شش مرحله راهنماها برای اجرای نما

نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنلهای مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا میشود و بهترین گزینه برای بازسازی نما نیز میباشد. زیرسازی آلومینیومی نما عموما برروی شاسی کشی فلزی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد . یکی از انواع نماهای شیشه ای که بسیار مورد توجه واقع شده، نمای کرتین وال (curtain wall) محسوب میشود. بر اساس این دسته بندی تهران در منطقه گرم و خشک قاره ای قرار دارد. با توجه به آن که تهران در اقلیم گرم تابستانی و سرد زمستانی قرار دارد، جهت انتخاب مصالح بررسی هر دو منطقه سرد و گرم ضروری به نظر میرسد. طبق مطالب گفته شده در تقسیم بندی اقلیمی، تهران جز منطقه گرم و خشک کشور به حساب میآید که دارای زمستان سرد و تابستان گرم و خشک میباشد. در نتیجه یک شهر یا منطقه ممکن است در فصول مختلف سال دارای اقلیمهای متفاوتی باشد.

نمای خشکه چینی

᠎Data w᠎as gener​ated by behsaznama Content᠎ Gen᠎er ator DE MO .

تعیین محدوده آسایش حرارتی تابستانی و زمستانی سبب میشود که مرزهای آسایش حرارتی به مرزهای حرارتی قابل تحمل افراد نزدیک شده و در مصرف انرژی در طول سال صرفه جویی چشمگیری به عمل آید. برای تعیین محدوده آسایش در تهران با دیدگاه کاهش مصرف انرژی در ساختمان، لازم است که عوامل مؤثر را با توجه به شرایط حرارتی تابستانی و زمستانی این شهر نماهای مدرن بررسی کرد. ما در تیم طراحی بناباما، با سالها فعالیت در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان، دانش و تجربه فراوانی در این زمینه به دست آوردهایم. ویژگیهای طرح و مصالح بکار رفته در هر ساختمان، در عکسالعمل آن ساختمان در برابر عناصر اقلیمی پیرامونش تأثیر فراوانی دارد. با توجه به شکل گیری و ترکیب معماری بومی مناطق مختلف ایران در می یابیم که ویژگی های متفاوت هریک از این اقلیمها تأثیر فراوانی در شکلگیری شهرها و ترکیب معماری بناها در این مناطق داشتهاند. به دلیل کم بودن عرض جغرافیایی و خشک بودن عمومی هوای ایران (به استثنای مناطق ساحلی) نوسان روزانه و سالانه درجه حرارت هوا در بیشتر مناطق کشور بسیار زیاد است. در کشور ایران با وجود مناطق مختلف اقلیمی و شرایط متغیر آب و هوایی، طراحی معماری بر مبنای اقلیم راه حل مناسبی جهت فراهم نمودن شرایط آسایش انسان میباشد.

نمای خشک ساختمان

این دسته بندی با استفاده از جدول زیست-اقلیمی اولگی3 (که شرایط آسایش فیزیکی انسان را با توجه به شرایط اقلیمی پیرامون بیان میکند) کشور را به پنج اقلیم تابستانی و شش اقلیم زمستانی تقسیم میکند. با آنکه نما وظیفه داشت حایلی بین انسان و تهدیدهای خارجی باشد، ولی میبایست نقش ارتباط میان درون و بیرون، خصوصی و عمومی، خلوت و شلوغ، مصنوعی و طبیعی را ایفا کند. از این رو، نما به عنوان بیرونیترین لایه پوسته ساختمان، بیشترین نقش را در جذب و انتقال انرژی به داخل ساختمان دارد. طراحی و اجرای پوستهی ساختمانی که بتواند با رفتار حرارتی مناسب، بالاترین میزان آسایش حرارتی را در فضای داخل بدون کمک تجهیزات مکانیکی تأمین کند، میتواند تا حدود زیادی سبب صرفه جویی در مصرف انرژی گردد. در هنگام نصب و اجرای این تایلها، باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کرد؛ زیرا استنشاق سیلیس در بلند مدت، میتواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی گردد. استفاده از آجر در نما ساختمان به سهولت میتواند مجموع ویژگیهایی که از یک متریال مناسب برای نما مورد انتظار است را برآورده کند.

حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است. همچنین سایر صفحات سیمانی که دارای یک شبکه مصلح از الیافی مانند فایبر گلاس هستند و در دو طرف صفحه سیمانی وجود دارند، سمنت برد گفته میشود. با مکانی مشرف به دو رودخانه و بنای قدیمی “pom phet”. از آنجایی که سمنت برد جزو نماهای از پیش ساخته است، بنابراین ممکن است تولیدکنندگان، آن را با قیمتهای مختلفی ارائه دهند. به طور کلی، آجرنماهایی که در ساختمان های شهرهای بزرگ و صنعتی که آلودگی بالا دارند، به کار میروند، در مقایسه با مصالح کاربردی در نمای ساختمان های شهرهای کوچک که هوای پاک دارند، بسیار متفاوت است. سرامیک آجری همان نوع سرامیک است، با روند پخت و چاپ متفاوت که روی آن پیاده سازی می شود. سیمانها به انواع سیمان پرتلند که خود پنج نوع دارد، سیمان سفید، سیمان پوزولانی، سیمان رنگی، سیمان نسوز و … این نوع مصالح در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و با خیال راحت می توان از آن ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید