معرفی روشن رویکرد اتصالات نمای خشک

نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است. چرا از سنگ رودخانه ای در ساختمان سازی و تزئینات استفاده می شود؟ نمای سرامیک به دو روش نصب خشک یا مهار و یا روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. یکی دیگر از بخش های مهم در صنعت ساختمان طراحی نمای ساختمان می باشد که از مهمترین بخش های ساختمان محسوب می شود و به نوعی هویت ساختمان را بیان میکند . اجرای نمای خشک آجری مقاومت ساختمان را در برابر آتشسوزی بالا میبرد. برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود و از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگیهای خود، طراحان و مهندسان ساختمانها را به خود جذب کردند. بازسازی یک ساختمان به سمت عوامل مختلفی از عمده قدیمی و یا نوساز بودن خانه بستگی دارد، همچنین بازسازی شامل مراحل مختلفی میباشد، که شامل تقسيم های ظاهری و متبحر رویت و قابل قسمت های زیرکار و باطنی میشود. در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود.

اجرای نمای خشک سرامیک

است به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود. چراکه از یک سو، نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و لذا زیبایی جزء جدایی ناپذیر هر نما است. چرا که از یکسو، نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و لذا زیبایی جزء جدایی ناپذیر هر نما می باشد. در نگاه اول به یک ساختمان، نمای بیرونی ساختمان است که شما را جذب یا حتی دفع میکند و به همین دلیل نیز یکی از مهمترین نکات مهم در زمان طراحی ساختمان انتخاب نمای بیرونی ساختمان است. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند.

 Data was c᠎re᠎ated by behsaznama Con tent Gen᠎erator​ Dem᠎over᠎sion !

اتصالات نمای خشک

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان کلیک کنید می باشد. مصالح نما معمولا با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی نصب میشوند. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. به زودی انواع نمای خشک ساختمان مورد تایید استانداردهای جهانی قرار گرفت. جنبه معماری ساختمان مورد تایید است. در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. این عایق به صورت مکانیکی و مستقل بین سازه و نما نصب میشود. نمای خشک از لایههای متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان میشود که همه لایهها به وسیله سازههای فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شدهاند.

نمای سرامیک خشک

عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل میشود. اما در مناطق سرد و خشک، طراحی به گونهایست که هوا در آن حبس میشود. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. اجرا کرد. به شرایط اقلیمی نیز در اجرای نمای خشک ساختمان توجه میشود. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. به دلیل مزایای نمای خشک ساختمان، متقاضیان اجرای نمای خشک ساختمان و خصوصا نمای خشک آجری نسبت به نماهای قدیمیتر بیشتر شدهاند. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان و ایجاد شرکتهای نمای خشک، اجرای انواع نمای خشک مانند نمای خشک آجری در ایران نیز زواج پیدا کرده است. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متعدد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. اگر میخواهید بهتر بدانید که نمای خشک ساختمان چیست، انواع نمای خشک را بشناسید و با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان آشنا شوید، با مجله خدمت از ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید