مزایای اجرای نمای خشک

به طور کلی استفاده از سنگ در نمای ساختمان باتوجهبه انواع آن در رنگها و طرحهای گوناگون، جزو ویژگیهای خاص طراحی نما ساختمان با سنگ است. به طور کلی در طراحی نمای یک ساختمان تنوع رنگ و تنوع بافت از اهمیت زیادی برخودار است و شما می توانید با انتخاب مصالح و مواد مناسب به نمای ساختمان زیبا و مناسبی دست یابید. در فرآیند تولید ورق های اچ پی ال، لایه های مختلف کاغذ کرافت بوسیله روکش ورق به رزین های ترموست آغشته شده و در فشار و دمای بالا به یک ورق متراکم، فشرده و یکپارچه تبدیل می شوند. نمایان کردن سنگدانه های بتن اکسپوز چگونه صورت می گیرد؟ در حال حاضر نماسازی اکثر ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد زیرا زیبایی این نما فوق العاده است اما قیمت بالا یکی از معایب نمای کامپوزیت است. استفاده از پنل های پیش ساخته سبب صرفه جویی در وقت می شود چرا که نصب آن ها بسیار ساده و مانند بلوک های معمولیست. چرا که در پروژه های عظیم استفاده از پنل های پیش ساخته مقرون به صرفه نیست و معماران ترجیح می دهند عملیات آماده سازی و قالب گذاری بتن اکسپوز در محل اجرای پروژه انجام شود.

اجزای سیستم نمای خشک آجری را نام ببرید

در یک سطوح و جنس های مختلفی کاربرد دارند که توضیحات آنها در ادامه مطالب گفته شده که پیشنهاد می شود حتما مطالعه شود. بتن اکسپوز به پنل های بتنی گفته می شود که معمولا به صورت پیش ساخته برای استفاده در محل مورد نظر ساخته می شوند. جنس موادی که در حال حاضر برای ساخت پایه ها بکار می روند از قبیل استیل ضدزنگ (۳۱۶ یا AISI 304) یا آلومینیوم های آلیاژی، که بخودی خود غیر قابل اکسیده شدن هستند و یا تحت فرایندهای ضد خوردگی قرار گرفته اند، می باشند. آبیاری منظم سنگ کاری به ویژه سنگ نما به منظور بهتر ایجاد شدن اتصال بین ملات و سنگ لازم است. در اجرای نمای خشک در ابتدای امر نیاز به محاسبات و طراحی های مهندسی شده هست و غیر از طراح و ناظر پروژه، پرسنل اجرایی پروژه می توانند کارگران ساده باشند. برای مثال استفاده از پوشش نانو آجر نما، استفاده از نانو بر روی سطوح سنگی و سنگ های گرانیت امکان پذیر می باشد. بتن نما این امکان را به طراحان و پیمان کاران می دهد تا از ابعاد متفاوت با توجه با قالب گذاری های متفاوت در انواع پروژه ها استفاده کنند .

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

این بتن ها به دلیل سطح صاف، یکدست و صیقلی خود در نماکاری و زیباسازی ساختمان کاربرد دارند و برای معماران این امکان را فراهم می کند که به راحتی برنامه های مربوط به دکوراسیون داخلی نظیر رنگ آمیزی را بر روی آن ها اجرا نمایند. ۶- در مناطق سرد، برای ثابت نگه داشتن شرایط مطلوب فضای داخلی ساختمان باید مقاوم حرارتی مصالح را افزایش داد و دیوارهای غربی و قسمت های داخلی ساختمان را با مصالح سنگین بنا کرد. لایه دوم عایق حرارتی است. لایه نهایی در بالای دیوار نیز از سنگهای بزرگ که سرسنگ، هِرَّّّه یا سر دیوار نامیده میشود، تشکیل گردید است. عملکرد این نما در هر دو نمای بیرونی و نمای داخلی بسیار مناسب بوده و به خوبی دیوار ها را پوشش می دهد. شرکت هایی که دیوار خشک نصب می کنند این اتصال را با استفاده از اتصالات انجام می دهند. یکی از مزیت های استفاده از بتن اکسپوز در مبجث نما سازی مقاومت بسیار خوب این محصول در برابر تنش های حرارتی و دمایی است که این ویژگی آن را تبدیل به عایق خوب گرما نیز می کند. Th​is art ic​le was done  by GSA Conte nt G᠎enerat or  Demoversion​!

مزایای سیستم نمای خشک آجری

بتن اکسپوز ها در برابر شرایط جوی از جمله تغییرات شدید دمایی و رطوبت مقاومت قابل قبولی دارد که باعث می شود اجرای آن در تمام فصول سال بدون مشکل باشد. این به معنی مقاومت آن در برابر وزن عناصر مختلف و شرایط سخت می باشد. نیاز به گفتن نیست که در صورت نفوذ رطوبت به درون یک سازه نه تنها از استحکام آن کاسته می شود بلکه عوامل نامطبوعی مثل انواع قارچ و رطوبت در سطح آن بوجود می آید که خب شرایط برای زندگی سخت می شود و احتمال خطراتی چون پوسیدگی و خرابی سازه در دراز مدت نیز وجود خواهد داشت. به این صورت ظاهری زیبا و طبیعی به وجود می آورند که نیاز به مراقبت خاصی ندارد. پایداری ایجاب میکند که با درک تعاملات میان ابعاد پایداری (زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی)تصمیمگیری یکپارچه در نتایج اقتصادی، اکولوژی و اجتماعی خوب به اجرا درآید. FacadeForum مجموعه رویدادی است که توسط آلومینیوم شیشه تهران مشاور تخصصی نما در قالب بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت و با هدف توسعه همکاری فنی و علمی در اکوسیستم مهندسی نما کشور و بهرهمندی از تجربیات و دانش جمعی برگزار می گردد. علاوه بر این حتی راه رفتن روی آن در مقایسه با شکل بتن سنتی ایمن تر است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد روش اجرای نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید