سه کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در اجرای نمای خشک انجام دهید

شسشتوی نمای ساختمان به دلیل حساسیت بالایی که دارد کاملا نیازمند تجربه و دقت بالا در اجرای کار می باشد و مواد استفاده شده در نمای ساختمان کاملا باید با جنس مصالح نمای ساختمان سازگاری کاملی داشته باشد تا از آسیب رساندن به نما جلوگیری شود. 3. اتاق کار یا کلاس : در مورد کلاس ها و اتاق کار سرعت زیاد جریان هوا در سطح میزها اختلال ایجاد می کند و به همین دلیل جریان اصلی باید در ارتفاع 20/1 تا 150 سانتی از کف در نظر گرفته شود . اولین مسئله که در این بحث مطرح است موضوع ارتفاع می باشد به گونه ای که باید مشخص گردد. ورودی و نمای جلوی تراس نیز به وضوح قابل مشاهده است. جهت ورودی هوا در این نوع بازشوها قابل تغییر است . سایبان های ثابت عملکرد مشخص دارند که به جهت و شکل هندسی ساختمان و تغییر موقعیت خورشید در فصل های مختلف بستگی دارد . اگر باد به شکل مایل به ساختمان بوزد دو سطح مقابل باد تحت فشار در سطح دیگر تحت مکش هستند . اگر اتاقی دارای پنجره ی روبه باد و پشت به باد باشد ، وقتی که باد بطور عمود به پنجره بوزد هوا از یک پنجره وارد و بدون تغییر جهت از پنجره پشت به باد خارج می گردد. Article was generated with G SA C᠎on᠎te nt G᠎enerator Dem oversion .

قیمت سنگ نمای خشک

2. به دلیل تابش آفتاب در طول روز به داخل اتاق مبلمان تغییر رنگ می دهد . گسترش پلان در طول محور شرقی- غربی لازم به نظر می رسد. مناظر کوهستانی منطقه در کنار پوشش گیاهی آن تصویری تکرار نشدنی از طبیعت ایران را تشکیل میدهند. مصالح بومی نشان میدهد که نما مربوط به چه منطقه ای است. اما در اتاق هایی که دارای دو پنجره در دو جبهه باشند افزایش اندزه های پنجره های روبه باد و پشت باد باعث افزایش سرعت هوا شده و در فعالیت ترکیب یک پنجره روبه باد کوچک و یک پنجره پشت به باد بزرگ باعث می شود حداکثر سرعت هوا در منطقه ای کوچک از اتاق متمرکز شده و در بقیه ی نقاط اتاق سرعت جریان هوا کاهش یابد. جریان هوا و باد نیز باعث تماس بیشتر توده های عظیم هوا با سطح زمین شده و بدین طریق باعث گرمی هوا می شود. در شب هوای سرد مجاور پشت بام بطرف پائین حرکت کرده و در داخل حیاط و جسم دیوارها میماند و به این ترتیب باعث افت حداکثر دمای هوای داخل حیاط در روز میشود در نتیجه در روز هنگامیکه دمای هوای خارجی و شدت تابش آفتاب به حداکثر میرسند هوای داخل ساختمان نسبتاً معتدل خواهد ماند.

نمای ساختمان مناطق گرم و خشک

2. سطوح دیوارها صاف باشد . بطور مثال: ساختمان هایی که رنگ سطح خارجی آنها سفید یا نزدیک به سفید باشد دارای مصالح ساختمانی با ظرفیت و مقاومت حرارت متوسط، پنجره های نسبتاً کوچک و مجهز به سایبان های موثر می باشد ولی در ساختمان هایی که رنگ سطح خارجی دیوارها تیره رنگ است یا داراب پنجره های بزرگ بدون سایبان هستند هنگام روز هوای داخلی آنها نسبتاً به هوای خارج گرم تر است . هر چه هوا گرم تر باشد بخار آب بیشتری را در خود نگه می دارند . در زمستان که معمولاً پنجره ها بسته و هوای بیرون سردتر از هوای داخل است ، کاهش مداومی در دمای دیوار از سطح داخلی به سطح خارجی وجود دارد ، که باعث می شود در عمق مشخصی در داخل دیوار فشار بخار از حد اشباع بیشتر شود و در داخل دیوار تعریق صورت پذیرد . در روش اجرای نمای خشک، پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود.

نصب نمای خشک

1. تهویه برای سلامت : تأمین هوای قابل تنفس در ساختمان به صورتی است که اکسیژن و سوخت مورد نیاز داخل بدن را تأمین و از انباشته شدن دی اکسید کربن و ایجاد بو جلوگیری می کند . سنگ های استفاده شده در اجرای این نما سنگ ضخامت قابل توجهی داشته و از همین رو ماندگاری و دوام بالایی دارند. از آن جایی که این متریال در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، رنگ آن باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد. هوا عبور دهنده کلیه طیف های نور خورشید بوده و در اثر دریافت اشعه خورشید دمای آن به طور مستقیم افزوده نمی گردد اما لایه های هوا به وسیله تماس با سطح زمین که در اثر دریافت اشعه خورشید گرم شده اند ; گرم می شوند و سپس لایه های گرم شده هوا , گرمای خود را به وسیله جابجایی به لایه های دیگر منتقل میکنند . تابش اشعه خورشید به سطح زمین باعث ایجاد گرمای طبیعی می شود . همچنین در هوای گرم نیز هوای داخل ساختمان تحت تأثیر گرمای بام قرار می گیرد. در نتیجه قسمت هایی که تحت تأثیر باد قرار ندارند هیچ تغییری در آنها حاصل نمی گردد.

زیرسازی نمای سرامیک خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید