راه های بسیار آسان برای مدیریت نمای خشک اضافی

اجرای نمای خشک آجر ، یکی از متداول ترین روش های نماکاری با آجر نما است. انواع نمای آجری ساختمان بر اساس جذب آبی که دارند به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند و نکته ای که در تولید این نوع نماهای آجری باید در نظر گرفت این است که باید همه ی زوایای آن دقیق باشد تا اجرای نمای آجری ساختمان به بهترین شکل صورت گیرد. همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. در طول سیمان کاری و همچنین تا چند روز بعد از آن باید حداقل روزی سه الی چهار بار دیوار سیمان کاری شده را بوسیله آب مرطوب نمود . همچنین این روش نیازی به محاسبات مهندسی ندارد و توسط استادکاران قابل انجام است. از معایب اجرای نمای آجری با ملات ماسه سیمان ، می توان به طولانی شدن زمان اجرای نما با این روش اشاره کرد. به دلیل اینکه ساختمان ها معمولا تراز نیستند، اجرای نمای آجری با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد و نمای ساختمان را یک دست می کند.

پس حتماً در زمان طراحی نما باید به این موضوع دقت شود.

به عنوان مثال این امکان وجود دارد که قبل از نصب نمای اصلی صفحه ای نازک که از ایجاد نم و رطوبت جلوگیری میکند نصب شود. از رسیدن آب و رطوبت به ملات پشت آجر جلوگیری می کند و باعث می شود نمای آجری دچار یخ زدگی و فرسودگی نشود. به این ترتیب تضاد رنگی زیبایی در هنگام اجرای نمای آجری ایجاد شده و هرکدام از آجر ها به تفکیک مشخص می شوند. این قیمت ها بر اساس جمیع فعالیت ها بوده و در انواع طراحی نما کلاسیک، مدرن و ترکیبی با هم متفاوت هستند. امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده کلاس کاری،نوع فعالیت و حتی نوع فکر،ایده ها و نقطه نظرات و تفکرات مدیران آن شرکت می باشد. آجر رستیک نوعی از آجر برای طراحی نمای آجری است که در ظاهر خود ناهمواری هایی دارد و نمای آجری زیبا ایجاد می کند. پس حتماً در زمان طراحی نما باید به این موضوع دقت شود. با این حال، برخی از فرهای گران قیمت این بخشهای اضافی را دارند، بنابراین قبل از خرید فر بررسی کنید که به چه چیزهای اضافیای نیاز دارید، به ویژه اگر این موارد شامل تابهی گریل و توری باشد.

نمای خشک سرامیک پرسلانی

 Th​is art ic le h​as  been do ne ​with the help of GSA Conten t Ge​ne​rator DE MO .

قیمت سرامیک آجری در کالاساخت به روز است و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با همکاران ما نیز در ارتباط باشید، توجه داشته باشید که به لحاظ قیمت سرامیک آجری تفاوت قیمت چشمگیری نسبت به سرامیک های معمولی ندارد و تفاوت قیمت آن ممکن است به خاطر پرسلان یا معمولی بودن سرامیک و از طرفی درجه بندی سرامیک باشد توجه داشته باشید که عموما سرامیک های آجری پرسلان درجه یک قیمت پایین تری به نسبت سرامیک طرح آجری دارد، در برخی موارد سرامیک می توان گفت سرامیک طرح آجر برجسته قیمت بالاتری دارد. به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. از روش های سنتی برای اجرای آجر نما ، نصب کردن آن به وسیله سیمان است. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست.

دانلود نمای خشک

در این روش سرامیک ها پس از زیرسازی و نصب رانرهای آلومینیومی عمودی ، سرامیک ها مسلح سازی شده و در داخل کلیپس هایی از جنس استیل قرار میگیرند. پنل هایی که از جنس کامپوزیت آلومینیوم هستند، تنوع قابل توجهی دارند و به شما اجازه می دهند هر رنگی را که می خواهید از میان آن ها انتخاب کنید. جنس این چهارچوب می تواند چوبی، فولادی و آلومینیومی باشد. در این روش از هیچ گونه ملات یا چسبی استفاده نمی شود و قطعات با استفاده از پیچ، دریل و قطعات فلزی ، بر روی ساختمان اجرای نمای خشک در ایران اجرا می شوند. چهارچوب های مورد استفاده در این نوع روش اجرا ، هزینه زیادی را به کارفرما تحمیل می کند. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید