مزایای اجرای نمای خشک ساختمان چیست؟

نکته ی قابل توجه طراحی اصولی فواصل و اندازه ها است که باید به گونه ای باشند که در برابر عوامل مخرب جوی ازجمله باد و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد. اتصال ستون ها در سازه های فلزی به منظور اتصال ستون به کف ساختمان. در نهایت این محصول در اندازه های دلخواه برش داده خواهد شد. پس باید در این رقابت رسانه های آنالوگ به فکر تغییر مجموعه ها باشند.

اجرای نمای خشک

V3 : (تفاوت بالا) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری با رنگ های یکسان است اما دارای طرح های متفاوتی میباشد. یکی دیگر از کاربردهای این نما، نصب سریع و آسان است که همین موضوع باعث سرعت در اجرای نمای ساختمان و جلوگیری از هزینه ها می شود. این ویژگی از نمای خشک باعث شده است که بسیاری از مشکلاتی که مهندسان و طراحان با آن روبرو بودند برطرف شود و با به کارگیری از این مساله در هر اندازه ضخامت و رنگی که مورد نیاز است به بالا رفتن کیفیت نما و همچنین اجرای کامل طرح مورد نظر در طراحی نما دست یابند . وجود سوراخهای موجود در بدنه سرامیک، باعث کاهش وزن و در نتیجه سبک شدن آن میشود. نمای خشک نوعی پوشش دیواری مدرن با متریال متنوع است که توسط کارشناسان زبده و اهل فن در شرکتهای ساختمانی پیشرو اجرا میشود. اگر سری به مراکز تجاری موفق، مجموعههای مسکونی مدرن و مراکز تفریحی امروزی بزنید، همه جا و بیهیچ استثنایی، رد پای شرکتهای صاحب نام این صنعت در میان است. در انتهای این کلام کوتاه، بار دیگر یادآور میشویم که زیبایی و مدرنیته، به مثابه دو بحث مرتبط دارای رابطهای تنگاتنگ هستند. از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود.

چگونه اجرای نمای خشک درست کنیم

اجرای زیرسازی فولادی (قوطی کشی فولادی) برای برطرف کردن بی نظمیهای ابعادی ساختمان. جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. V4 : (تفاوت تصادفی) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری با رنگ های متفاوت است. امروز که حدود دو دهه از ورود آن به کشور ما میگذرد شرکتهای بزرگ و معتبر، یکی پس از دیگری دستاندرکار اجرای طرحهای جذاب آن میشوند. رانرها که T شکل هستند توسط براکتها که اتصالاتی L شکل می باشند به سازه پیرامونی ساخته شده از قوطی آهنی متصل میشوند. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند. از نظر اتصالات نیز میتوان انواع نمای خشک ساختمان را به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم کرد. ایدهای که نمای شهرها را به نحو شگفتانگیزی دستخوش تغییر کرد.

چهار بسیار مفید مفید اجرای نمای خشک پیشنهادات برای شرکت های کوچک

همه چیز برای تولد ایدهای خلاقانه مهیا بود تا انقلابی در صنعت نمای ساختمان را رقم زند. تا جایی که امروزه کمتر پروژه بزرگ و سازه مدرنی بدون استفاده از این روش نماسازی میشود. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. در این سیستم با استفاده از پروفیل های قوطی از جنس آلومینیوم از حجم زیر سازی آهنی کاسته شده است و نگرانی ناشی از خوردگی و زنگ زدگی آهن تا حد زیادی برطرف شده و با بکارگیری براکت های آهنی جدید طراحی شده در بخش تحقیق و توسعه ی مجموعه ی سورین، ضمن بالا رفتن سرعت اجرا دقت و کیفیت بالایی نیز فراهم می گردد. چرا که کاری زمان بر بوده و هزینه زیادی ایجاد می کند,برای نصب قطعات بزرگ سنگ هم نمی توان از ملات استفاده نمود چرا که تثبیت بالایی ندارد. تا آنجا که هرقدر زندگی مدرنتر و رفاه عمومی بیشتر میشود، تلاش برای تدارک فضایی با نمای زیبا هم بیشتر میشود. This  da ta h as be en do ne by G᠎SA Content Generator ​DE᠎MO!

دیدگاهتان را بنویسید