مراقب کلاهبرداری نمای خارجی ساختمان باشید

نمای کلاسیک از انواع نماهای قدیمی و لوکس است و امروزه اغلب مردم و معماران از این نمای خارجی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند. اما از آن نه تنها برای نماهای سنتی بلکه با وجود معماران خلاق برای نماهای مدرن نیز استفاده می شود. ناتوانی در پاسخگویی به این مساله، باعث شده وضعیت نامطلوبی همچون بیمسکنی، بد مسکنی و تنگ مسکنی برای بسیاری از اقشار جامعه به وجود بیاید. از آن جا این متریال در قالب ورق مورد استفاده قرار می گیرد، اجرای آن نسبتا راحت و بی دردسر خواهد بود. ورق های HPL که مخففHIGH PRESSURE LAMINATE می باشد یکی از متریال هایی است که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی به کارگیری این متریال در طراحی نما امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده و خصوصا در کشورهای خارجی که نماهای مدرن را ترجیح می دهند، طرفداران خودش را دارد. بله بعضی از نما ها ممکن است از جنسی باشند که دچار زنگ زدگی شود و یا آلودگی را به شدت در خود نشان دهند و برای تمیز کردن آن نتوان اقدامات خاصی را انجام داد. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود. ​Po​st was gener at ed with t​he  help of behsaznama C ontent G᠎enerat᠎or Dem​ov᠎ersion !

نمای سرامیک خشک

بنا به دلایلی همچون اهمیت تمیز ماندن نما در طولانیمدت، مخارج سنگین شستن نمای ساختمانها بهویژه سازههای مرتفع و لزوم ماندگاری مصالح تا پایان عمر ساختمان، روشهای متعددی برای جلوگیری از جذب و نفوذ رطوبت مطرح شده است. طبق مقیاس ، این پروژه در مقیاس شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از نکات مهمی که در نمای بیرونی ساختمان ویلایی باید همواره به آن توجه داشت، موقعیت جغرافیایی است. از آنجایی که آنها باربر نیستند، پانلهای روکش نما فقط باید وزن خود را تحمل کنند، نه وزن پانلهای دیگر یا هر عنصر دیگری در سازه. نوع دیگری از چسبها که برای پر کردن ترکهای ایجاد شده در نماهای گچی به کار می میرود، چسب اکریلیک نام دارد. این فضاها به خاطر تردد زیاد نیاز به مقاومت بالای جنس کفپوش دارند که سنگ تراورتن می تواند در کنار داشتن مقاومت خوب برای کف پوش فضاهای اداری و تجاری، هتل ها و مراکز تفریحی، قیمت تمام شده مناسبی را نیز دارا باشد. شاید شما هم از کسانی باشید که رویای داشتن یک ساختمان تمام شیشه ای را در سر می پرورانید. Content was gener ated ​by behsaznama Con te​nt​ Gener᠎at᠎or DEMO!

نمای بیرونی ساختمانی که با استفاده از بتن اکسپوز پوشیده شده است، صاف و صیقلی است. برای اجرای نانو آبگریز که نوع خاصی از نانو نما است، محصول مورد نظر باید با اسپری یا قلمو به سطح آغشته گردد. شیشه از متریال های زیبایی است که می تواند به عنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده نما مورد استفاده قرار گیرد. نمایی که برای ساختمان های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. ما در فضاي شهري با يک ساختمان روبرو نيستيم، در واقع هر ساختمان جزئي از فضاي شهري محسوب مي شود که زیبایی و عدم زیبایی آن بر فضاهاي عمومي تأثير گذار است. استفاده از ورق های استیل گالوانیزه در کنار متریال هایی مثل چوب زیبا خواهد بود. در عمارت تا مقبرههای زیبا میبینید و لذت میبرید؛ بنابراین در زمان ساخت نمای ساختمانهایتان باید به این توجه داشته باشید که در چه شهری با فرهنگی زندگی میکنید و با توجه به بافت شهرتان بهترین نما را انتخاب کنید. برای دستیابی به این اهداف ، تصمیم گرفتیم یک ماژول اساسی را که از ترکیب یک بلوک شهری و فضای سبز مرتبط با آن تهیه شده است ، طراحی کنیم و متعاقباً آن را در جهت های افقی و عمودی ضرب کنیم.

نمای خارجی ساختمان

بنابراین دومین چالش ما راه حل ایجاد یک نمای صلب از منظر شهری از یک سو و به حداکثر رساندن شفافیت در دیوار بیرونی بود تا از طرف دیگر به نفع فضای داخلی باشد. نمای ساختمان به عنوان رابط بین فضای داخل و خارج ساختمان، یکی از راههای انتقال و تبادل رطوبت، بخارات و انرژی در این دو محیط به حساب میآید. برای این که نمای شیشه ای شما به زیبایی اجرا شود، بهتر است پیش از طراحی ساختمان به سازه ای که بنا را نگه می دارد، توجه داشته باشید. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که این نرم افزار به هیچ گونه رندر گرافیکی خروجی احتیاج ندارد. از این ماده میتوان جهت واترپروف کردن انواع نماهای چوبی، آجری و سنگی استفاده نمود تا با جلوگیری از ایجاد هرگونه خوردگی، کپک، شوره و … از دیگر خصوصیات رزین، جلوگیری از رنگپریدگی و تغییر ظاهر سنگ و آجر در اثر تابشهای مضر خورشید است؛ به دلیل خاصیت براقکنندگی از این ماده جهت جلا بخشیدن به نماهای فرسوده ساختمانهای قدیمی نیز استفاده میشود. عایقهای لاستیکی عموما برای درزگیری پنجرهها و اتصالات در نماهای شیشهای از جمله نمای کرتین وال به کار میروند و علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، نقش یک عایق حرارتی را نیز بر عهده دارند.

اجرای نمای خشک سرامیک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید