مزایای سیستم نمای خشک آجری مبانی توضیح داده شده است

عایق حرارتی یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نما خشک است. کفسابی یا سنگ سابی امروزه یکی از پر تقاضا ترین کار ها در کشور است که کاربردهای بسیار زیاد و مؤثری را در زیبایی و درخشش کف خانه ایفا می کند. نصب آجر نما یکی از ظریف ترین کارهای عملیاتی ساختمانی است که اصول و استانداردهای خاص خود را دارد. همه این موارد لزوم استخدام یک استادکار را در زمینه نصب آجر نما نشان میدهد. فیلم زیر نحوه ی مونتاژ سیستم Tekta را نشان میدهد. این نما به علت وجود حفره های هوایی به عنوان عایق مازاد، عملکرد صوتی ساختمان را افزایش میدهد و صدای بیرون را بین 10 تا 20 درصد کاهش می دهد. در روش نصب خشک سرامیک نما نمایان visible، تنها یک نوع پروفایل بصورت عمودی بنام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آن قرار گرفته و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه می دارد.

اتصالات نمای خشک

در این روش کلیپس های اتصال از جنس استیل و نمایان می باشند، از این رو پیشنهاد می گردد تا ارتفاع یک طبقه سرامیک ها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان (Visible) اجرا شود. راه دسترسی به این اتاق ها در طبقه اول از طریق پلکان های داخل حیاط صورت می گیرد. و درروش اجرای نصب آجرنسوز به روش ملات از ملات آماده برای چسباندن آجرنسوز روی نما استفاده می کنند. در نمای دیوارهای داخلی ساختمان برخلاف نمای بیرونی ساختمان که حجم کمتری دارد توصیه می شود از نصب به روش خشک استفاده کنید چراکه همان طور که گفته شد در مقایسه با نصب به روش ملات بسیار کم درد سرتر و تمیزتر است. جالب است بدانید که بیشترین روشی که در نصب آجرنسوز متداول است اجرای نصب آجرنسوز با ملات است اما توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان ها توصیه می شود از روش خشک برای نصب آجرنسوزها استفاده کرد چراکه کثیف کاری کمتری در مقایسه اجرای با ملات دارد. بیشترین کاربرد هندریل در بالکن ها، استخرها، راه پله و بخش جلویی پنجره هاست. استفاده از نمای پانچ متال با کاهش تابش نور خورشید به فضای داخل ساختمان باعث کاهش مصرف انرژی در بخش سیستم سرمایش خواهد شد.

دتایل نمای خشک سرامیک

1-نصب آجرنسوز در کف ساختمان با ملات اجرا می شود و در این اجرا از روش خشک نمی توان استفاده کرد در نظر داشته باشید که به هنگام نصب آجرنسوز در کف به خصوص پارکینگ و محوطه حیات خانه زیرسازی مناسب بسیار حائز اهمیت است چراکه در غیر این صورت آجرنسوز نصب شده در کف به مرورزمان لق خواهد شد. علاوه بر محل ورود (دروازه) یک دیوار ممکن است به عمد به کوچکی یک شکاف برای عبور یا کنترل جانوران وحشی حیات وحش و حیوانات اهلی مانند گوسفند ساخته شود. 2-ازآنجاکه کف ساختمان به خصوص پارکینگ و محوطه حیات خانه وآپارتمان در معرض رطوبت و آب به هنگام شستشو می باشد. اگر شما در انتخاب، ضریب گرمایی را در نظر داشته باشید و سنگی با ضریب گرمایی مناسب انتخاب کنید، میتوانید به ذخیره انرژی چه در فصل گرما و به چه در فصل سرما کمک کنید. آراد آماده ارائه هرگونه راه حل جهت حمایت از هویت ساختمانها و طراحیهای خلاقانه شما میباشد. یک پل حرارتی هزینه زیادی در زمینه اتلاف انرژی و هزینه قبض به شما تحمیل خواهد کرد، چه در گرما یا سرما.

راز قطعات نمای خشک که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

به عبارت دیگر نمای ساختمان اولین سد دفاعی در برابر رطوبت و حرارت است. سرعت اجرای بالایی دارد و زمان اجرای پروژه نسبت به خیلی از مصالح دیگر کمتر است. نورپردازی در نمای یک ساختمان اداری باید به شکل منطقی باشد و برای این منظور هم در طراحی نمای ساختمان تمهیداتی در نظر گرفته شود. البته در اجرای نصب آجرنسوز با ملات هم این چیده مان آجرنسوز بدون بند در بعضی قسمت های نما ولی به صورت سطحی و در مقیاس کوچک آن هم به خاطر ایجاد و استفاده از المان های سنتی و نمادهای تاریخی استفاده می شوند. این آجر های نسوز مزایای بسیاری دارند که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. که می توانید برای انجام این کار به جهت کم تر شدن هزینه ها با شرکت های شستشوی نما قراردادی تنظیم کنید و در زمان های مشخص فرآِند نظافت نمای کامپوزیتی توسط شرکت مورد نظر انجام شود. این روش مورد تایید و پیشنهاد اکثر متخصصین و مهندسین نصب خشک سرامیک پرسلانی و آشنا به سرامیک می باشد. توانایی آن در قالب، برش و مشت تقریباً به هر شکلی، توانایی ایجاد فضاهای کاربردی و زیبا را به معماران و مهندسان می دهد. در دوره معاصر دیده می شود که بعضی از معماران ایرانی به خاطر زیبایی این نقوش در نماهای ساختمان از این فن آجرچینی بهره نماهای مدرن می جویند. ​Post has be​en g enerated  with behsaznama᠎ C ontent Generat or Dem ov ersion!

دیدگاهتان را بنویسید