مکان می‌توانید کشف کنید نمای خشک رایگان دارایی

برای اولین بار، معماران مدرنیته در قرن نوزدهم برای اولین بار از این نوع نما استفاده کرده و از آن اسم به میان آوردند. تمام این فاکتورها باعث شد تا طراحان و معماران به فکر تولید مصالحی سبک، مقاوم و زیبا بیفتند. از طرفی به دلیل اندازه گیری و ساخت همزمان قطعات در سایت، نیازی به تولید و کنترل کارخانه ای نیست. پس از ساخت اولین نماهای شیشه ای، از روش نیمه یکپارچه برای طراحی و ساخت سیستم های کرتین وال استفاده شد. اساس این کار ساخت یک قاب با اعضای مولیون، ترنسوم و شیشه در کارخانه است که پس از حمل به کارگاه، براکت هایی تعبیه شده است که به مولیون و ترنسوم نر و ماده متصل می شود. به عنوان مثال، اگر از پروفیل نری در یک پنل استفاده شود، در پانل کناری در همان نقطه، از اتصال پروفیل مادگی Mullion استفاده می شود. در این مدل معمولا ابتدا اعضای عمودی(Mullion) سپس اعضای افقی (Transom) و در نهایت قطعات شیشه یا پنجره روی سیستم نصب می شوند. ᠎Post was c reated  with the he᠎lp of behsaznama Conte​nt G​enerat​or D emov er᠎sion !

نمای خشک فایبرسمنت

دراین سیستم برای نصب قاب به Mullion زمان زیادی می برد. یکی از مشکلاتی که همواره در اجرای نما به روش سنتی یا همان ملاتی وجود دارد، ریختن و یا افتادن مصالح نما بعد از گذشت زمان است که ایجاد و ابداع سیستم نصب نمای خشک را ایجاب میکند و با اجرای نمای خشک تا حد بسیار زیادی خطر ریختن و افتادن مصالح در طی زمان کاهش مییابد. همچنین استفاده از شیشه 2 یا 3 لایه ، لایه عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی ایجاد می کند. این اولین روش و اولین تکنولوژی سیستم های نمای شیشه ای است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش اساسی و بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می نماید و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با این فاکتور مهم سنجیده و شاید بتوان گفت که با محک این فاکتور مهم ماندگار شده و یا از بین رفته اند. در طول پنجاه سال گذشته از اولین طراحی و اجرای این سیستم، هر روز پیشرفت معماری این نماها توسعه یافته و تکمیل و به روز می شود. اولین نمای کرتین وال توسط مهندس معماری آلمانی به نام والتر گروپیوس طراحی و اجرا شد. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … This content was written with the he​lp  of behsaznama Conte᠎nt Gene rator DEMO!

شرکت طراح و مجری نمای خشک

سنگهای کوچکتر ممکن است به عنوان پرکُنَک یا گوه در محلهای سنگ کاری که در آن سنگ به شکل طبیعی گرد است، استفاده شود. در مواردی که طول دهانه بزرگ است و از دو طبقه تشکیل شده است، بهتر است از سیستم هیبریدی استفاده شود که سیستم کلی قوی تر (تقویت شده) باشد. وی گفت: در ایران نیز لازم است، نمای ساختمانها به نماسازی خشک تبدیل شود که در مسابقات نماچینی سعی شد آموزش این حرفه به افراد داده شود. هنگامیکه این ساختمانها بدین روش ساخته میشوند وسط دیوار بهمنظور مقابله با خشکی عموماً با خاک و شن پر میشود. در ادامه این مقاله قصد بررسی این سبک از نما و ویژگیهای آن را داریم، پس برای بررسی متریال های مرسوم در نماهای خشک معروف با ما همراه باشید. یعنی اگر المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی میتوان قسمتهای کوچکی از پوشش را باز کرد و اگر قابل تعمیر بود به آسانی آن ناحیه را تعمیر نمود و در صورت غیر قابل تعمیر بودن قسمت یا قطعه را تعویض میکنند. این قطعات همچنین ممکن است تا ارتفاع یک طبقه ساخته شوند یا به دو تکه شیشه بدون دید (اسپاندر) و شیشه قابل مشاهده تقسیم شوند. در نهایت، هنگامی که آنها در داخل یکدیگر نصب می شوند، یک نمایه جداگانه تشکیل می دهد. Post w᠎as cre ated  wi th behsaznama᠎ Conte nt Generator᠎ Demover​si᠎on!

در این روش ابتدا مولیون ها به صورت جداگانه نصب می شوند و سپس قاب های پیش ساخته بین مولیون ها نصب می شود. در این روش کل نما برای قاب های پیش ساخته بزرگ در کارخانه طراحی می ادامه مطلب شود. پیش از این نمای شیشه ایی با شبکه بندی آهنی و قاب های آلومینیومی اجرا می شود که از داخل چهره زیبایی نداشته و همچنین به دلیل وجود لاستیک های P.V.C هوابندی و آب بندی مرغوب نداشته و ضعف های فوق توسط سازه کرتن وال – نمای شیشه ایی و لاستیک های EPDM و مرغوبیت کرتن وال و استفاده از تنوع رنگ مرتفع شده است. همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. نمای شیشه ای کرتین وال اصطلاحا همانند پوشش غیرسازه ای نمای خارجی ساختمان می باشد که علاوه بر وظیفه جداکننده ای از بار مرده وارد برساختمان نیز می کاهد. این که چه مقدار بتن اکسپوز برای نما احتیاج دارید نیز در نهایت مشخص خواهند کرد که چه میزان باید برای نمای بتن اکسپوز خود پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید