راهنمای مخفی اجرای نما

طبق نظر شرکت های متخصص در زمینه طراحی نماهای اسپایدر می توان گفت: وزن پایین نسبت به سایر نماها، شفافیت بی بدیل، نصب آسان، قدرت مانور بالا در نماهای پیچیده، تنوع بالا متناسب با هر کاربردی، مقاومت بالا در برابر ارتعاشات زلزله جزو مزایای این نما است. سرامیک خشک یکی از مدرنترین و به روزترین متریال برای نماهای امروزی است که نمونه های مختلف آن در سطح کشور بسیار به چشم میخورد و در بسیاری از موارد جایگزین نمای سنگی و کلاسیک می شود. نمای رومی یکی از پر طرفدارترین نماسازی ها در سالیان اخیر در کشور بوده و توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. دستورالعمل حاضر نحوه طراحی نما براي مقاومت در برابر این عوامل و نیز شیوه اجراي نماهاي متداول ساختمان در کشور را هم راستا با ضوابط بین المللی ارائه کرده است. نمای کرتین وال شیشه ای مدرن را می توان با چندین گزینه شیشه، چه در داخل، چه در خارج و چه به صورت ساختاری نصب کرد. This  po st has ​be en g enerated by GSA᠎ Con tent G enerator Dem​ov ersion᠎.

ی پروژه وجود نداشت.

ضوابط و اصول طراحی نما: نمی توان از هر نوع فرم و مصالحی برای نما استفاده کرد. 3-ساختمان ها با نمای شیشه ای دارای ویژگی هایی از جمله زیبایی نمای ساختمان و تابش نور به داخل و روشن کردن محیطو همچنین ایمنی بالاتر نسبت به دیگر نماها را دارد. امروزه از این نما در ساختمان های مسکونی و تجاری و همچنین شرکت ها استفاده می شود. در حال حاضر نمای سیمانی یکی از پرتقاضا ترین نماهایی می باشد که در پروژه های نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام می شود. نکته مهمی که کارفرمای پروژه را مجبور به اجرای نمای کامپوزیت کرده بود این بود که اجرای بتن ریزی و عملیات نماسازی در پروژه به قدری با خطا انجام شده بود که امکان سنگ کردن نمای پروژه وجود نداشت. بعداز زیر سازی ورق های کامپوزیت بدون اورلب، توسط زیوارهای آلومینومی روی قوطی های آهنی نصب می شود. سپس ورق ها با استفاده از پیچ به قوطی ها متصل می گردند. این مزیت نمای لوور باعث شده است که توجه بیشتر شرکت ها به آن جلب شود.

انواع سیستم های نمای خشک

برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله گزارش مرحله ای ناظر را مطالعه کنید. بتن اکسپوز درجا بیشتر در اجرای ساختمان های بزرگ، ساخت پل ها و غیره کاربرد دارد. سنگ گرانیت: تنوع بسیار این سنگ باعث استفاده در نما های داخلی ساختمان ها و هتل ها و نیز نمای بیرونی ساختمان شده است. این نما باعث می شود که دید را از بیرون ساختمان کم کرده و از شدت تابش نور خورشید نیز کم کند. در صورتی که اجرای نمای کامپوزیت به صورت تخصصی و صحیح اجرت نشود، باعث به هدر رفتن سرمایه و وقت ما خواهد شد. با استفاده از این روش هزینه تمام شده نمای کامپوزیت کمتر از روش ریلی می باشد. یکی از مسائلی که می بایست در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشکبدانیم این است که نمای سرامیک پرسلانی دارای کلاس 0 در آتش بندی می باشند. نصب سرامیک ها بسیار با دقت می باشد. در شهر شیراز آدرس و شماره تماس این شرکت ها در جدول فوق قطعات نمای خشک آورده شده است.

پس بهتر است از رنگ های روشن تر در این مناطق بهره گیری شود. و نمای کامپوزیت با توجه به اینکه دارای سبکی وزن و امکان اجرا در پلانها و مقاطع بیرون زده از نما دارد، بعنوان متریال اصلی در انتخاب طرح نما قرار گرفت. روکش کامپوزیت Sentinel EnviroBuild نسبت به روکش های uPVC کمتر قابل احتراق و اشتعال است زیرا دارای درجه آتش سوزی پایین تری در کلاس یورو B در مقابل C/D است که آن را به انتخاب ایمن تر تبدیل می کند. از نکات برجسته اجرایی در این پروژه انجام نمای کامپوزیت به متراژ 1700متر مربع در حدود 2 ماه بود. بر خلاف تصور خیلی از افراد، اجرای نمای کامپوزیت کاری بسیار تخصصی است. پس در صورتی که طراحی و اجرای نمای ساختمان را نامرتبط با تاریخ و فرهنگ باشد حتما به زیبایی و فرهنگ ان منطقه و شهر لطمه می زند. در چنین مواقعی باید از اسید با غلظتهای مختلف برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان ها استفاده کرد. بعد از انجام زیرسازی ورق ها به صورت ریلی روی آن نصب می شود. با توجه به اینکه کلیه مصالح و ورق کامپوزیت و طرح اجرایی نمای کامپوزیت و کلیه متعلقات نما که لازم بود قبل از اجرای نمای کامپوزیت فراهم باشد، در محل پروژه حاضر بود لذا این پروژه با توجه به اینکه دارای زیرسازی حجم بود در مدت زمان فوق انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید