راهنمای چارلی شین برای اجرای نمای خشک

به خاطر داشته باشید که رعایت اصول زیبایی شناختی نما تابع عمل به الزامات وابسته ای است که در صورت عدم توجه به آن ها هیچ چیز آنگونه که می خواهید، نخواهد شد. اصل رعایت هارمونی و کنتراست و در یک کلمه شکیل بودن در عین سادگی! از نظر شرکت نانو پارس گرجی؛ با توجه به جدید بودن فناوری نانو اروپا در صنعت ساختمان، بهترین روش و مقرون به صرفه ترین هزینه برای ضدآب سازی و آبگریزی سطوح سازه ساختمان، استفاده از پوشش های آبگریز کننده نانو است. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. در این سیستم از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. از مزیتهای کاربرد این روش با شما سخن میگوییم. کاربرد نمای خشک، ضمن بهرهمندی از مزایایی نظیر سهولت کاربرد و صرفهجویی همه جانبه در هزینهها، به ارتقاء سطح کیفی کار نیز، کمک شایانی نموده است. هم چنین سطوح گچی که در برابر نفوذ رطوبت و یا بخار آب قرار دارند، با اجرای پوشش محافظتی نانو روی سطح کاهگل و گچ ، این سطوح بدون هیچگونه تغییر در رنگ و بافت طبیعی، کاملا ضد آب و ضد آلودگی میشوند و ذرات نانو با نفوذ به عمق این مصالح، از ورود هرگونه رطوبتی جلوگیری میکنند. ᠎Conte​nt was generated wi᠎th behsaznama C​ontent G ener᠎at or DEMO!

متخصص طراحی و اجرای نمای خشک

جالب اینکه با گذشت زمانی نهچندان طولانی، با تلاش کارشناسان، این صنعت در سطح کشورمان نیز بومیسازی شده است. شرکت مهندسی و ساختمانی زیبا، برای اولینیار فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و در این سالها با مسئولیتپذیری و وفای به تعهدات داده شده به مشتریان توانسته رضایتمندی زیادی از مشتریان خود بهدست آورد. در همان سال پخش این سریال، فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده «یک مشت پر عقاب» چنین اظهار کرده بود: «در زمان وقوع انقلاب اسلامی و پس از آن زیستهام و سعی کردم بخشی از تجربههای زیسته خود را در این سریال تزریق کنم. البته این بدین معنا نیست که هرکسی می تواند از پس آن برآید. ما با بهره گیری از نرم افزار هایی چون ۳d s max و استفاده از موتور رندرینگ Vray , نمای خشک مدرن … این را از ایده هایی که اجرایی شده و برای مدتی مُد بوده و سپس از دور کنار رفته اند، می توان فهمید! در این روش از دستگاه های شیارزن جهت ایجاد شیاردر پشت سرامیک ها استفاده شده که در داخل این شیارها کلیپس هایی از جنس آلومینیوم از طریق چسب های مخصوص قرار گرفته و تثبیت می گردند؛ این کلیپس ها امکان قرارگیری سرامیک ها را روی ریل های افقی آلومینیومی فراهم ساخته و در پایان نصب و رگلاژ نهایی سرامیک ها از طریق پیچ تنظیمی این کلیپس ها صورت می گیرد.این روش نسبت به روش کلیپسی ایمنی کمتری داشته زیرا شیارایجاد شده در پشت سرامیک ها باعث ضعیف شدن وکاهش مقاومت آنها می شود.

در صورت نادیده گرفتن سایر جنبه های نما پوسته ای غیر کاربردی ایجاد می شود که با اقلیم، عملکرد سازه و دیگر اجزای ساختمان در تضاد است. نمای خشک را میتوان به دو دسته نمایان و غیر نمایان یا مشهود و نامشهود تقسیم کرد. معممولا در پروژههای بزرگ مثل بیمارستان و یا پروژههای تجاری و اداری از نمای سرامیک خشک استفاده میشود. اگر فکر می کنید طراحی نمای مدرن به معنای استفاده از نوع خاصی از مصالح و یا پیاده سازی طرح های عجیب و غریب است، سخت در اشتباهید! امروزه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته موجود می توان چوب را در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون مقاوم ساخت و به همین خاطر نگرانی های استفاده از این متریال در طراحی نما از بین رفته است. 3. تخته های فایبر سمنت در دو نوع مقاوم در برابر آب و ضد آب موجود می باشد. اجرای نمای کامپوزیت نیز یکی دیگر از روش های اجرای نمای خشک محسوب می شود که این روزها مورد استقبال ویژه قرار گرفته است. از تخته گچی برای ساخت دیوارها و سقف های داخلی استفاده می شود زیرا از پودر معدنی گچ فشرده تولید می شود که بسیار شکننده است.

دتایل اجرای نمای سنگ خشک

اجرای نمای جی اف آر سی GFRC نیز جزء نماهای خشک و مدرن به شمار می آید که طرفداران بسیاری دارد. نیاز انسان مدرن به شهرهایی با جلوههای زیباتر، ذهن خلاق سازندگان بنا را بر آن داشت تا ترکیبی از هنر طراحی و صنعت اجرای نمای ساختمان ایجاد نموده و با متریال متفاوت و متنوع نسبت به انواع سنتی، به اجرا بگذارند. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. در صورت بروز هرگونه مشکل از سنگ در هرگونه کاری از جمله: پیچ و رولپلاک نما،نصب سنگ،شستشوی نمای سنگی،نماشویی بدون داربست،جلوگیری از ریزش سنگ های شل شده. استفاده از نمای خشک سنگ مرسوم ترین روش در طراحی نما و اجرای آن می باشد. در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید