عاشق اجرای نمای خشک در ساختمان شو

سنگ نما برخلاف سیمان ، به طور مطلق یکدست نیست و بازه رنگی آن هرچقدرهم که محدود باشد اما به نما رنگ و روی تازه می بخشد و چشم را از یکنواختی نجات می دهد . همان طور که می دانید آنچه که یک ساختمان را زیبا و خیره کننده می کند در درجه ی اول نوع معماری آن و بعد از آن نحوه ی به کارگیری رنگ های متنوع روی بدنه ی سازه می باشد. برای این کار شما می توانید فقط دیوار یک بخش مانند دیوار پشت تلویزیون و یا حتی شومینه را در نظر بگیرید.در این حالت برای انتخاب سایر مبلمان ها و رنگ بندی خانه دستتان باز است. این ضربات میتواند شامل ضربات سنگین اتومبیلها، ضربات ناشی از برخورد افراد یا سایر اجسام باشد. ما در این نوشته به بررسی آجر نما، انواع و ویژگی های این محصول پرداختیم. نماهای آجر علاوه بر زیبایی، تنوع و ثبات رنگ، به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آجر، نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا میکنند و درنتیجه از هدر رفتن انرژی توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری میکنند. این امر موجب بلند شدن کثیفی ها از روی سنگ یا آجر می شود و سطوح تمیزی که به اثر جرم ها پوشیده شده بودند نمایان می شوند و نمایی زیبا را برای شما به ارمغان میاورند.

بالاخره نمای رومی سیمانی مناسب است یا خیر ؟

2. برخلاف سیمان که رنگ و روی ماتی دارد؛ سنگ ساب پذیر است و ظاهری درخشان به ساختمان می دهد ؛ این ویژگی علاوه بر تاثیربصری ، موجب نظافت راحت تر سنگ می شود. اما هزینه این کار درمقایسه با نمونه ماشینی خیلی بیشتر است و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد . از طرفی زیبایی سیمان به مرور زمان ، به دلیل جذب گرد و غبار و آلودگی ، کم می شودو به رنگ تیره در می آید ، از این رو نگهداری سخت تری هم دارد . همچنین سرعت کار بیشتر است و زمان کمتری برای اتمام کار نیاز است . نانو رنگ های عایق های رطوبتی، نانو هورسان مناسب برای نما ی ساختمان ، استخر و جایگزین ایزوگام و ، قابل اطمینان نسبت به عایق های قدیمی می باشد. بالاخره نمای رومی سیمانی مناسب است یا خیر ؟ پس چنانچه موارد ذکر شده جزء اولویت های شماست ، سیمان پیشنهاد مناسبی است .اما اگربودجه کافی، دوام،زیبایی و اتصال ایمن از معیارهای شماست و همچنین استادکار ماهر جهت نصب سیمان را ندارید، پیشنهاد ما نمای رومی سنگی است.

حقیقتا به صراحت نمی توان گفت نمای رومی سنگی بهتر از سیمانی یا بالعکس و این شما هستید که برحسب اولویت هایتان باید تصمیم بگیرید که برای نمای رومی خود از سنگ استفاده کنید یا سیمان ! ابزارهایی که برای قاب بندی و قوس های بالای پنجره ، قاب درب های ورودی ، قاب آینه و تابلوسنگ ها و کتیبه ها ، شومینه سنگی ، باند طبقات ( لبه بین طبقات ) ، لبه بالکن و بام ، فریم ( قاب بندی دور ) کلی نما و قرنیز مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار طولی می گویند . پس از نصب محصولات درزهای بین سنگ ها با ملات بندکشی پر میشود. همانطور که از نام آن مشخص است ، این ابزار دارای طول دلخواه و عرض معمول بین 2 تا 3 سانتی متر است . تهیه این ابزار از سنگ های تراورتن ، مرمر و مرمریت با دستگاه CNC، مطابق با متراژ درخواستی و نقشه طراح نماست . Data has be en gener​ated by G​SA Con tent Gener​at᠎or ᠎DE MO.

4. مورد مهم دیگر که جدای از نوع سبک همیشه مطرح بوده است ؛ طول عمر و دوام نماست . به همین خاطر اگر تصمیم شما به استفاده از سیمان برای نماست ، حتما این مورد را جدی بگیرید . یک استادکار ماهر باید : انواع سیمان ، موارد استفاده هرکدام ، ترکیب صحیح و ساخت ملات مناسب ، تشخیص اشکال هندسی و نقشه خوانی ، کروم بندی ، آسترکشی ، لیسه کشی ، انبار کردن اصولی مصالح ، سیمان کاری در قسمت های تنگ و ارتفاعات را بداند و به تمام فوت و فن های کار مسلط باشد . عموما برای ساختمانهای مناطق گرمسیر سنگهایی را انتخاب میکنند که یک عایق قوی در برابر نفوذ گرما و نور خورشید به داخل باشد. مقاومت در برابر رطوبت، نفوذ آب و … گرچه این مورد به منطقه و نوع آب و هوا بستگی دارد. در صورتی که بخواهید این دو رنگی را به حداقل برسانید و نمای تایل بتن اکسپوز یکنواخت تر باشد، بهتر است از سیمان سفید استفاده شود. نخست بر اساس مصالح استفاده شده در اجرای این روش و دوم بر اساس نوع اتصالات.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قیمت نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید