زندگی، مرگ و نمای خشک سرامیک

از دیگر رعایت اصول سنگ نما میتوان به رعایت اندازه ها نام برد. در گذشته از زرین ها برای کاور کردن آجرنما و از بین بردن شوره آن، استفاده می شد، اما مشکل اصلی استفاده از مواد رزینی، بر روی آجر نما، باعث تغیر رنگ و ایجاد براقیت در آجر می شود، همچنین بافت طبیعی آن را از بین می برد و ظاهری مصنوعی به آن میدهد. در راستای چنین مقدمه ای ، تمایزهای ما بین سه گروه اصلی بررسی گردید. البته سایر موارد مانند استفاده از گروه های آموزش دیده بجای نیروهای غیر فنی و بدون آموزش در روشهای سنتی و نیزاستفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی مدرن در انجام کارها در انجام نمای خشک ساختمان، ضمن تأثیر مستقیم بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری احتمالی باعث افزایش کیفیت اجرا نیز خواهد شد. معمولا برای ساخت چهارچوب های نگهدارنده از چوب های اشباع شده و یا حتی برای محکم کاری از فلزهایی نظیر فولاد و یا آلومینیوم استفاده می شود. سرامیک به عنوان بخش پوشش (cladding) می باشد که مهمترین بخش نما محسوب میشود و میباستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد.

دانلود نمای خشک

این نوع بتن به عنوان پوشش نهایی، در نمای داخلی و خارجی ساختمان، فضاهای عمومی و تجاری، مسیرها، پاسیوها، اطراف استخرها و … به عنوان مثال نوع زیرسازی نماهای چوبی، نمای کامپوزیت و نماهای سنگی و سیمانی با هم تفاوت دارند. نمای سرامیک خشک به عنوان یکی از به روزترین نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، و نمای خشک سرامیک را می توان از آن دست متریال های ساختمانی مدرن و دانست که به تازگی در صنعت سازه و ساختمان تجلی یافته و زمینه ساز تغییر و تحولی عظیم در صنعت ساختمان به شمار می رود. سرعت اجرای این نما بالاست و در کمترین زمان ممکن می توان آن را بر روی سطح خارجی ساختمان اعمال نمود. با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر اینکه دوام بالایی به ساختمان داد، بحث های عایق بند حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید.عموما سنگ تراورتن برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر چسبندگی بالا نوع رنگی فوق العاده زیبایی دارد. ما در مقاله معرفی و بررسی عناصر معماری یزد از بادگیر نام بردیم برای آشنایی بیشتر با عناصر معماری این شهر زیبا می توانید به آن مقاله مراجعه کنید. Po st w as c​re ated with the  help of behsaznama C᠎on tent Gen​er ator DE​MO !

اگر علاقه دارید که این شاهکار معماری ایرانی را ببینید باید بگویم که بادگیرها عموما در مناطق گرم و خشک و بخصوص شهر های کویری کشور ایران می توانید ببنید. بادگیرها را در چه مناطقی از ایران می توانیم ببینیم ؟ تصویری از بادگیر چهار طرفه خانه دکتر مرتاض یزد را میبینید. این دو بادگیر کاملا مستقل از هم بوده اند و اگر به یکی آسیب وارد می شد کار آن یکی مختل نمی شد. البته باید بگوییم این مجرا ها دارای دریچه های چوبی بودند و در فصول سرد سال که نیاز به بادگیر نبوده؛ آن را می بستند. باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. هر چه ابعاد این محصول بزرگتر باشد، کیفیت از اهمیت بیشتری پیدا می کند. در ساخت یک بادگیر هر چه قدر هم در تعیین جهت باد مطلوب دقت شود باز هم ممکن است کمی گرو غبار توسط بادگیر وارد ساختمان شود. کنترل بر روی مقدار ورود جریان هوا ، دمای هوا و رطوبت موجود در هوای وارد شده امکان پذیر نیست.

نمای خشک فایبرسمنت

بواسطه وجود جریان هوای خنک توسط بادگیر در منازل امکان ایجاد سردابه وجود داشته که در واقع سردابه محلی بوده برای نگهداری آب و خنک نگه ماندن آن و مواد غذایی مصرفی اهل خانه و جلوگیری از فاسد شدن آن. و در مقابل هوای گرم ساختمان به سمت بالا می رود و از دهانه هایی که همسو با وزش باد هستند خارج می شود و بدین صورت هم بادگیر عمل خنک کردن و هم تهویه را بخوبی انجام می دهد. وقتی هوا از دهانه عبور می کرد خنک و مرطوب تر میشده است. خنک نگه داشتن اتاق ها بخصوص بخش تابستان نشین توسط بادگیرها در مناطق گرم. البته این امکان وجود دارد که در بعضی خانه ها به دلایلی مثل چند طبقه بودن و قرار گیری تابستان نشین و زمستان نشین بر روی هم این اصل زیر سوال برود. بادگیر چپقی فقط در سیرجان وجود دارد که در تصویر زیر این بادگیر را مشاهده می کنید. می ساختند؛ سپس در وسط آن یک بادگیر دیگر به اندازه یک یا دو متر و یا بیشتر از ارتفاع بادگیر اول می ساختند. و از دیگر کارکرد های بادگیرها در خانه ها و بخصوص خانه های یزدی این بود که منزلت اجتماعی صاحبخانه را با ارتفاع بیشتر و تزئینات بهتر بادگیر خانه ها می سنجیدند.

8 معقول راه‌ها برای استفاده انواع روش های نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دتایل اجرای نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید