معرفی آسان تکنیک برای نمای سرامیک خشک

این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را داشته و میتوان از فضای موجود بین دیوار و نما برای عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده نمود. نمای خشک را میتوان با اتصالات آزاد اجرا کرد که در این حالت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود. آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. 5. نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مییابد. اسکوپ سنگ می تواند با و یا بدون مفصل ، در نقاط انتخاب شده در بدنه سنگ که شکاف داده شده است ، ثابت شود.

اجرای نمای سنگ ، به دو روش نصب تر و نصب خشک صورت می گیرد.

در انواع نما که از مصالح متعدد با ضریب انبساط و انقباض متفاوت استفاده میشود، احتمال جدا شدن مصالح رویه نما از سطح زیرین وجود دارد که خطرات جبرانناپذیری را در صورت سقوط در پی خواهد داشت. نوع و جنس متریال های نصب نما با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید به خوبی بدانید که بهتر است این متریال ها و مصالح را از بین بهترین ها انتخاب کنید. در روش نمای خشک برخلاف روش های سنتی طراح و ساخت، خبری از ملات برای اجرای نما نیست. اجرای نمای سنگ ، به دو روش نصب تر و نصب خشک صورت می گیرد. اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. فضای خالی تهویه: اصولاً در اجرای نمای خشک برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد.  Data was gen​erated ​with the ᠎he lp  of behsaznama Con tent G᠎en᠎er​at᠎or  D᠎em over᠎sion!

The Secret نمای سرامیک خشک

از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. سرامیک به دلیل استحکام بالایی که در مقابل خوردگی و رطوبت دارد، دوام بسیار زیادی داشته و به همین دلیل برای سالهای سال زیبایی نمای ساختمان را حفظ میکند. نمای سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد. 4. نمای خشک مورد استفاده درقابهای آلومینیومی قرار داده میشود و از هر چهار طرف درزگیر قرار میگیرد. از طرف دیگر کاهش وزن ساختمان، باعث کاهش قیمت تمامشده ساختمان خواهد شد. از طرف دیگر هم جدا شدن لایه رویه نما، زیبایی نما را برهم میزند درصورتیکه در این نوع نما به دلیل استفاده از یک نوع مصالح، رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی یکسان و قابل پیشبینی خواهد بود.

نمای سرامیک خشک

نمای خشک را میتوان با مصالح مختلفی مثل سنگ و سرامیک، شیشه، ترموود، کامپوزیت، آلومینیوم و… نمای خشک سنگ ، تکنیکی مدرن است که با حذف ملات به کار گرفته شده در نصب تر ، موجب دوام بیشتر سنگ های مورد استفاده در نما شده است. استفاده از مصالح مصرفی صنعتی در لایههای مختلف نمای خشک اعم از پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و نیز کاهش امکان خطای انسانی در بخشهای مختلف مثل عدم استفاده از ملاط و درنتیجه حذف درصد اختلاط ملاط، باعث افزایش کیفیت اجرای نمای خشک در مقایسه با انواع دیگر نما میشود. تمام المان های بکار رفته در نما اعم از بازشوها، عناصر عمودی و افقی جداکننده، مصالح و رنگ ها باید دارای هماهنگی باشند و ابعاد و تناسبات ساختمان را در نظر بگیرند. باز بودن درز ها این امکان را فراهم می آورد که هوا درپشت سرامیک ها جریان. با دقت به نکات مهم در طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک ، یک نتیجه بسیار عالی و ساختمان با زیباییشناختی کامل ایجاد ادامه مطلب میشود. پیچ را در سوراخ قرار داده و میخ را با زاویه ای در آن قرار می دهند که با شکاف ایجاد شده در سنگ مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید