شایعه، دروغ و نمای خشک

در واقع سرامیک خشک نما جزء دسته دوم یعنی سرامیک های پیشرفته قرا می گیردو دربیشتر مواقع بع حالت اکسترودی تولید میگردد. از آنجا که کیفیت محصولات تولید شده آزبستی با فرآیند هات چک با هیچ یک از محصولات مشابه قابل رقابت نبود ، علی رغم مشخص شدن سرطان زایی آزبست ، تا سال ها ی زیادی این محصول در کشور های پیشرفته نیز تولید می شد .در محدوده زمانی دهه 1970 تا اواخر دهه 1980 میلادی فناوری کاربرد الیاف غیر سمی و سازگار با فرایند هات چک کشف شد از آنجا که هیچ یک از الیاف طبیعی و مصنوعی به تنهایی تمامی خصوصیات آزبست را نداشتند ، بنابر این برای جایگزینی آزبست از هیبرید الیاف با مدول زیاد و کم به ترتیب , به عنوان تقویت کننده و کمک فرایند استفاده گردید . متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … ترموود یکی از پرکاربرد ترین و مقاوم ترین چوب هایی می باشد که در بازسازی نما مورد استفاده قرار می گیرد ، تنوع اندازه و رنگ ترموود از مهمترین ویژگی های این متریال است که یک امتیاز مثبت برای این متریال محسوب می شود .

اداری آن را طی کند.

در این بین وجود تنوع رنگی در این سنگ ها، نکته ای بسیار جالب است. طراحی نمای کامپوزیت یکی از خدمات طراحی نما است که به مشتریان خود ارائه می دهیم و سعی می کنیم از طراحی های روز دنیا و با استفاده از متریال های موجود در بازار بهره ببریم. ماهیانه در قم بیش از ۵۰۰ تن سوهان به فروش رفته و این محصول به کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی صادر میشود. این در حالی است که روش اتصال پروفیل های ترمال بریک به یکدگیر با استفاده از اتصالات مکانیکی و پانچ انجام میشود که بعلت عدم ایجاد هرگونه زائده ظرافت و زیبایی خاصی را دارد. به این ترتیب قبل از اجرای نما، مالک باید به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهر و منطقهی خود مراجعه کرده و برای اخذ تایید نما مراحل اداری آن را طی کند. بنابراین پیش از اجرای آجر بر روی دیوار سطح باید کاملا تمیز و مرطوب باشد. با توجه به این شرایط، مصالح پیشنهادی برای این اقلیم باید از ظرفیت حرارتی بالایی برخوردار باشند. مقاومت این چوب به قدری بالا است که در نمای ساختمان و در فضاهای باز مانند روف گاردن از آن استفاده می شود. برای تمیز بودن کار لازم است قبل از شروع بندکشی، محل اجرای آن توسط برس تمیز و مرطوب شود.

او ترکیبی از 90 درصد سیمان و 10 درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی بود .بعد از کاربرد اولیه و بسیار زیاد آزبست ، و با مشخص شدن سرطان زایی آن ، محدوده وسیعی از الیاف دیگر نیز در سیمان به کار رفتند.که شامل الیاف مدول بالا مثل فولاد , شیشه ، مثل کربن و کولار و الیاف مدول پایین مصنوعی ، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند . قیمت اجرای این بسیار مقرون به صرفه بوده و سرعت اجرای آن بسیار بالا است. سنگ های ورقه ای با داشتن ظاهر بسیار طبیعی، مقاومت بالا، کیفیت و قیمت مناسب، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای اجرای کف با سنگ لاشه انواع نمای ساختمانی و ویلا، می باشند. اجرای بدنه و نمای ویلا، یکی از مراحل مهم و حساس در ساخت و طراحی آن، می باشد.

اجرای نمای خشک سرامیک

موضوع مهم دیگر در رابطه با نمای ساختمان کنترل جریان گرما است. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. این محصول با توجه به بافت گرم و طبیعی کاربرد بسیاری در پوشش نمای ساختمانهای مسکونی شهری و ویلایی دارد . تناقض سبک نمای ساختمان با ساختمانهای اطراف مخاطرهآمیز است و میتواند باعث حواسپرتی شود. ۴- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات آن تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. به همین دلیل اجرای این پنلها به عنوان نمای ساختمان ویلایی روح سرزندگی و شادابی را به ساختمان القا میکند. ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا cladding می­گردد. ᠎Post h​as been gen​er at᠎ed wi᠎th t᠎he he lp of GSA  Conte nt Gen᠎er ator Demover sion​.

نمای سرامیک خشک چیست

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سرامیک پرسلانی.

دیدگاهتان را بنویسید