور کامل ضد نفوذ رطوبت نمود. باید در زمان انتخاب و طراحی نمای بیرونی بهترین نما را انتخاب کنید. در هفت ضلع ساختمان، هفت کتیبه قرار دارد که از قسمتهایی از گلستان، بوستان، قصاید، بدایع و طیبات شیخ انتخاب گردیده و به خط «ابراهیم بوذری» نوشته شدهاست. This c᠎onte nt h​as been g᠎ener ated ​with behsaznama C ontent Generator Demover᠎sion.

آنچه باید درباره نمای سرامیک خشک و چرا بدانید

متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. تهیه مواد لازم مانند بست و پین با متریال های فولاد ضد زنگ ضرورت دارد. لازم به ذکر است نوع زیرسازی پیش بینی شده برای نمای پروژه مهر ایرانیان بر اساس سیستم ایتالیایی با ریل های اختصاصی اکوآرک که توانایی تحمل بار سرامیک های با ضخامت 3 سانتی متر را نیز دارند صورت خواهد گرفت . قیمت این سرامیکها نسبت به نوع پرسلانی و مجوف کمتر است. این نوع سرامیکها به دلیل وجود تخلخل در سرامیک وزن کمتری دارند و بدلیل وجود همین سوراخها عایق بهتری برای نما میباشند. این نوع از سرامیکها برای نمای خارجی بسیار مناسب هستند سطح کاملا صافی دارند. نحوه اجرای سنگ ها در نمای خشک بدین صورت است که از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی جهت نصب افقی سنگ ها استفاده می کنند. همچنین در این مرحله تمامی مصالح مورد نیاز برای زیرسازی و مقدار سرامیک خشک پرسلانی جهت اجرای نمای پروژه مهر ایرانیان برآورد می گردد و آلبوم نقشه های فاز 2 جهت بررسی دستگاه نظارت و شروع عملیات اجرا توسط اکیپ های اجرایی اکوآرک تهیه می گردد. مصالح و سیستم های پیش بینی شده در این پروژه در طرح های اولیه ؛سرامیک خشک پرسلانی و نمای کرتین وال شیشه ای بوده است.عملیات طراحی نما فاز 2 نمای پروژه مهر ایرانیان که در آن اجرای نمای سرامیک خشک به روش ویزیبل (با کلیپس های استنلس استیل ) و با ریل های اختصاصی اکو آرک اجرا خواهد شد بر اساس برداشت ها و نقشه های سه بعدی ازبیلت اسکلت موجود ساختمان اجرایی خواهد بود .

اتصالات نمای خشک

موضوع اصلی در این مرحله پایبندی به طرح فاز یک طراحی نما پروژه که توسط طراحان و معماران پروژه تهیه شده است می باشد. قابلیت تنظیم و میزان کاری درنمای ساختمان از طریق استفاده از مصالح با سوراخ های لوبیایی و پیچ های خودکار تنظیم شونده که دقت اجرا را در ایجاد یک نمای کاملا منظم در خطوط مدول بندی و کنج های نما تضمین می نمایند. یکی دیگر از مزیت های مصالح این است که شما می توانید به راحتی آنها را نصب نمایید، ولی دقت داشته باشید که نصب و اجرای آن باید توسط مجری انجام شود که در این زمینه تخصص کافی دارد و به بهترین روش ممکن می توانند آنها را نصب کند. مجری نمای خشک در واقع فرد یا شرکتی می باشد که مسئولیت نصب و اجرای نمای خشک را بر عهده می گیرد. در این مطلب بهطور کامل درباره انواع نمای ساختمان و نکات مهم در طراحی و پیادهسازی آن صحبت کردیم. طرح ظاهری نما باید بیانگر عملکرد و کاربری ساختمان باشد و مورد استفاده از آن را به بیننده القا کند. هر ساختمان بنا به کاربری خود سبک طراحی خاصی را میطلبد. در صورتی که نما هایی که خود ساختمان ایجاد می شود این کاربری را ندارد. ᠎Content was generated with behsaznama  C​on᠎tent Generator Demover si on.

طراحی نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی خود نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی باعث می شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد. این ابزارها در دو گروه ابزار نمای داخلی پیشساخته و ابزار نمای خارجی پیشساخته تولید میشوند که هرکدام استفاده خاص خود را دارند. سرامیکهای پیشرفته نیز به دو دسته سرامیک پرسلانی خشک(مجوف) و سرامیک پرسلانی خشک نما(مجوف،توپر) تقسیم میشوند. سازگاری رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی جوی از طریق فضای خالی پشت پوشش cladding که تعرق ساختمان را نیز کنترل می نماید. با توجه به مهارتش و شناخت مناسب از انواع پوشش می توانید مشورت و کمک های لازم را دریافت کنید. محلول این دو را با فرچه یا برس بر روی سطح مدنظر استفاده کنید و میبینید که به خوبی از پس از بین بردن جرمها، میکروبها و… طراحی توسط آرشیتکت های مجرب و کار ورزیده شرکت با تسلط کامل بر سیستم های نصب نمای خشک انجام شده و پس از دریافت نظرات و پیشنهادات مشتری و بروزرسانی، نهایی شده و بصورت تصاویر سه بعدی و نقشه فاز یک به مشتری ارائه می گردد. طراحی نما در ساختمان اهمیت بالایی دارد ، شما تصور کنید که یک ساختمان از بهترین متریال و تجهیزات ساخته شده است اما فاقد نما باشد در این صورت نه زیبایی دارد و نه نقش مهمی در شهر یا بافت شهری دارد .

نمای سرامیک خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این کتاب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید