مراقب کلاهبرداری نمای خشک سرامیک باشید

وقتی با رنگهای خارجیای که عموما استفاده میشوند مقایسه میشوند میتوان دید که رنگ لکه لکه میشود و گردوخاک را جذب میکند و این در حالی است که نمای خارجی محکم و ضدآب است. در حالی که در مصالح سنتی؛ افراد بیتجربه و با دانش کم امکان بررسی و اندازه گیری این هماهنگی رفتاری را نداشتند و آسیبهای جدی به بار میآورد. مالکان ساختمانهای های قدیمی معمولا نمای ساختمان را بازسازی می کنند که با این کار باعث می شود کل ساختمان نو و به روز دیده شود و از سویی نمای ساختمان فقط متعلق به مالک نیست بلکه نمای ساختمان نقش مهمی در زیبا سازی شهر دارد که برای زیبا سازی منظره ی شهری باید نمای ساختمان زیبا باشد. زیر سازی فلزی میبایست مطابق با خيال های زیر سازی باشد. برای انجام این کار میبایست از رنگهایی که در مقابل شرایط جوی نظیر برف و باران مقاوم هستند، استفاده کرد.

نمای سرامیک خشک

همین روند موجب سرعت در اجرای این نما خواهد شد. در این روش به وسیله مته و میز آندرکات پشت تایل های سرامیک پرسلان سوراخهایی خزینه دار ایجاد شده و انکر فلزی داخل سرامیک کارگذاشته میشوند و روی آنها کلیپس آلومینومی قرارگرفته و درنهایت سرامیک برروی ریل آلومینیومی به صورت هنگ نصب میگردد . این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و ثبوت رنگ خود را در برابر این مواد به خوبی حفظ می کنند. امروزه این مهم توسط اجرای لوور آلومینیومی و شیدر آلومینیومی تامین شده است. در روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی میشود، همگی به این فاکتور مهم توجه خاصی میکنند. از آنجاکه ضخامت لایه هوا است که گردش درست هوا و پدیده دودکش (بالا رفتن هوای گرم) را تضمین می کند لذا محاسبه و اجرای درست اندازه این لایه مهم می باشد. بستهای این سیستم در سطح نمای سرامیک قابل رویت است و برای جلوگیری از جلب توجه میتوان آنها را با رنگ کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشش داد. می باشئد و این مزایا به دلیل فرآیندی است که هنگام پرسلانی کردن سرامیک اتفاق می افتد. سرامیک خشک یکی از مصالح این سبک از نماکاری به حساب میآید. Th is data has been wri​tt en ᠎by behsaznama Content Gen er​at᠎or Dem​ov ersi on!

اتصالات نمای خشک

در این سیستم ها سرامیک داخل ریل های آلومینیومی قرار گرفته و توسط کلیپس های مخصوص محکم میشوند. به دلیل تمام این مزایا، این شکل اجرای نما، امروزه بسیار پر طرفدار و همه گیر شده کلیک کنید است. این نمای جدید به دلیل ویژگیهای مثبت و مزایای متعددی که دارد، بسیار پر استفاده و رایج است. سقف و استوانه ها هزينه درا این سبک دارای اهمیت فروانی می باشند دره واقع هر چقدر ارتفاع فرش و ركن ها بلندتر باشد حشمت هردمبيل بیشتر و مهاجرت شکوهی دوچندان خواهد داشت. همانطور که میدانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، نمای آن بسیار حائز اهمیت است. در اصول و ضوابط طراحی نما ساختمان اشاره کردیم که توجه به سبک ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. نمای رومی الهام گرفته از سبک کلاسیک روم است و در روم بیشتر استفاده میشود و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این نوع نما که در ظاهر بیرونی ساختمان قرار میگیرد، متناسب با نصب و قرارگیری اتصالات، به دو دسته آشکار و پنهان دسته بندی میشود که در ادامه به صورت مختصر آنها را شرح میدهیم.

با توجه به میزان بار اضافه که نماهای سنتی به ساختمان ها تحمیل می کنند، مهندسین در پی پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این وزن اضافه و اجرای ایمن تر نمای ساختمان بوده اند. این سبک طراحی در فرانسه شکل گرفت و پس از آن در سایر کشورها نیز رواج پیدا کرد. دوام و عمر بالا، آب بندی عالی، عایق در شرایط جوی و مقاوم در برابر زلزله جزء مزیتهای بارز این نوع نما است. ساندویچ پانل دیواری را میتوان با سرعت بالا در محل مورد نظر نصب نمود و سرعت ساخت دیوارها با ساندویچ پانل چند برابر بیشتر از دیوارهای سنتی است. هماهنگی رفتاری مصالح در برابر تغییرات دمایی توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار میگیرد. در واقع، قبل از آنکه نما نصب شود، روی سطح رویی ساختمان عملیاتی انجام میگیرد که بسته به نوع سیستمها سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبههای آن ایجاد میکنند. ​Po​st h as  been cre ated by behsaznama C on​tent  Ge​ne​ra tor DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید