نحوه آموزش انواع نمای خشک

این نما از لایه های متعددی که شامل فضای داخلی تهویه پذیر ، پوسته بیرونی ، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی بنا می باشد تشکیل شده است بنابراین میان دیواره اصلی بنا و مصالحی که برای پوسته ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد فاصله ای تعیین شده وجود دارد. برای پی بردن به تاثیر شرایط گرمایی (دمای هوا و شدت تابش خورشیدی) بر شکل و هندسه ساختمان های هر منطقه، باید اهمیت هریک از عوامل یاد شده مشخص شوند. در کلیه نظریه­هایی که در مورد ارتباط جهت ساختمان و تابش ارایه گردیده، جهت جنوبی بهترین جهت برای ساختمان قلمداد شده است. بنابراین برای این­که پایهای برای تعیین مناطق اقلیمی کشور وجود داشته باشد بهترین طریقه همان روشی است که کوپن معین کرده است و باید به ناچار از آن پیروی کرد، البته باید تغییراتی در آن اعمال نمود تا منظور حقیقی تامین گردیده و مناطقی که دارای آب و هوای مشابهی هستند تحت یک فرمول مشخص قرار گیرند و معرفی شوند. حدود یک سده پیش نوعی حلوا و شیرینی خانگی در قم پخته میشد و به «حلوای قمی» مشهور بود؛ و خیلی محدود و به ندرت توسط مغازههای عطاری عرضه میشد. اما در مناطق گرم و در عرض های جغرافیایی کم جهت ساختمان باید به­نحوی باشد که کم­ترین انرژی خورشیدی سالانه را دریافت نماید.

نمای خشک نمایان

آن ها در این روش جهت گیری ساختمان و رنگ جداره ها را نیز مد نظر قــرارداده اند(2). البته این نظر بیشتر در مورد ساختمان های قدیمی که عموماً پنجرههایی کوچک داشته و به همین دلیل نفوذ آفتاب به داخل آن ها قابل چشمپوشی است صادق می باشد و در مورد ساختمان های معاصر با شیشه خور زیاد نمیتوان چنین نظری داشت. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. مواد اولیهای که در ساختار سمنت برد وجود دارد و همچنین تکنولوژی اتوکلاو که در ساخت آن به کار رفته است، باعث ایجاد استقامت و دوام فراوانی برای آن شده است. وی ضمن معرفی برخی از مهم ترین ویژگی های الگوی بهینه اقلیمی مساکن در اقلیم های گرم و مرطوب، سرد قطبی و عرض متوسط، به ارایه راهکارهای باز آفرینی و تکامل مساکن در شهرهای کوچک و روستاهای مناطق اقلیمی گرم و خشک ایران برای تامین گرمایش و سرمایش در فضای درونی ساختمان و درنتیجه صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی پرداخته است. به همین منظور انواع نمای خشک متناسب با نوع کاربری و هزینه و سلیقه افراد متشکل از مصالح گوناگون مانند آلمینیوم، سیمان، بتن، کامپوزیت، چوب، شیشه و چندین مصالح جدید و خاص وجود دارد که در این مقاله به آشنایی با برخی از انواع نمای ساختمان پرداخته شده است.

اجرای نمای خشک سنگ

به طور کلی نحوه اجرا ها با هم متفاوت است و به نوع مصالح مور استفاده و جزئیات آجری نمای خشک بستگی دارد. همچنین کاغذ دیواری انتخابی باید هماهنگی و هارمونی لازم را با رنگ سقف ها و ابزار ها و کنج های گچبری شده و همچنین رنگ و بافت کفپوش اتاق ها و قرنیز های آن داشته باشد. به همین دلیل بهترین انتخاب ، سبکی است که با بافت محلی و شهری شما انطباق بیشتری داشته باشد . بررسی مصرف انرژی نهفته در بافت های مسکونی نمونه موردی: شهر شیراز. دراین مقاله از روش شبیهسازی و مدلسازی با نرمافزار انسیس فلوئنت ورژن 2019 رویژن 2 جهت بررسی عملکرد حرارتی نمای دوپوسته با بررسی نتایج دما و انرژی گرمایی عبوری از سطوح شفاف و نرم افزار انرژی پلاس ورژن 9.6.0 جهت بررسی انرژی مصرفی در ساختمان در سناریوهای مختلف استفاده شد. اسکافیلد بارهای حرارتی و برودتی یک ساختمان نمونه را در جهت گیری های مختلف برای 25 شهر مختلف ایالات متحده با استفاده از نرم افزار BLAST محاسبه نموده است.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

Th᠎is a rt icle has been c​re at​ed  with the help  of behsaznama Content G​en​er ator D​emov ersi on !

آجر نمای خشک

وی تاثیر این دو عامل را بر دمای سطح داخلی دیوارها از طریق محاسبه انتقال حرارت مشخص و نتیجهگیری نموده است که هنگامی که مقدار حرارت انتقال یافته از اضلاع یک ساختمان با اندازه اضلاع رابطه معکوس داشته باشد، شکل ساختمان ایدهآل خواهد بود. آن ها با مدل سازی یک دفتر کار نمونه، انرژی برخوردی به جداره های ساختمان را به­صورت تابعی از موقعیت خورشید نسبت به سطح زمین، موقعیت جغرافیایی منطقه موردنظر روی زمین، جهت گیری جداره ها، شرایط و اقلیم آب و هوایی منطقه و ساختار زمین آن منطقه محاسبه و مقایسه نموده اند. در نهایت هم به دو روش نمایان و پنهان، میشه سنگ ها رو روی دیوار نصب کرد. اساساً اقلیم در بسیاری از مناطق دنیا به وسیله عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا تعریف میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا از این نکات آگاه شوید. امروزه نماهای شیشه ای در سه دسته کلی: نمای فریم لس – نمای کرتین وال – نمای اسپایدر طراحی و اجرا میگردند.

هزینه اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجری نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید