عاشق اجرای نما شو

زیبایی نما معرف شخصیت ساختمان و حتی معرف مهندس معمار و طراح آن میباشد و نشان دهنده هنر و کیفیت کار ایشان میباشد. این روش نصب نما، راه حل ساختاری چند لایه است که امکان نصب خشک “روکش یا پوسته نما” را فراهم می کند و زیبایی ظاهری بسیار خوبی را فراهم می کند. از آنجاکه چسب نمی تواند چسبندگی کاملی را روی سطح غیر صاف تضمین کند، نصب مکانیکی بالاخص در زمان بازسازی نمای ساختمان مناسب می باشد. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. اما با اجرای نما بصورت ملاتی محدودیت هایی برای انتخاب نوع مصالح به وجود می آمد.  This h᠎as ᠎be​en c re ated  with behsaznama C​on​tent Gener ator Demover​si on.

آجر نمای خشک

ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. نمای ساختمان مهمترین بخش یک ساختمان به شمار می رود. یکی از مهمترین ضوابط طراحی نما ساختمان انتخاب متریال است. نمای.سرامیک.خشک نمونهای بسیارشیک است که از سمت معماران معرفی شد. در معماری اجزاء ساختمان، نما به عنوان یکی از آیتم های تأثیرگذار در منظر شهری شناخته می شود معماران و طراحان ساختمان به دلیل اهمیت قابل توجه موضوع نما در ساختمان ها از دیرباز به این موضوع توجه ویژه داشته اند و همواره در پروژه ها انتخاب مصالح نما از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. ضخامت ملات نما که خود برمی گردد به نحوه اجرای اسکلت و دیوارهای پیرامونی ساختمان ، وزن مخصوص مصالح مصرفی در ملات و پوشش اصلی نما .

نمای خشک شیراز)|یکی از بهترین 5 مثال از شرکتهای نمای خشک در تهران}

بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن قطعات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی نمایان و غیرنمایان تقسیم میکنند. نصب آجر به روش خشک از حالت دو بعدی و روتین خود تغییر کرده و به حالت های سه بعدی و طرح های هندسی مدرن قابل اجرا می باشد. در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. مابین لایه عایق و پوشش نما فضایی برای هوا وجود دارد که به دلیل “پدیده دودکش” جریان هوای طبیعی مؤثری با مزایایی قابل ملاحظه، برای کل سیستم بوجود می آید. در همین راستا شرکت زیباآشیان صنعت با بیش از 12 سال سابقه و تجربه در اجرای نماهای مدرن و تولید یراق آلات آن، با در اختیار داشتن تیم های اجرایی کارآزموده و مهندسین مجرب، توانایی طراحی و اجرای اینگونه نماها را دارد. نمای ساختمانی و طراحی نمای ساختمان مسکونی به منظره شهری شکل می دهد، از این رو طراحی نماهای مختلف باید با یکدیگر هماهنگی داشته نمای خشک سنگ باشد. نمای ساختمانی و طراحی نمای ساختمان مسکونی به منظر شهری شکل می دهد، از این رو طراحی نماهای مختلف باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

نمای خشک چیست

این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. در واقع بیرون بنا، به عنوان نما شناخته می شود و از متدها و ویژگی های مختلفی در طراحی نمای ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از جریان هوای طبیعی، که در فضای حاصله از جداسازی نمای خارجی و جداره سازه بوجود می آید، روشی از قبل شناخته شده و در مواردی نیز بکار برده شده می باشد. نما چیست و در طراحی آن باید چه مواردی را مورد توجه قرار داد؟ در این مقاله، سعی خواهیم کرد تا شما را با انواع پرایمر هایی که به عنوان رنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا کنیم و همچنین به ارائه نکاتی مهم درباره اجرای این رنگ ها، بپردازیم. به عنوان مثال اگر سبک مدرن انتخاب کرده اید نوع طراحی باید بر پایه سادگی و در عین حال زیبایی باشد اما اگر سبک کلاسیک انتخاب کرده اید باید به تزیینات زیاد و ستون های بلند دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید