رازهای داخلی اجرای نما کشف شد

طرح نما باید با پلان و اسکلت ساختمان هماهنگ و همچنین زیبا، متناسب و با هویت باشد. ساختمان آجر نما به دلیل حس نوستالژی که در بیننده ایجاد می کند بسیار محبوب است و بیشتر در نمای ساختمان ها خصوصا ساختمان های امروزی در ترکیب با مصالح مدرن مثل شیشه، چوب و.. برای بسیاری از کارفرماها اهمیت دارد که مراکز معتبر را در زمینه ساخت و ساز انتخاب کنند که در حوزه های گوناگون از ساخت صفر تا صد پروژه, بازسازی و ترمیم و موارد دیگر تجربه داشته باشند. چهارچوب های مورد استفاده در این نوع روش اجرا ، هزینه زیادی را به کارفرما تحمیل می کند. استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی فضاهای مدرن و معاصر هم بسیار رایج است. پنل بتن اکسپوز موجود با روش جوشی و پیچی یا اتصال بولت نصب می شوند. استفاده از چوب تاحدود زیادی سردی ایجاد شده توسط بتن های اکسپوز را از بین خواهد برد.

داشتن اجرای نما تحریک آمیز فقط تحت این شرایط کار می کند

اجرای نمای خشک آجر ، یکی از متداول ترین روش های نماکاری با آجر نما است. نماهای آجری یکی از محبوب ترین انواع نمای ساختمان هستند. در حقیقت می توان گفت که این نوع سرامیک خشک متراکم ترین محصول تولید شده با ویژگی های مطلوب فیزیکی- مکانیکی در مقایسه با سایر انواع سرامیک و سفال موجود در بازار می باشد. انواع نمای آجری ساختمان بر اساس جذب آبی که دارند به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند و نکته ای که در تولید این نوع نماهای آجری باید در نظر گرفت این است که باید همه ی زوایای آن دقیق باشد تا اجرای نمای آجری ساختمان به بهترین شکل صورت گیرد. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. از روش های سنتی برای اجرای آجر نما ، نصب کردن آن به وسیله سیمان است. هزینه زیرسازی نمای ساختمان آجری جدید : گاهی اجرای نمای آجری به طور مستقیم به روی سطح انجام نمی شود و لازم است که پیش از اجرا سطح زیرین آماده سازی شود، که خود شامل هزینه جداگانه ای است. در این روش از هیچ گونه ملات یا چسبی استفاده نمی شود و قطعات با استفاده از پیچ، دریل و قطعات فلزی ، بر روی ساختمان اجرا می شوند.

آبنما یکی از بناهای سنتی و بسیار زیبا می باشد که از قرن های گذشته در بین معماران و طراحان ایرانی، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. برای بندکشی نمای آجری باید حداقل ۱۵ روز از اجرای نما گذشته باشد تا ملات آجر کاملا خشک شده باشد و هنگام بندکشی، آجر ها نشست نداشته باشند. استفاده از انواع رنگ آمیزی نمای آجری در کنار هم می تواند منظره جذابی ایجاد کند اما باید توجه داشت رنگ هایی که برای هم نشینی یکدیگر انتخاب می شوند در اجرای نمای آجری با یکدیگر همخوانی داشته باشند. پرتی مصالح در این روش اجرای نمای آجری بسیار کم است و در صورت آسیب دیدن بخشی از نما ترمیم آن بسیار ساده است. از معایب اجرای نمای آجری با ملات ماسه سیمان ، می توان به طولانی شدن زمان اجرای نما با این روش اشاره کرد. وجود دارند که بسته به سلیقه و نیاز مشتری میتوان از آنها استفاده کرد. نمونه هایی از بادگیرها به شکل های متفاوت و ساده تر در افغانستان، پاکستان، مصر و عراق وجود دارند. نکته مهم در اجرای نمای آجری با چسب ، پوشاندن یکدست و کامل سطح زیرین آجر با چسب است. به عبارتی زیرسازی باید به صورت کامل و یکدست انجام شده باشد.  Conte nt w​as g ener​ated wi᠎th t he ᠎he᠎lp ​of behsaznama C​on᠎tent Gen​er​ator DEMO!

ساختمان پرداخته می شود.

هم چنین تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . این روش معایب و مزایایی دارد، از مزایای آن می توان به استحکام اتصال آجر نما به ساختمان اشاره کرد. البته اجرای نمای خشک آجر معایبی نیز دارد، از جمله آن ها زیاد بودن دستمزد نماکار آجر است. از این ویژگی ها می توان به مقاومت بالا و استحکام زیاد نمای سنگی اشاره نمود. نمای ساختمان، در واقع بیانگر سازه و اسلوب آن می باشد؛ بنابراین توجه به نما و زیبایی آن، تاثیر بسزایی در جلب توجه و اثر گذاری ساختمان دارد. در ادامه به مزایای روش های مختلف اجرای نما آجر ساختمان پرداخته می شود. البته باید توجه داشته باشید که کار اجرای نما خشک سنگ را به یک شرکت کاربلد که مجری نمای خشک بوده و نیروهای آن در دوره های آموزش نصب نمای خشک شرکت کرده اند؛ بسپارید. هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط اجرای نما آجری انتخاب شده و توسط استاد کار آجر نما ، پیاده سازی می شوند. همگی انواعی از نما اجر ساختمان هستند که هر کدام با توجه به شرایط اقلیمی و بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای نمای آجری به کار برده می شوند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید