نحوه آموزش اجرای نما

برای نصب این ورق های نیاز به تیم متخصص و همچنین ابزار های مخصوص است و از دیگر معایب این نما میتوان به هزینه خرید و نصب نسیتا بالا این نمای ساختمان اشاره کرد. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جزدر موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روش های نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. در نتیجه پنلهای بتن اکسپوز یکی از جدیدترین متریال های نمای ساختمان است که با اجرای آن در نمای ساختمان جدید بودن و به روز بودن ساختمان را نشان می دهد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، در قسمت های مرتفع ساختمانم بسیار سریع تر و آسان تر از سایر نماها مانند آجر می باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد. نمای کامپوزیت در اقصی نقاط دنیا مخصوصا کشور ایران به طور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد و از این نما در انواع پروژه های تجاری ، اداری و حتی مسکونی نیز استفاده میکنند.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

سنگ های مرمریت نیز بیشتر در فضای داخلی ساختمانهای مسکونی استفاده می شود. پوشش نمای ساختمان با پنلهای بزرگ يا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت اکثراً ۴ میلیمتر میباشد که از دو لایه ورق آلومینیوم تشکیل شده و هسته داخلی آنها از جنس مواد پلیاتیلن یا مواد معدنی ضد حریق می باشد و همچنین پوشش رویه ورق های کامپوزیت آلومینیوم از جنس رزین PVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) یا ACP خوانده میشود. در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنۀ ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک یا رعایت فاصله از عایق حرارتی برروی چهارچوب نگه دارنده قرار گیرد. در ابتدا به این سوال جواب دهیم که نمای کامپوزیت چیست ؟ رنگ ورق های آلومنییوم کامپوزیت تقریبا به صورت آزادانه و توسط کارفرما تعیین میگردد و میتوان گفت که محدودیتی جهت انتخاب رنگ وجود ندارد.

نمای خشک تراکوتا

برای مثال وجود آهن در سنگ گرانیت از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. با توجه به طراحی و اجرای خاص که ممکن است داشته باشد میتواند تفاوت اصلی بین آن ۲ ایجاد شود. 100 سانتی متر برای اجرای نما استفاده میشود. در این روش ورقهای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که نصب و پیاده سازی آن با سرعت نسبتا خوبی انجام میشود. ۱-زمانی که دنبال یک متریال با استحکام بالا برای محوطهسازی ویلا و پارکینگ هستیم و یا متریالی با تحمل بار ترافیکی مثل محوطه کارخانه، که محل عبور ماشین الات سنگین است داشته باشند. محفظه ای خالی ، محفظه خالی نیز همچون عایقی برای محافظت از بنا در برابر شرایط جوی آلودگی های صوتی و غیر عمل می کند تهویه جریان هوای داخل این محوطه ها با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، شرایط اقلیمی و نیاز آن منطقه قابل تغییر میباشد به عنوان مثال در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه می باشد اما در قلیم سرد و خشک طراحی به گونهای انجام میشود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا برای بنا عایق بهتری باشد . Post h as  been gen᠎er ated by behsaznama​ C ontent Generator ᠎DE᠎MO .

نمای خشک در اصفهان

گروه معماری کلیاس کویر نیز توانسته در این زمینه موفق باشد و خانه باغی خاطره انگیز در یزد را طراحی و اجرا کند که تصویری از حوض آن را در بالا می بینید. بتن اکسپوز پنل های بتنی هستند که معمولا به صورت پیش ساخته هستند و برای محل موردنظر نیز استفاده می شوند. شرکت کلینیک بتن ایران همواره یکی از شرکت های تاثیر گذار در عرصه تولید جدید ترین محصولات کاربردی در صنعت بتن به شمار آمده و می آید. این روش مورد توجه اکثراً طراحان و نصب کنندگان بوده و از سهولت بالاتری برخوردار است. در حال حاضر در ایران ورق های آلومینیوم کامپوزیت را به ۴ روش نصب میکنند که در ادامه توضیخات مختصری درباره هر کدام از این روش ها ارائه میکنیم ، البته شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها استاندارد نیستند. به ترکیب ماتریس با الیاف (یا ماده تقویتکننده) زیر ۵ درصد کامپوزیت گفته میشود. کامپوزیت (ماده مرکب یا چندسازه) به صورت زیر تعریف میشود:مادهای اطلاق میشود که از دو فاز ماتریس و تقویتکننده تشکیل شده باشد و از فاز دوم حداکثر به اندازه ۵ درصد استفاده شده باشد. اگر نیاز به نصب نمای کامپوزیت دارید میتوانید از طریق شماره تلفن ۷۱-۰۲۱۲۶۴۰۶۳۷۰ از مشاوره رایگان کارشناسان آکاد بهرمند شوید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای خشک ساختمان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید