مقاله جدید پایین بودن اتصالات نمای خشک را نشان می دهد و چرا باید امروز اقدام کنید

در واقع ترکیب کلی نما، نظم در این تفاوت ها است. اگر دقت کرده باشید امروزه برای طراحی نما بیرونی از ترکیب دو یا چند نوع رنگ و طرح و مصالح استفاده می شود.طرح های افقی و عمودی به صورت منظم و یا بینظم نوعی زیبایی در این بخش ایجاد می کند. یونانیها تقریباً تمامی ساختمانهایشان را با ستونهای عمودی و سقفهای مسطح میساختند؛ اما رومیها این سبک را توسعه داده و با استفاده از طاق توانستند تعداد ستونهای حامل را کاهش داده و فضای بیشتری را به نمای داخلی بنا اختصاص بدهند. برای دستیابی به این هدف ، پوسته دوم نما به عنوان ترکیبی از لوور های آلومینیومی عمودی پیش ساخته که برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای فضای داخلی ، به پوسته اول وصل شده اند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. نرمافزار 3ds Max یک نرمافزار شبیهسازی سهبعدی است که برای تست و ارائه ایدهها بسیار مناسب است. این نرمافزار در ساخت گیم و انیمیشن و مدلسازی سهبعدی در طراحی صنعتی، تبلیغات و معماری نیز استفاده میشود. در این نوع نماها از سنگهای بزرگ برای ساخت نما استفاده میشود و نمای سنگی به ساختمان هویت خاصی میدهد.

اجرای نمای خشک سرامیک

Po​st w as gen er ated  by behsaznama᠎ Content Gen er᠎ator DEMO !

نمای خارجی ساختمان

از آن جایی که شما آزادی بیشتری در طراحی و ساخت ویلا دارید، پس میتوانید خانه ویلایی خود را تا حد بسیار زیادی شبیه به خانه رویایی و ایده آل خود بسازید. تنوع رنگ و اندازه ترمووود از ویژگی هایی است که این متریال را از رقیبانش متمایز می کند. این متریال به حالت ورق قابل استفاده است و می توان آن را در شکل و اندازه دلخواه به کار گرفت. مزایای زیاد “نمای کلاسیک برای ویلا” باعث شده است امروزه شاهد افزایش به کار بردن این نوع نما در ویلاهای شمال کشور باشیم. نماهای کار شده به وسیله چوب به نگهداری ویژه نیازمند هستند و باید با مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی حفاظت شوند که در طول زمان نیاز به تمدید خواهد داشت. در حالی که مقیاس به مقایسه یک شی با شی دیگری اشاره دارد ، نسبت تعیین می کند که اندازه ” مناسب ” از شی دوم یا نسبت باید چند باشد. ترمووود با توجه به تنوعی که در اندازه و رنگ در بر می گیرد، می تواند در کنار متریال هایی مثل فلز و سنگ جلوه بسیار زیبایی پیدا کند و انتخاب بسیار مناسبی جهت ایجاد تنوع در طراحی نما خواهد بود. شکل مقطع و اندازه ی پروفیل به ارتفاع دیوار و میزان نیروهای وارده بر آن بستگی دارد.

آجر نما که هنوز هم بسیاری از سطوح بیرونی ساختمان ها را تشکیل می دهد، جزو متریال هایی است که نسبت به گزینه های دیگر از قیمت مناسب تری برخوردار است. البته این متریال در کنار مزایایی که دارد، عیوبی را نیز به همراه مجموعه ها خواهد داشت. طراحی ویلا بر خلاف نظر عموم، حرفه بسیار دقیق و ظریفی است و به همین دلیل حتما باید توسط یک متخصص حرفه ای و با تجربه انجام بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. طراحی ویلا یکی از حرفهها و فعالیتهای مهم است که هدف آن خلق کردن یک ویلا با سبک مورد نظر و ظاهر زیبا است. میدانید که نمای کلاسیک به نوعی به ویلا یک نوع شخصیت ویژهای میدهد و این شخصیت و شاخصسازی میتواند یک عامل تمایز در ویلا به شمار آید. طراحی نمایِ خارجی یک ساختمان نوعی هنر و شیوهای از بیان است. به دلیل کاربرد عناصر ایران باستان در نمای کلاسیک برای ویلا، این طراحی به نوعی بومیسازی شده است که با فرهنگ ما ایرانیان بسیار هماهنگ است. جذابیت زیبایی: ترمووود ظاهری گرم و طبیعی ارائه می دهد که مکمل سبک های سنتی و مدرن ساختمان است.

اتصالات نمای خشک

ترمووود یکی از مقاوم ترین چوب های مورد استفاده در طراحی نما به شمار می آید. سنگ دود و گرد و غبار را به راحتی جذب نکرده و از این رو ظاهر تمیز تری نسبت به دیگر متریال ها دارد. همچنین در رنگ بندی نماها باید به نوع نما و همچنین تعداد طبقات توجه کافی شود تا مدت زمان طولانی تری بتوان از این نما استفاده کرد و این نما نیز بتواند در مقابل انواع مخاطرات طبیعی عایق خوبی باشد. همچنین نورپردازی زیبایی را در هنگام شب در این فضا خواهید دید. در این مطلب به اصول طراحی نمای بیرونی ساختمان همچنین سرامیک نمای بیرون ساختمان و نمای بیرونی ساختمان ویلایی اشاره شده است. بنابراین با طراحی صحیح نما میتوانید در هزینههای خود در آینده صرفهجویی کنید و در صورت تصمیم به فروش خانه دیگر مشکل و دغدغهای بابت مناسب نبودن نما نخواهید داشت. استفاده از سنگ و سرستون ها در طراحی نما کلاسیک زیاد به چشم می خورد. پنل های آلومینیومی که جزو دسته کامپوزیت ها به شمار می روند، از جمله مواردی هستند که طی چند سال اخیر در طراحی نمای ساختمان های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته اند. روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و سبک­های جدیدی که به وجود می­ آیند، نمای ساختمان ­ها نیز تغییر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید