معدن طلای استفاده نشده نمای خشک که درباره آن تقریبا هیچ‌کس می‌داند

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. این بدان معنی است که با انتخاب پشم سنگ ذاتا محصول قوی تری نسبت به سایر عایق ها دارید .برخی از مزایایی که باعث انتخاب پشم سنگ به عنوان عایق برای نماها و ساختمان ها می شود عبارتند از :مقاومت در برابر آتش : پشم سنگ ساخته شده از سنگ می تواند تا 1000درجه سانتیگراد را تحمل کند . مصالحی که برای اجرای نمای خشک رایج هستند عبارتاند از: صفحات رزین اشباعشده، پشم معدنی بهشدت فشرده، الیاف سیلیکات کلسیم، ورقههای آلومینیوم و کاشیها و آجرهایی سفالین که گسترهای وسیع از رنگ و بافت را در برمیگیرد. نما خشک ساختمان یک قابلیت فوقالعاده است که ظاهر مدرن و زیبایی را برای ساختمان به ارمغان میآورد و مزایای زیادی به همراه دارد. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است . 3. برطرف کردن ناشاقولی: در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. Post was generat ed with the he lp  of behsaznama  C ontent Gener at or Dem ov᠎er si᠎on.

نمای بتن اکسپوز – خشک

توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد. در بین انواع نمای ساختمانی، نمای خشک قدیمیترین سبک به شمار میرود. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . به عنوان مثال این امکان وجود دارد که قبل از نصب نمای اصلی صفحه ای نازک که از ایجاد نم و رطوبت جلوگیری میکند نصب شود. این موضوع هم در نمای کرتین وال که لقمه گذاری و برش لامل های کرتین وال از اهمیت زیادی برخوردار است و هم در نمای آلومینیوم کامپوزیت که پانل ها باید حتما به صورت برش و شیار خورده به کارگاه ساختمانی ارسال شوند و گرنه در محل پروژه ممکن است به هر نحوی برش و نصب شوند که کیفیت کلی درزهای نما و زیبایی آن را تحت تاثیر اجرای نمای خشک در ایران قرار می دهد. سرعت اجرای نما و اجرای نمای خارجی ساختمان بلافاصله بعد از اسکلت بندی و همچنین کاهش خواب سرمایه در پروژه های ساختمانی. این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد. ​Th is h as been created wi᠎th G​SA C onte​nt Gen᠎erat᠎or ᠎DEMO.

مصالح نمای خشک

برای اجرای این نوع نما استفاده میشود. نمای یک ساختمان همانند لباس انسان که اطلاعاتی از هر فرد به دیگران منتقل می کند ، اطلاعاتی از قبیل سبک و ساختار مصالح به کار رفته و خلاقیت طراح را به دیگران منتقل می کند و در حقیقت نمای ساختمان به نوعی شخصیت و هویت ساختمان است و برای همین زیبایی نما بسیار اهمیت دارد و در طراحی آن باید نهایت خلاقیت و نوآوری را به کار برد که در این نوع طراحی بستگی با کاربرد آن یعنی ساختمان تجاری ،اداری و یا مسکونی باشد طراحی متفاوتی انجام خواهد شد . بدیهی است هرچقدر طرحی که برای نما در نظر گرفتهاید پیچیدهتر باشد، قیمت اجرای نمای سرامیک خشک آن نیز بیشتر خواهد شد. یک سیستم نمای شیشهای دولایه برای ساختمانهای بزرگ است که از خطوط پرپیچ و خم در نما ساخته شده است. یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد .

اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد. اگر شما نیز علاقمند به این موضوع هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. تا جایی که امروزه کمتر پروژه بزرگ و سازه مدرنی بدون استفاده از این روش نماسازی میشود. چینی اضافه کرد: در مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی، مبحث جدیدی تعریف شده که ساختمانهایی که ارتفاعی بیش از مقدار تعیین شده دارند، ملزم به استفاده از نمای خشک هستند. اتصالات معمولا از جنس فلز و آلومینیوم هستند تا بتوانند مقاومت زیادی ایجاد کنند. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. است به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود. مصالح نمای خشک نسبت به مصالح سنتی که در ساخت ساختمان به کار می رفته است بسیار متفاوت می باشد. استیل گالوانیزه به صورت ورق قابل استفاده می باشد و در صورت ترکیب آن با سایر متریال ها همانند چوب می تواند باعث ایجاد ظاهری شیک و متفاوت شود. اصول سنگ کاری نما در سطوح قائم و کف متفاوت است. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید