راهنمای جامع طراحی و اجرای نمای خشک

در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. در این روش در ضخامت سنگ سوراخ هایی ایجاد می گردد و با استفاده از اسکوپ های پیمی گالوانیزه و استیل، سنگ در محل خود نصب و رگلاژ می شود. نمای خشک سنگ یکی دیگر از محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است که بدون استفاده از ملات سیمانی و دوغاب و تنها با به کارگیری پیچ و مهره فلزی قابل اجرا است. در این مقاله تلاش کردیم تا به یکی از جدیدترین و محبوب ترین متریالهای ساختمان به نام بتن اکسپوز بپردازیم. وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کرد. بعد از نصب و اتمام اجرای نمای خشک باید کیفیت کل سازه نما را بررسی و آزمایش کرد. قبل از ایجاد سیستم نمای خشک، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده می شد. بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد.  Th is  data has  been cre ated by behsaznama C᠎ontent Generat​or Demov ersion!

اجرای نمای خشک

در روش سیستم نمای خشک نمای ساختمان دوپوسته می شود که یک لایه عایق وجود دارد و محفظه ای خالی. کلید تفسیر اولیه یک ساختمان مدرن و شیک در نورپردازی نمای ساختمان شکل می گیرد. کلیپسها دارای ارتفاع کمی میباشند و چهار گوشهی یک سرامیک ۱۲۰×۶۰ را دربر می گیرند، برای همین در ارتفاع بالاتر از ۳ متر مشخص نیستند و میتوان این کلیپسها را همرنگ با سرامیک رنگ کرد. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید.

باید فهرست اجرای نمای خشک شبکه‌ها نبوده‌اید. و در واقع باید|نحوه خرید اجرای نمای خشک با بودجه کفش}

با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. با انتخاب نوع پنجره، اندازه و چیدمان مناسب با سایه مناسب، میزان افزایش نور خورشید، سطح نور و نمای بیرون متعادل می شود. به طور مشابه و به صورت متوالی کل دیوار پوشش داده می شود و خشکه چینی سنگ اجرا می گردد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، سوراخی در محل تعیین شده در سنگ با توجه به ضخامت سنگ، که اصطلاحا به آن پافیلی می گویند، ایجاد می شود. با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند. مصالح آن قابلیت سازگاری کامل در برابر تغییرات دما را دارند.

محفظه خالی هم مانند عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت ها عمل می کند. اتصالات باید ضخیم و با دوام باشند تا در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاومت کنند. وجود قابلیت انطباق این نوع نما با اقلیمهای مختلف نیز، مزیت دیگری است که اجرای آن را در اقصی نقاط کشور با تنوع آب و هوایی بالا، امکانپذیر ساخته است. نکته مهمی که در اجرای نمای خشک باید در نظر داشت این است که مصالح مورد استفاده در زیر سازی با مصالح بکاربرده شده در نما از نظر زیبایی و مخصوصا از نظرجنس مطابقت داشته و باعث خوردگی آن ها نشود. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. به همین دلیل برنامه های دینی باید در حد امکان از تصویر برداری انتقال محتوای خود استفاده کنند که این مسئله می تواند در حوزه نمایشی باشد البته تصویرسازی آن هم مسئله مهم و دشواری است. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند.

استدلال درباره اجرای نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید