شما می توانید کیک و نمای سرامیک خشک خود را نیز میل کنید

مدیران همواره سعی دارند محل کار را درخور شأن کاری که انجام میدهند آراسته کنند. به دلیل اینکه در نمای خشک چهارچوب های فلزی برای قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود می توان آن را بدون استفاده از داربست اجرا کرد ، این روند باعث میشود که سرعت اجرای نمای خشک به اندازه چشم گیری افزایش یابد و تقریباً ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می شود . در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود. علاوه بر نمای خشک آجری، اجرای نمای خشک آجری برای نماسازی حمام و شومینه نیز کاربرد دارد. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. در صورت انجام این کار باید حتما از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کنید زیرا این بست ها در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند .

اتصالات نمای خشک

حال سوالی که ممکن است برای شما کاربران عزیز پیش آید، این بوده که در میان انواع بسیار متنوع از سنگ های طبیعی کدامیک میتوانند به عنوان سنگ نما ساختمان مورد بهره گیری قرار گیرند. این نما از لایه های متعددی که شامل فضای داخلی تهویه پذیر ، پوسته بیرونی ، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی بنا می باشد تشکیل شده است بنابراین میان دیواره اصلی بنا و مصالحی که برای پوسته ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد فاصله ای تعیین شده وجود دارد. عایق حرارتی که در مورد آن توضیحاتی دادیم نیز میتواند از تجهیزات نما خشک محسوب شود. اتصالات و چهارچوب نگهدارنده نیز نقش مهمی در تجهیزات نما خشک دارد. نمای خشک آجری نسبت به بسیاری مصالح نیز وزن کمتری دارد و بسیار راحت نصب میشود. نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در نما وجود دارد. یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد .

در اجرای نمای خشک برای اتصال المانها به یکدیگر از ملاط استفاده نمیشود. اجرای نمای خشک آجری هم مانند سایر مصالح بدون ملات، و با استفاده از پیچ، مهره و سایر اتصالات روی ساختمان انجام میشود. همچنین، قیمت اجرای نمای خشک آجری نسبت به قیمت اجرای نمای سنگ خشک و متریالهای دیگر مناسبتر است. در این سیستم بر خلاف روش های سنتی برای اجرای نما هیچ خبری از ملات نمی باشد و در واقع به جای ملات از نوعی سیستم نسبت به اتصالات مکانیکی استفاده می کنند . یراق آلات مربوط به این سیستم از اجرای نمای سرامیک خشک ، در ایران تولید می شود. مقاومت حرارتی بالا که باعث می شود در شهرهایی که تابش آفتاب مستقیم و حرارت بالایی دارند مانند شهرهای کویری سنگ بازالت مقاومت خوبی از خود نشان دهد و دچار تغییر رنگ و کیفیت نشود . چنین ویژگی را میتوان در آثار به جای مانده در دوران پیش و بعد از اسلام مشاهده کرد؛ اما در عصر امروزی نمای کلاسیک به دلیل نداشتن تعریف اصولی و استفاده تقلیدی از المانهای بیهویت، یکپارچگی خود را از دست داده است. که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. اجرای نمای خشک ساختمان این مشکلات را رفع میکند. Data has be en c re᠎at​ed by behsaznama C on᠎te nt G᠎en᠎er ator Demov er sion​!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان نما را دو لایه میکند. اجرای نمای خشک آجری مقاومت ساختمان را در برابر آتشسوزی بالا میبرد. با حرکت دنیا به سمت صنعتی شدن و بالا رفتن تقاضا برای ساختمانسازی، پس از رواج برجهای بلند در قرن ۷۰ میلادی در آمریکا گرایش به سمت اجرای نمای خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت. پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. عایق حرارتی: عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. در طراحی نما در سیستمهای نمای خشک غیر نمایان یا نامشهود پس از نصب نما بست های به کار رفته مشاهده نمی شود در حقیقت پیش از آنکه نما نصب شود روی سطح رویه عملیاتی صورت میگیرد که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در لبه های روی یا پشت باشند. پس باید بین حوزه کاری و نمای ساختمان سازمانتان تان ارتباط ایجاد کنید. امروزه شاهد توجه مدیران و برنامه ریزان به نوع ساختمان محل کارشان هستیم . ​Post h​as been c᠎re​at​ed  by behsaznama  Co nten᠎t Generato᠎r ᠎DE MO.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ادامه مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید