شش سوال درباره اجرای نما پاسخ داده شده است.

تولید سرامیک های خشک نما نمونه ای طلایی از تأثیر پیشرفت مهندسی متالورژی در مهندسی ساختمان است. نمای بتن اکسپوز ، در ساختمان هایی با طرح های مجسمه مانند و فرم های مختلف منحنی قابل اجراست. رنگ قهوهای یکی از بهترین انتخابها برای بتن اکسپوز با بافت چوبی میباشد. حال در اینجا پرسشی که ممکن است در ذهن شما نیز بوجود آمده باشد این است که بین تعداد زیاد سنگ های تراورتن بهترین سنگ تراورتن نما رومی چه ویژگی های دارد و چگونه باید باشد؟ حال سنگ های تراورتن بهترین گزینه جهت اجرای نمای ساختمان علی الخصوص نمای رومی هستند. به این ترتیب بهترین سنگ برای نمای رومی، سنگ تراورتن است. به طور کلی به منظور انتخاب صحیح متریال انواع نما از جمله نمای رومی، لازم که چند فاکتور اساسی مانند طول عمر و دوام، سازگاری با شرایط آب و هوایی، زیبایی و داشتن همخوانی با فضا، هزینه و… به طور کلی اولین مرحله جهت ساخت نمای ساختمان علی الخصوص نمای رومی، تهیه نقشه آن است. زیرا از آنجا که نمای رومی دارای جزییات و اجزای مختلفی مانند ستون ها و سرستون ها،صراحی، گل ها و طرح های از پیش ساخته شده سنگی زیادی است، و سنگ تراورتن هم علاوه بر چسبندگی بالا از تراش پذیری خوبی نیز برخوردار است و در برابر ضربه و تراش خوردن مقاومت خوبی دارد و نمی شکند و بهترین گزینه برای ساخت این جزییات(در واقع مصنوعات سنگی)، می باشد. Post has  been gener at ed wi​th t he ​help of G SA Content G en erat᠎or DE MO.

آیا اجرای نما یک کلاهبرداری است؟

سنگ های ساختمانی یکی از بهترین متریال جهت اجرای نمای رومی است. با این وجود انواع دیگری از این سبک نیز وجود دارد که در ساخت آنها از متریال دیگری مانند سرامیک و یا سیمان و… همچنین در آخر نیز به معرفی تعدادی از مهم ترین سنگ های نمای رومی به همراه بیان رنج قیمت آن ها می پردازیم که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خودتان سنگ موردنظرتون را انتخاب کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید. حال در ادامه علاوه بر بیان تاریخچه نمای رومی به معرفی ابزار نمای رومی و معرفی و مقایسه مصالح نمای رومی می پردازیم. حال در اجرای نمای رومی نیز از سنگ تراورتن بی موج استفاده می شود. 5. منحنی های استفاده شده در طراحی کلاسیک موجب القای حس راحتی و آرامش در انسان می شود. از آنجا که امروزه نمای ساختمان های زیادی به این سبک طراحی شده، به راحتی با نگاه کوتاهی به آن ها می توانید متوجه این ویژگی ها شوید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با نگاهی به بناهای بازمانده در دوران قبل از اسلام ( امپراطوری ایران باستان) همچون تخت جمشید به وضوح متوجه استفاده از صراحی ها ، مجسمه های سنگی ،کتیبه ها و ستون های بلند سنگی که همان المان های نمای رومی اند، می شویم .

مجری نمای سرامیک خشک

حال لازم است که به مراحل اجرای نمای رومی سنگی و نکات اساسی آن بپردازیم. هر چقدر جزییات و المان های بیشتری در طراحی آننمای رومی ساختمان در نظر گرفته شود، نما پیچیده تر، با شکوه تر و در عین حال پر هزینه تر خواهد شد. جهت اجرای نمای رومی متریال مختلفی وجود دارد که مهم ترین و رایج ترین آن ها از گذشته تاکنون سنگ های ساختمانی بوده اند یا به عبارتی می توان گفت: نمای رومی با سنگ های طبیعی شناخته می شود. مسلما پاسخ همه در این رابطه سنگ است ولی برای اطمینان بیشتر لازم دانستم به طور کامل به معرفی نمای رومی سنگی و نمای رومی سیمانی بپردازم و در نهایت نیز مقایسه ای بین این دو متریال انجام دهم؛ تا بهتر و با آگاهی بیشتری به انتخاب مصالح بپردازید. در اینجا مسئله نداشتن آگاهی از روش انتخاب سنگ مناسب نمای رومی پیش میاد اما جای هیچ نگرانی نیست، چون من در ادامه این مقاله با کسب اطلاعات از افراد با تجربه تمام راهنمایی های لازم جهت انتخاب سنگ نمای رومی مناسب را در اختیار شما قرار داده ام. شاید تاکنون اکثر نماهای رومی که دیده اید و یا خودتان مجری آن بوده اید، از سنگ های طبیعی ساخته شده باشند. Th is po​st was w᠎ritten ᠎with G​SA Cont ent Genera to​r DEMO.

علاوه بر این متراژ سنگی که در نمای رومی به کار می رود بیش تر از نماهای دیگر است. البته نکته دیگری که در سنگ نمای رومی باید به آن دقت کرد رنگ سنگ است. که در مقاله بهترین سنگ نمای ساختمان به آن پرداخته شد، توجه کرد. بنابراین می توان گفت بهترین سنگ تراورتن نما رومی به صورت بی موج و در رنگ های کرم و سفید است. 2. تقارن میان المان های نمای رومی: رعایت اصل تقارن در نمای رومی از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو برای نفوذ ناپذیری سنگهای تراورتن که دارای تخلخل نسبتا بالایی هستند از رزین و اپوکسی استفاده میشود. با این وجود شاید عده ای با استفاده از این سبک نما به دلیل همخوانی نداشتن با فرهنگ ایرانی، مخالف باشند در صورتی که این گونه نیست، به همین خاطر خوب است که یک نگاهی به تاریخچه این سبک نما بیندازیم. به عنوان مثال سنگ مرمریت در صورتی که در معرض نورخورشید قرار بگیرد تغییر رنگ می دهد و انتخاب خوبی برای نمای بیرونی نیست.  Conte​nt has ᠎been generat​ed by behsaznama Con​tent Gene᠎ra to​r DEMO.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید