سه شگفت‌انگیزترین نمای خشک تغییر نحوه دیدن جهان

مهندسین معمار که در زمینه طراحی و اجرای نما به ویژه طراحی نمای مسکونی، فعالیت دارند این مسئله را به خوبی میدانند که هر چقدر نماها به یکدیگر نزدیک­تر طراحی شوند، به لحاظ بصری حس بهتری را در مخاطب ایجاد خواهند کرد. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند. به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. از مصالح متفاوت برای اجرای سنتی نمای ساختمان می توان به: آجر ، ملات تک لایه ، سرامیک ها و… این کار کمک می کند تا نمای ساختمان در عین سادگی زیبا هم به نظر برسد. از این رو از نظر فراهم آوردن ایمنی کافی گزینه مناسبی است. برای نصب و اتصال عایق حرارتی بهصورت مستقیم لایهای از عایق حرارتی را بهوسیله اتصالات مکانیکی یا چسب زیر کار متصل میکنند. Artic᠎le has been c re​ated with t᠎he help of behsaznama C​on te᠎nt Gener ator D​em᠎ov​ersi on!

نمای خشک آجر

که بهصورت خشک هستند، استفاده میشود. در این مقاله با یکدیگر آموختیم که یکی از به روزترین و پرکاربردترین نماهایی که از آن استفاده میشود نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک است. مانند سایر رنگ های این گروه در مقایل رطوبت مقاوم هستند و معمولاً جهت رنگ آمیزی ساختمان های پوشیده شده از سیمان های خشک و پوشش های ترکیبی سیمان، آهک و گچ پیشنهاد می شوند. آجرهای معمولی مانند سایر متریالهای نمای ساختمان نویزها را از خود عبور میدهند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی آجرهایی با قابلیت جذب صدا و عایق صوتی تولید شدهاند. چه تفاوتی بین نمای معمولی و نمای خشک وجود دارد؟ به همین دلیل است که طراحی نمای مدرن باعث ایجاد تغییری شگرف در دنیای شهرسازی شده است. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. شما نیز میتوانید از سنگ کاری حرفه ای سایت ایران فرود استفاده نمایید و با استفاده از انواع سنگ کاری ستون همانند سنگ کاری ستون گرد و یا ستون سنگی مربعی زیبایی را به خانه های خود هدیه دهید.

انواع نمای خشک

تنوع متریال مورد استفاده: افرادی که نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب میکنند، تنوع گستردهای از مواد مختلف را در اختیار خواهند داشت. اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. مزیتهای دیگر حاصل از بکارگیری این روشهای نوین، شامل کاهش تلفات مصالح ساختمانی، رسانیدن میزان پرتی و دورریز به حداقل ممکن و امکان رگلاژ سازههای تولید شده میباشد. متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد. برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند. رهایی از مشکلات اقتصادی در جامعه ما تنها با یک ترفند امکان پذیر است و آن هم داشتن درآمد دلاری. این نوع نمای خشک، با فواصل استاندارد از دیوارههای ساختمان اجرا شده و امکان قرارگیری تجهیزات و تاسیسات را نیز در فضای پدید آمده فراهم میآورد. یک مزیت جایگزین استفاده از نمای خشک این است که منجر به کمترین هزینه در تعمیر و نگهداری ساختمان می گردد. آرمن متشکل از تیمی متخصص و متعهد با بکارگیری دانش روز ، بهترین مشاوره، طراحی و اجرای نما را در پروژه های شما خواهد داشت.

نمای خشک آجری

بنابراین با رعایت این نکات به ظاهر کوچک اما در عمل فوق العاده موثر می توانید موفق ترین پروژه ی رنگ نمای خود را با اطمینان خاطر به پایان برسانید. بهترین متریال کاربردی در نمای خشک چه موادی هستند؟ شما میتوانید با در نظر گرفتن بودجه، شرایط اقلیمی، عملکرد ساختمان و از همه مهمتر سلیقهتان مناسبترین نوع نمای مدرن را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن اجرا کنید! طراحان نمای ساختمان با کوله باری از تجربه در این زمینه بهترین و ایده آل ترین پیشنهاد را پیش پایتان می گذارند. طراحی نمای مدرن ساختمان از آن دسته طراحی هایی است که با استقبال بی نظیری از جانب معماران و صاحبان سازه رو به رو شده است! با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. اجرای نمای خشک همان طور که از نامش پیداست، به صورت کاملا خشک صورت پذیرفته و نیازی به ملات سیمانی و دوغاب ندارد. ایجاد لایه محافظ در برابر رطوبت و زنگزدگی لایههای زیرین بهوسیله آهن کشی نمای ساختمان در جهت کاهش سرعت فرسودگی و افزایش عمر.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت طراح و مجری نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید