ستاره بودن در صنعت یک امر طراحی و اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت است

آماده کردن سطح دیوار نما برای اجرا به گونه ای که سطح دیوار کاملاً تمیز و خشک و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد. اگر سازندگان تجهیزات ساختمانی در پنجره ترمال بریک به جای “آهن” از “آلومینیوم” استفاده کنند، به خوبی می توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند و به این طریق از هزینه های مربوط به گرم کردن ساختمان در فصل سرد سال و خنک کردن آن در تابستان کاسته خواهد شد. این کار با جدا کردن قطعات فلزی خارجی از داخل با ماده ای انجام می شود که باعث کاهش میزان گرما یا سرما از طریق قاب ها می شود. لازم به ذکر است که علاوه بر این یک سیستم پوشش و رنگ آمیزی دیگر یعنی آنادایز فقط برای پروفیل آلومینیوم قابل اجرا میباشد. لازم به ذکر است که علت استفاده از اصطلاح ترمال بریک بخاطر بروز پدیده شکست حرارتی بین دو مقطع میباشد. مزایای پروفیل های ترمال بریک به این صورت است که این درب و پنجره ها در برابر ضربه و مواد شیمیایی، اشعه فرابنفش نور خورشید مقاومت بالایی دارند و طول عمر این پروفیل ها بسیار بالا میباشد. البته میتوان گفت ایراد اصلی این سری پروفیل ، محدودیت در مدل های مختلف جانمایی بازشو ها در داخل فریم اصلی درب و پنجره ترمال بریک کشویی مونوریل میباشد .

نقشه نمای خشک

اگرچه آلومینیوم برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن برای ساخت پنجره ترمال بریک و نمونه های دیگر امروزی، چندین سال زمان برد تا به این ساختار دست یابند. از آنجایی که پنجره ترمال بریک دارای مزیت های متعددی است موجب شده تا امروزه در موقعیت های مختلف به کار گرفته شوند. براساس تحقیقات انجام شده در صورت عایق نبودن درب و پنجره ها پنج درصد از اتلاف انرژی از طریق آن ها اتفاق میافتد. اما با این کار مقاومت پانل های بتن اکسپوز کاهش می یابد و در اثر ضربه ممکن است لب پر شوند، از این رو تیم اجرایی مجبور به خرید دوباره متریال بتن اکسپوز خواهند کرد و هزینه های اجرایی افزایش خواهد یافت. این سرامیک هم مانند نوع مجوف ویژگی های منحصر به فردی دارد. نوع دیوار ساخته شده به طبیعت سنگهای موجود بستگی دارد. آلومینیوم فوق العاده قوی، سبک، مقاوم در برابر آب و هوا است و در طول حیات قابل قبول خود، نسبت به مصالح دیگر نیاز کمتری به حفظ و نگهداری دارد.

مهندسی نمای خشک

A᠎rtic le has be​en created ᠎with t he help of behsaznama Conte᠎nt G​en erator Dem oversi on᠎.

نکته قابل توجه این است که پنجره ترمال بریک نیاز بسیار کمی به تعمیر و نگهداری دارد. بایستی به این نکته توجه شود که میلگرد در صورت استفاده در زیرسازی نمای ساختمان تاثیر به سزایی بر قیمت تمام شده شاسی کشی نما می گذارد. نصب صفحه عایق بر روی دیوار ساختمان پروفیلهای حامل عمودی با استفاده از میخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب میشوند. امروزه با استفاده از فریم های آلومینیومی به دلیل اینکه سبکی فوق العاده و شکل پذیری بالایی دارند بسیار رایج شده است، زیرا در صورت استفاده زیاد از تعداد شیشه های موجود، مجبور میشویم به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم بنابراین آلومینیوم به دلیل سبکی انتخاب مناسبی میباشد. قیمت در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک بر اساس مقدار وزن پروفیل آلومینیوم به کار رفته در ساخت آن محاسبه می شود. معمولا تولید کنندگان درب و پنجره معمولا بر اساس متریالی که بروی آن تمرکز دارند شما را راهنمایی می کنند. برای این کار نه تنها باید برای پنجره ترمال بریک شیشه های دوجداره را به کار گرفت، بلکه لازم است پروفیلهای آلومینیوم را با تیغه پلی آمیدی به یکدیگر وصل کرده و به دلیل وجود خاصیت های مکانیکی، این تیغه ها به خوبی دمای محیط را کنترل می کنند.

اجرای بتن اکسپوز

اما تفاوت و برتری هرکدام را تنها مالک و صاحب خانه می تواند تشخیص دهد. کارکرد بادگیر در خانه ها به چه صورت بوده است ؟ که در صورت استفاده از این سیستم در درب و پنجره ها باعث کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما به میزان 38% و کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما به میزان 32%، کاهش مصرف سوخت به میزان 28% ، کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات به میزان 20% شده ایم. همچنین این سیستم ها غیر قابل اشتغال هستند و با محیط زیست خود سازگاریی بالایی دارند زیرا قابل بازیافت میباشند. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت می باشد. کمیته نما شهرداری در واقع کمیسیونی است که از تفاهم بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی به وجود آمدهاست. آلومینیوم در بسیاری از موارد مصالح مناسبی برای ساخت در و پنجره محسوب می شود. برای مثال می توان گفت که ساختمان هایی که در شمال کشور ساخته می شوند ، اغلب دارای بالکن ها و پنجره های زیادی می باشند تا در داخل ساختمان گردش هوا ایجاد شده و رطوبت در خانه نماند . نمونه ی بادگیرهای یک طرفه را در شهرهای طبس و اطراف آن می توان یافت در بعضی مواقع بادگیر یک طرفه پشت به باد و طوفان های آزار دهنده ساخته می شود .

روش های اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما های خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید