قبل از اینکه خیلی دیر شوید، Scoop را در اجرای نما دریافت کنید

برخلاف روش های قدیمی در اجرای نمای خشک، برای اجرای نما از هیچگونه ملات استفاده نمیشود. پس از خودگیری ملات پشت کاشی آرام ملات خاک رس از لبه کاشی برداشته شده ، محل های خالی را با دوغاب ماسه و سیمان پرمی نمایند . بندها باید تا عمق 15 میلیمتر خالی و سطح دیوار با برس سیمی تمیز شود بلوک های مسطح باید دارای شیار باشد و گرنه باید سطح آنها تیشه کاری شود و با دریل در سطح آنها سوراخ هایی با قطر یک سانتیمتر و عمق 2 سانتیمتر به فاصله 7 سانتیمتر ایجاد گردد . بنابراین مهمترین عامل در این امر سرعت عمل و آماده بودن کاشی ها در موقع نصب می باشد که در هر ردیف از قبل زمینه کار فراهم شده و کاشی هایی که در انتهای رج ها در صورت نیاز به برش داشته قبلاً بریده و آماده شده باشد که در انتهای رج ها باعث نگردد تا چسب مالیده شده خشک شده و به همین علت کاشی ها پس از چند مدت در اثر ضربه یا شستشو کنده شود .

طراح و مجری نمای خشک

در بعضی از چسب ها که به صورت بتونه استفاده می شود که این چسب ها نیز از چندین نوع مواد شیمیایی بخصوص ترکیب شده اند ، بنابراین در نصب کاشی ها با انواع چسب ها بایستی اصول ایمنی و حفاظتی رعایت شود . سطح زیر کار در ساختمان های نوساز از آجر می باشد ، بنابراین برای مسطح کردن سطح زیر کار می بایستی شرایط زیر را رعایت کرد تا سپس بتوان با چسب هایی که در بالا ذکر گردید کاشی ها را با چسب به دیوار چسباند . اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. سیمان های ضد رطوبت و سیمان های پلیمر دار هم برای استفاده داخلی مناسبند وهم خارجی و می توان آنها را در لایه نازک یا کلفت به کار برد چسباننده های سیمان پلیمر برای چسباندن مرمر ،گرانیت و تخته سنگ هایی که ضخامت آنها کمتر از 15 میلیمتر باشد به کار می روند در محیط های شیمیایی چسب های اپوکسی کاربرد دارند.

ماده اصلی چسب های دیواری معمولاً پلیمرها یا سیمان است.چسب های پلیمری فقط در برابر رطوبت مقاومند در حالی که چسب های ضد آب برای چسباندن صفحات (سرامیکی)دیواری و موزائیک ها در محل های به کار می روند بعضی از محصولات اکریلیکی در موقع خود گیری آمونیاک آزاد می کنند. می توان از آن به عنوان بتونه نیز استفاده کرد؛ همچنین بتونه های ضد آب دیگری در رنگ های مختلف وجود دارند که می شودآنها را نیز به کار برد . رعایت اصول ایمنی موقع نصب که در موقع خودگیری چسب از خود آمونیاک آزاد می نماید ، نیز الزامی است . رعایت اصول ایمنی و حفاظت به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در ترکیب این چسب ها که ماده اصلی آنها از پلیمرها یا سیمان الزامی است . بر روی سطوحی که با گچ یا آجر و یا کاشی که قبلاً پوشش داده شده می توان با چسب کاشی ها را چسباند . همان طور که در بخش های قبلی مشخصات تراز بودن دیوار شرح داده شد . پیش از ایجاد سیستم نمای خشک جهت نصب نما از ملات و غیره برای اتصالات نما به سازه اصلی استفاده می شد و این روند محدودیتها و مشکلاتی داشت از جمله اینکه امکان استفاده از عایق کاری وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی زیادی و ورود آلودگی صوتی و هوا به داخل بنا می شد علاوه بر آن فشار و بار باد در ارتفاع بالا استحکام نما را زیر سوال برده و در برخی موارد باعث سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را در پی داشت .

برای حذف پل حرارتی موجود در درب و پنجرهها، فناوری ترمال بریک وارد بازار شد. علاوه بر این، برای انتخاب رنگ و بافت برای درب و پنجره ترمال بریک، گزینه های بسیار زیادی در پیش رو دارید. اختلاف دمای هوا در مناطق گرمسیر در روز و شب اختلاف بسیار زیادی دارد. با این حال، پنجره های UPVC هنوز هم بسیار محبوب هستند و هر دو این پنجره ها میتوانند پایدار و مقرون به صرفه باشند. همچنین نصب سریع و راحتی هم دارد و برای پروژه های فوری استفاده می گردد. یکی از موارد مهم طراحی نمای کلاسیک ایجاد تقارن، توازن و هماهنگی بین اجزای آن می باشد که دانش و تجربه در زمینه طراحی نما در این زمینه حرف اول را می زند و به کار اصالت می دهد وگرنه تنها با کنار هم چیدن المان های پرکاربرد این سبک نمی توان به یک نمای زیبا رسید. نمای سنگ یک نمای لوکس است که زیبایی حیرت انگیزی را ایجاد می کند. 1- زدودن زیرسازی از رنگ و روغن و زبر کردن زیرسازی برای ایجاد چسبندگی بیشتر . بتونه ها معمولاً از چندین نوع مواد شیمیایی بخصوص ترکیب شده اند در هر حال طرز کار ونوع اجراو بهره برداری قبلاًباید به تأیید دستگاه نظارت برسد. Data h​as ​been cre᠎ated by G SA  C᠎onte nt G ener᠎at or​ Demoversion !

نمای خشک در مشهد

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نحوه اجرای نمای سنگ خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید