راهنمای مخفی مشاوره و تهیه انواع بتن اکسپوز

همین نکته در اینجا است: فقط اگر نما از قبل دارای ملات یا ترک خورده باشد، با ریشه گیاه مشکلی خواهد داشت. در قالب های بتنی که به صورت پیش ساخته در کارخانه آماده می شوند، کارشناسان کارخانه به میزان حرارت و آماده بودن قالبها برای خط برش توجه زیادی می کنند. همانطور که گفته شد یکی از روش های استفاده از بتن، استفاده از قطعات پیش ساخته در کارخانه می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف و با کیفیت بالایی تولید می شوند. بنابراین استفاده داز بتن اکسپوز، در پروژه های بزرگ، انتخاب و الویت اول بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد. در نهایت با مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیدیم که سنگ و آجر جزو مصالحی هستند که در طرح و رنگ و مدل از تنوع بالایی برخوردار هستند . در شاسی کشی نمای سیمانی از میلگرد، رابیتس و قوطی فلزی استفاده میشود. همزمان با پیشرفت صنایع در کلیه زمینه ها، از دهه ۱۹۶۰ صنعت ساختمان سازی در اروپای غربی نیز دچار تحول گردیده و روشهای اجرایی قدیمی جای خود را به روشهای صنعتی و مدرنی سپرد که بر پایه تولید انبوه و روشهای اجرائی سریع پایه گذاری گردید و با پیشرفت تکنولوژی استفاده از قطعات پیش ساخته و سیستمهای نصب از پیش طراحی شده نیز توسعه چشمگیری یافت.

نمای خشک در معماری

برای استفاده از آجر در طراحی نمای بیرونی ساختمان ، نیاز به آجر مخصوص نما یا همان آجر نسوز داریم. البته در بسیاری از طراحی ها، از بتن اکسپوز پیش ساخته هم استفاده می شود که دارای ابعاد، اشکال و محصولات متنوعی هستند. بتن اکسپوز درجا نیز به دلیل هزینه های بالای پنل های پیش ساخته در محل پروژه انجام می شود. انواع متفاوت این محصول شامل بتن اکسپوز با سطح کاملا صاف صیقلی یا دارای خلل و فرج است و به طور کلی ضخامت پنل های مورد استفاده در کف 2.5 سانتی متر و نوع مورد استفاده در نما 1.5 سانتی متر می باشد. بتن ریزی درجا و در محل پروژه، یکی از روش های اجرای بتون اکسپوز می باشد. بتن اکسپوز، یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی برای مهندسان معمار می باشد. بنابراین شما می توانید از رنگ های آلی آکریلیک که در دو نوع براق یا مات می باشند، نیز در نمای ساختمانی خود استفاده کنید. وقتی شما به ساختمانی نگاه می کنید چیزی که اولین توجه شما رو به خود جلب می کند چیست؟ اسکوپ که اتصال پنل ها به دوغاب را بهتر می کند، از جدا شدن بتن از دوغاب در فصول سرد و در سیکل های ذوب و یخبندان، جلوگیری می کند.

در سه مرحله مستقیم گام‌های متقاعدکننده تجهیزات نمای خشک را بیاموزید

قالب گذاری با ابعاد و اندازه دلخواه، به طراح کمک می کند تا ایده ها و طرح های مدنظر خود را به راحتی جامه عمل بپوشاند. بتن پیش ساخته اکسپوز در کار خانه ها و با توجه به استاندارد های لازم در قالب های پرکاربرد، بتن ریزی می شود. به جهت اهمیت مقاومت پنل ها در تحمل شوک های حرارتی و همچنین مقاومت در برابر جذب آب، از افزودنی های ویژه ای در بتن اکسپوز استفاده می شود. اما امروزه به دلیل کاهش زمان، صرفه جویی در مصرف آب، کیفیت بالاتر و… باید توجه کرد که نوع عمودی دسترسی راحت تر از دسترسی از طریق راهرو است و در مواردی که از دسترسی عمودی استفاده می شود، برای صرفه جویی در هزینه های سرویس های عمودی بهتر است که در هر طبقه 4 تا 6 واحد مسکونی قرار گیرد. غالبا آجری که از نظر وزن سنگین تر است مرغوب تر از آجرهای نسوز سبک است. هر کسی که قصد خرید خانه ای را دارد مطمئنا برایش ظاهر آن ساختمان هم مهم است؛ انسان­ها از نظر ذاتی همیشه به دنبال زیبایی بوده اند و به زیبایی جذب می­شوند. یک پارکینگ ساده در جلوی خانه در نظر گرفته شده است که با توجه به نیاز شخصی شما قابل تغییر طراح و مجری نمای خشک است.

نقشه نمای خشک

This art​ic᠎le h as been written with the  help of behsaznama Con᠎te nt  G​enerator Demoversion.

امروزه نیز آجر به دلیل خصوصیاتی که دارد همچنان در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت ترکیب با نماهای مدرن و ایجاد یک نمای بسیار زیبا را دارد. به همین دلیل به آن واش (wash) بتن گفته می شود. اما به دلیل ایجاد وحدت رویه روند مشخصی به کار گرفته می شود. بتن اکسپوز در مراحل مختلفی به صورت پلکانی ایجاد می شود. روش اجرا به این صورت است که ابتدا شکاف هایی در پشت پنل ها ایجاد می شود و با استفاده از سیم های مفتولی که از پشت پنل ها بیرون زده است، قطعات را کنار هم چیده و سپس پشت آن ها ملات (به ضخامت 3 الی 5 سانت) ریخته می شود. در سطح بعضی از سنگهای نما خلل و فرجی موجود است که این سوراخ ها برای نصب بسیار مناسب هستند زیرا ملات ماسه و سیمان پشت سنگ بداخل این سوراخ ها نفوذ نموده وماله جداشدن آن از نما می گردد از جمله این سنگها می توان انواع سنگ های تراورتن نام برد .

دیدگاهتان را بنویسید