شما از ما تشکر خواهید کرد – ده نکاتی درباره نمای سرامیک خشک که باید بدانید

نکات اجرایی زیرسازی نما درصورت سیمانی بودن نما، پس از نصب توری های رابیتس روی آن را باید بوسیله یک لایه ملات خمیری سیمانی (سیمان و پودر سنگ) پوشاند تا میزان چسبندگی ملات نهایی با زیرسازی به میزان کافی افزایش یابد. زیرسازی نماهای چوبی می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا گردد. پس از تکمیل جوشکاری های شاسی کشی، حتما قطعات فلزی بوسیله ضدزنگ پوشانده شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری بعمل آید. درصورت استفاده از نماهای کامپوزیت، پس از زیرسازی فولادی، قطعات آلومینیومی مورد نیاز نما، بوسیله پیچ و مهره و یا پیچ های سرمته به شاسی کشی فولادی متصل می گردد تا در نهایت، قطعات مورد نیاز نازک کاری نما به آنها متصل شود. در روش نصب غیر نمایان سرامیک توسط شرکت اجرای نمای سرامیک خشکسرامیک توسط دریل آندرکات سوراخ شده، انکر کیل درون آن قرار می گیرد، سپس از طریق اتصالات نمای خشک مخصوصی به نام کلمپ بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. در روش نصب سرامیک شیاری ابتدا در قسمت پشت سرامیک توسط مجری نمای سرامیک خشک و دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی تعبیه می شود، سپس کلمپ ها به وسیلۀ برجستگی هایی که دارند با چسب مخصوص داخل شیارها کاملاً محکم می شوند، بعد سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و بوسیلۀ پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل رگلاژ می شوند.

اجرای نمای خشک سرامیک

نمای سرامیک خشک امروزه کاربری های مختلفی دارد، از جمله تجاری، اداری، مسکونی، ایستگاهها، پایانه ها و… اکثر کارشناسان توصیه میکنند که با توجه به کاربری و شرایط منطقه سبک مناسب با ساختمان را انتخاب کنید. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. در ساختمان های مدرن که دمای فضای داخلی ثابت باقی می ماند، نوسانات دمای فضای بیرون تا 50 درجه سانتیگراد می تواند باشد. برای اینکه از این نوع نما به بهترین نحو استفاده شود، نماکاری نمای سیمانی در درجه اول باید به یک فرد حرفه ای واگذار شود. سیستم نما بخش مهمی از یک ساختمان مسکونی است که شامل عوامل متعددی از جمله شیک بودن، مدرن بودن، آرامش، عایق بودن صدا و حرارت و ایمنی می باشد و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کند و همچنین نمای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که با وجود حفاظت از محیط داخلی، به خوبی با محیط داخلی ارتباط برقرار کند که در این حالت به نمای خشک می رسیم وبه بررسی این نوع نما می پردازیم .در اجرای نمای خشک به منظور اتصال پوشش نما به ساختمان به جای دوغاب و ملات سیمانی از اتصالات مکانیکی استفاده می کنند.

اتصالات نمای خشک

برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. عایق بندی صدا در ساختمان رابطه مستقیم با نوع مواد و متریال های به کار رفته در ساختمان دارد، بنابراین استفاده از پنل های عایق بندی و نصب درست آن در زیرسازی و اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی ، عایق بندی صدای ساختمان را ارتقاء می بخشد. بوسیلۀ فشار باد، بارهای سازه ای، زمین لرزه ها و لرزش های زمین و انبساط حرارتی.و همچنین با توجه به دیتیل نصب سرامیک خشک قابل جابه جایی و تغییر شکل است . اما اگر چند راهکار را دانسته و هر از چندگاهی آنها را رعایت کنید کمک میکند تا مدت طولانی کاشی و سرامیک حمام و دستشویی شفاف و براق باقی بماند و از کیفیت مطلوب اولیه خارج نشود. اگر بخواهیم مقایسه ای بین نمای سنگ خشک و سرامیک داشته باشیم به طور کلی میتوان گفت که نمای سرامیک خشک پرسلانی نسبت به نمای سنگی دارای مزیت هایی مثل: دوام بیشتر، جذب کمتر آب، مقاوم در برابر سایش و… درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. This  po st was created with the ᠎he᠎lp  of behsaznama Conte nt Gene᠎rato​r  DEMO!

گذشته منجر به توسعه انواع نمای ساختمان ، چه در سیستمهای مورد استفاده و چه در مواد استفاده شد. سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد طی سالهای اخیر یکی از دلایل استفاده از اجرای نمای سرامیک خشک در ساخت و سازها این است که توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که این امر باعث طولانی تر شدن عمر نما می شود، همچنین استفاده از این روش باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ساختمان سازی، مقاله “همه چیز درباره ساختمان سازی” را مطالعه نمایید. روش های اجرای نمای سرامیک خشک ساختمان ؟

نمای خارجی ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مطالب بشتر.

دیدگاهتان را بنویسید