زندگی پس از اجرای نما

برای مقاوم سازی نما در مقابل زلزله علاوه بر استفاده از مصالح مناسب، نحوه اجرا نیز تاثیرگذار است. این پنل ها را می توان با انواع متریال های دیگر نمای ساختمان به صورت ترکیبی اجرا کرد و نمایی خاص و فوق العاده را طراحی و اجرا کرد. آب انبارها معمولاً در مراکز شهر و محل تجمع مردم و همچنین در کاروانسراها تأسیس میشده تا دسترسی به آب آسان باشد. سایبان داخلی (کرکره) 40 تا 70 % پرتوها را به داخل پرتاب می کند اگر اصلاً سایبان نداشته باشیم و شیشه معمولی باشد 90% داخل خانه می شود. زمان طراحی نقشه ساختمان به موضوع زلزله خیز بودن ساختمان توجه می شود اما این موضوع در زمان طراحی نما،نادیده گرفته می شود. نمای پیچیده این ساختمان در ابتدا بصورت نیمه کار به دلیل ناراضی بودن مالک رها شد و بعداز انتخاب تیم طراحی جدید چالشی سخت تر برای آنها بوجود آمد چرا که با اسکلت ساختمانی نیمه کاره روبرو بودند و به همین خاطر باید طرح خود را براساس همان طرح قبلی می ساختند که در نهایت منجر به این نمای پیچیده و جالب شد. Da​ta has been c reated  with the help of behsaznama C on te nt Gener at or D᠎emover sion᠎!

قطعات نمای خشک

در منطقهایی که ساختمان ها از معماری تاریخی و سبک کلاسیک پیروی می کنند، به طور قطع طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن مناسب نیست. به همین دلیل از ابتدا باید مورد بررسی قرار گرفته و بعد از مشخص شدن مقدار حدودی آن به برنامه ریزی برای صرف آن در طراحی و خرید متریال ها و تجهیزات لازم پرداخته شود . روش اجرای آجر کاری نمای ساختمان : روش های اجرای نمای آجری در ادامه به طور مفصل توضیح داده شده است. رنگ های اکریلیک از جمله رنگ های محبوب و همه پسند است که در سراسر کشور با آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و کارایی مثبت و شگفتی از خود نشان داده است. منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده در روستای کردان، یکی از مناطق خوش آب و هوای نزدیک تهران است و در استان البرز قرار گرفته. شرایط آب و هوایی و اقلیمی یکی از نکات مهم در انتخاب متریال مناسب برای نماست. همان طور که ذکر شد، هر اقلیم شرایطی دارد و این شرایط هستند که مصالح مناسب نما را تعریف می­کنند. در اجرای کف معابر عمومی همچون بازار های شهر، پارک ها و فضاهای سبز، به طور عمده از سنگ لاشه استفاده می شود؛ زیرا این سنگ ها دارای مقاومت بالا و اندازه های مناسب، هستند.

᠎Data has ​be᠎en c reat᠎ed ​by behsaznama Cont ent  Ge​nerato᠎r DE᠎MO !

تعاریف اجرای نما

لینچ معنی را خاصیتی از محیط می داند که می تواند فرد را به جنبه های دیگری از زندگی متصل کند. در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب به روش صنعتی، با گذشت زمان نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن ( بالای ۵۰ سال ) می توان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود. در صورت مقاوم نبودن نمای ساختمان در برابر زلزله، خطر سقوط مصالح وجود دارد که ممکن است خسارت جانی به همراه داشته باشد.

در مناطق مرطوب ، مصالح سبک و مقاوم در برابر رطوبت و دارای مقاومت حرارتی کم استفاده می شود. استفاده از سنگهای مقاوم در برابر رطوبت و مصالحی مثل آلومینیوم توصیه میشود. در مناطق گرم و خشک به دلیل وزش باد ، وجود گرد و غبار و اختلاف دمای شب و روز، بهتر است از مصالحی که در برابر تابش آفتاب مقاوم هستند وظرفیت دمایی بالایی دارند استفاده شود. نمای ساختمان هر چند در وهله اول شخصی و سلیقهای ست و هر شخص با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب میکند اما توجه به بافت شهری، یکی از مواردی است که در انتخاب نوع نما تاثیرگذار است. به طور مثال شاید از نظر برخی نمای با دوام نمای مناسبی باشد و برخی اعتقاد داشته باشند نمای مناسب نمایی ست که هزینه تمام شده کمتری داشته باشد. پیشنهاد مناسب برای مناطق گرم و خشک استفاده از مصالحی مثل ورق کامپوزیت ، چوب ، پنل سیمانی ست. در ساختمانهای تجاری بلندمرتبه امکان استفاده از مصالحی مثل سنگ که در نماهای مسکونی کاربرد زیادی دارد امکان پذیرنیست.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید