شش نجات‌بخش نکات در مورد اجرای نما

سنگ هایی که در نما کاری ساختمان استفاده میشن باید دارای دوام و ماندگاری بالایی باشن. تمامی این موارد ذکر شده از عمر بالایی برخوردارند و تاریخچه طولانی و زیبایی بهتری نسبت به نماهای دیگر دارد. برخی از آنها که در شهرهای خشک و کم آب ساخته شده، اثری بسیار زیبا و از نگاه معماری شایان توجه است در بیشتر سرزمینهای ایران در سه یا چهار ماه از سال آب آشامیدنی یافت نمیشود و اگر هم یافت شود شور هستند. استفاده از چسب ها در نمای سرامیکی علاوه بر ایجاد راحتی در نصب عدم یکنواختی که در استفاده از ملات وجود داشت را از بین برده و ظاهر نمای سرامیکی با استفاده از این چسب ها زیبا تر و یکنواخ تر گردیده. ساختمان هایی با این نما به دلیل استفاده از مصالح زیبا و خاص و اجرای پیچیده آن ها, نمای مدرن بسیار زیبا و منحصر به فرد میباشند. آب انبار در نواحی گرم و خشک از جمله ملزومات مهم برای تداوم زندگی در این مناطق بوده و در اکثر محلات شهری و روستاها یک یا چند آب انباروجود داشته است. آب انبارها از جمله تأسیسات وابسته به قنات هستند. بنابراین طراحان، معماران و سازندگان بایستی این نکته را مد نظر داشته باشند که از مصالحی در نمای ساختمان استفاده کنند که علاوه بر داشتن جلوه های بصری شیک و چشم نواز، دارای مقاومت و ماندگاری کافی بوده و در اثر مجاورت با آب و هوای یک منطقه دچار تخریب نشود.

اجرای نمای خشک شیراز

᠎This data w as ​do᠎ne by GSA Conte nt Ge ne​ra​tor DEMO​.

مانند، آهک و نمک برای داشتن کلر، ماهی برای رفع باکتریهای آب، ذغال برای خاصیت بوگیری و خشت برای رسوب زدایی املاح آب. تهنشین شدن مواد زاید، اضافه کردن حجم مشخصی از نمک به منظور تجزیه آن و میکروب کشی توسط کلر آزاد شده، استفاده از ترکیبات آهکی جهت گندزدایی و استفاده از کیسههای زغال به منظور بوگیری از جمله این روشها است. با استفاده از پیچ و مهره، سنگ را با استفاده از این روش به نمای بیرونی ساختمان می چسبانند که نیازی به استفاده از ملات و سیمان نیست. با این حال پنجره های آلومینیومی مزایایی دارند که می تواند قیمت آلومینیوم ترمال بریک را جبران سازد. پنجره آلومینیومی نسل اول جزو قدیمی ترین پنجره ها محصوب میشود در این نسل امکان دوجداره شدن پنجره های آلومینیومی وجود نداشت در واقع این مدل پنجره های آلومینیومی با استفاده از میگرد بهم متصل می شدند و امکان دوجداره شدن در آنها وجود نداشت . مخازن در داخل زمین قرار میگرفتند تا از فشارهای وارده بر بدنه بکاهند. Art​icle has be᠎en gen erated ᠎wi​th behsaznama᠎ Content Generator  DE​MO!

سیستم نصب نمای خشک

گاهی اوقات تخریب بخشی از نمای ساختمان در اثر تغییرات آب و هوایی علاوه بر ایجاد چهره ای نازیبا، می تواند روی مقاومت سازه نیز تاثیرگذار باشد. تعداد بادگیرهای آب انبارها متفاوت بوده و از یک تا هفت عدد تغییر داشته، این به دلیل خنکی بیشتر برای آب داخلی بوده است. آب و هوای یک منطقه می تواند در زمان طراحی نما، معماران را به سمت برگزیدن مصالحی خاص و متناسب با شرایط آب و هوایی هدایت کند. استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی هزینه های انرژی را کاهش می دهد و یک محدوده دمای پایدار ایجاد می کند. در مناطق کمآب و کویری آب انبار را از آب باران و یا جویبارهای فصلی پر میکنند. گاه در فصل تابستان آب آشامیدنی را از چاهها با کوزه و یا سبو می آورند. دقت کنید که چه متریالی با آن منطقه وفق پذیرتر است و از لحاض صرفه اقتصادی هم آن پروژه را درنظر بگیرید.

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . اجرای نمای کامپوزیت در مشهد- نمای آلومینیوم کامپوزیت از جمله نماهایی است که در حال حاضر طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده و از مزایای بی شماری برخوردار می باشد. دلیل این موضوع این است که در شرایط ضروری ممکن است شما نیاز داشته باشید تا از پنجره خارج شوید و اگر این حفاظها به شکلی نصب شده باشند که از داخل امکان بازکردن آنها وجود نداشته باشد در شرایط ضروری چالشهای جدی را برای شما ایجاد میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید