نبرد بر سر اجرای نما و نحوه برنده شدن در آن

طراحی نورپردازی مناسب برای نمای ساختمان باعث می شود تا در شب نما زنده و پویا تر به نظر برسد. و عکس این مطلب در زمستان و شب رخ می دهد . انسان از قدیم همیشه نوعی به خانه اش نما می داد با توجه به امکانات روز دنیا اوایل خانه ها را با کاه گل نما می دادند که به نوبه خود بسیار زیبا بود در تابستان هوای خنکی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد اما به خاطر اینکه هر سال باید نوسازی می شد هزینه وو قت زیادی اتلاف می شد از این رو به نماهای سیمانی روی آوردند که سیمان سفید هم زیبا بود. از بکارگیری سنگهایی با ضخامت کمتر از ۱.۵ سانتی متر بپرهیزید. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است.

تجهیزات نمای خشک

به این نحو که افقی و یا عمودی بودن تقسیم بندی های نما نباید به صورت غیر معمول با همسایگان مجاور متفاوت باشد. نوع بسته بندی آجر نسوز نیز به هنگام خرید باید مورد توجه خریداران عزیز قرار بگیرد. از جمله رنگ های این محصول می توان به طیف رنگی قهوه ای، که شامل رنگ های قهوه ای روشن، تیره و قهوه ای با بافت های ریز و درشت، طیف رنگی نارنجی با رنگ های نارنجی مایل به قهوه ای، زرد مایل به نارنجی، نارنجی تیره، نارنجی روشن، آجر نما زرد، زرد تیره و رنگ آجر نما قرمز با بافت های ریز و درشت و نمونه رنگ هایی نظیر خاکستری، سفید و طوسی اشاره کرد. در ترمیم تطابق رنگی از اهیمت بالایی برخوردار است اگر پس از باز شدن قالب مشاهده شود که بتن به صورت پله ای در آمده است با استفاده از ساب بتن بایستی آن را رفع نمود. از چسب سنگ برای اتصال سنگها و قطعات بر روی هم استفاده نکنید. در این حالت به قابی که از اعضای مجزا برای اتصال سازهها تشکیل شده استاد و قالبهای از پیش ساخته با ابعاد بزرگ متصل شده به پشت بند خرپا گفته میشود.

این نوع بتن مانند دیگر أنواع مصالح ساختمانی دارای المنت و کرید های مختلفی است و برای آنکه بهترین عملکرد مورد نیار را ارائه دهد باید با کیفیت ترین آنها را تهیه کرد. جریان داشتن هوا در فضای بین نما و ساختمان، مانند شیش دوجداره عمل می کند. بعنوان مثال سنگهای مانند تراورتن و گرانیت در اجرای سنگ نمای ساختمان اگر اسکوپ نشوند زیاد دوام ندارند. سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت قبل از نصب باید اسکوپ شوند. سطح سنگ نما باید صاف، یکدست و با قابلیت ظاهری مناسب (طرح، رنگ و رگههای مشخص) باشد. در مناطقی که در طول سال فقط یک فصل بحرانی وجود دارد و شرایط حرارتی هوای سایر فصل ها در محدوده ی منطقه آسایش است، ویژگی مصالح باید براساس فصل بحرانی تعیین شود.ولی وقتی در منطقه ای دو فصل بحرانی وجود دارد ( مثلا زمستان های بسیارسرد و تابستان های بسیارگرم)، مقاومت وظرفیت حرارتی مصالح باید بگونه ای باشدکه نیازهای هر دو فصل راتامین کند. در این روش پس از نصب سنگ نما امکان جداسازی و جا به جایی آن وجود نداشته و احتمال جداسازی سنگ نما وجود دارد. قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند.

This content was w᠎ri tt᠎en by G᠎SA Content Ge nera᠎tor DE᠎MO!

برای اطلاع از قیمت کاشی نایین اصفهان کافیست به صفحه محصولات این کارخانه در وب سایت فروشگاهی ایران سرام مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجرب ایران سرام ارتباط برقرار کنید. افزایش چسبندگی، آببندی، دوام، استحکام، جذب انرژی، ضربه پذیری در کنار سازگاری با محیط های قلیایی و سهولت در استفاده این محصول را در میان مهندسین و مجریان بسیار محبوب ساخته است. برش کاری، صیقل کاری و چکش کاری بر سطح آنها انجام شده و در برابر ضربه مقام شده باشند. به همین دلیل شاسی کشی نمای تر اغلب توسط پیمانکاران و به صورت تجربی انجام می شود. ولی از آنجایی که روکش سنگ های امروزی دوام بیشتری دارند و همچنین تعمیر و نگهداری از آنها آسان تر می باشد. اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب از روشهای سنتی و متداول اجرای نمای سنگی در ایران در هنگام نصب انواع سنگ نما به شمار میآید. جنس این چهارچوب ممکن است از چوب اشباعشده، فولاد یا آلومینیوم باشد. برای اجرای سنگ نمای ساختمان در این حالت میتوان از یک دیوار پشتیبان از جنس آجر، بتن و بلوک استفاده کرد. موزهٔ آستانهٔ مقدسه یکی از قدیمیترین موزههای ایران است که در آبان ماه سال ۱۳۱۴ خورشیدی در محوطهٔ داخلی حرم فاطمه معصومه و مکان فعلی مسجد شهید مطهری افتتاح شد و در فروردین ماه سال ۱۳۶۱ به مکان فعلی واقع در میدان آستانه انتقال پیدا کرد.

اجرای نمای خشک کیست؟

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید