نحوه برای نشان دادن اجرای نمای خشک شما از صفر به قهرمان

استفاده از این بتن هزینه های نازک کاری در نما را کاهش می دهد. به طور کلی بافت آن را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد: بافت سنگدانه ای و بافت صیقلی. و پوشش هر دو طرف ورودی (تصویر 4) این ویژگی برجسته تر شده و فضا کمی تنگتر به نظر خواهد آمد. اما در این روش امکان آسیب رسیدن به سنگ دانه ها نیز شدید تر است. تکنیکهای معمول عبارتند از: شستشو یا براشینگ، استفاده از مواد کندگیر کننده در سطح، شات بلاست یا گریت بلاست بتن و طرح دار کردن بتن تر. به طور کلی، بسته به انتخاب مواد، مصالح و تکنیکهای اجرا، این روش استفاده از بتن میتواند بسیار لوکس به نظر برسد. بسته به رنگ سیمان، رنگدانه ها و نوع مصالح مورد استفاده، نتیجه ی نهایی میتواند ظاهری شبیه به کاشی به خود بگیرد. توجه به نوع ساختار نهائی از نظر زیر سازی و تعداد لایه های پوششی خواهد بود. خوب شما می توانید این رنگ را در فضاها یا شهرهای مختلفی که مد نظر دارید اجرا بکنید و البته مهم می باشد که این شرایط را به خوبی ارزیابی نمایید. نوع مصالح نما و سبکی که برای طراحی ساختمان در نظر گرفته می شود بیانگر شخصیت ساختمان است. This was generat ed ᠎wi th GSA C​onte᠎nt Generator  D​emov​er sion!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در ادامه به توضیح این دو نوع خواهیم پرداخت. دو روش برای اجرای نمای خشک سنگ در ساختمان وجود دارد: مرطوب (با ملات) و خشک (بدون ملات). در اکثر پروژه های بزرگ ساخت و ساز, نحوه اجرای نمای سنگ خشک معماران و پیمانکاران برای داشتن یک نمای یکپارچه بتنی از بتن اکسپوز استفاده می کنند. برخوردار بودن از ظرافت و زیبایی علاوه بر طول عمر بالا موجب شده است که بتن اکسپوز بسیار مورد توجه طراحان داخلی نیز قرار بگیرد. زیبایی منحصر به فرد. بتن با سنگدانه نمایان، زیبایی منحصر به فردی دارد و به همین دلیل در امور تزئینی و دکوراتیو، کاربرد دارد. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت مهندس طراح نیز میباشد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. امکان اجرا در تمام فصول سال و در شرایط آب و هوایی مختلف. نکته قابل توجه این است در صورت استفاده از رنگ در بتون نما باید توجه شود که رنگ دانه های مصرفی باید در آب نا محلول باشند، همچنین در محیط قلیایی قوی بتن (در شرایط آب و هوایی متفاوت) پایداری و مقاومت مناسبی داشته باشند.

تاریخچه نمای خشک

همچنین، در صورت استفاد از سیستم گرمایش کف، برای انتقال حرارت و گرم کردن فضای داخلی مناسب است. همانطور که از نام این مصالح بر میآید، در انتها سطحی صاف و صیقلی خواهیم داشت که در بتن ریزی عادی چنین سطحی بدست نمی آید، بنابراین باید تمهیداتی برای رسیدن به این حالت اندیشیده شود. چند میلیمتر بتن رویی به گونه ای صیقلی میشود که سنگدانه های داخل آن معلوم و درخشان خواهد بود. در این روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته میشود. از طرفی معادن سنگ مرمر در کشور ایران به خاطر کم بود آن قیمت بیشتری دارند. 2. پنجره بازشو از خارج : روبه خارج باز شده ، ورود هوا کم می شود و قابل تنظیم نیست . تهویه موردنیاز اقلیم گرم و خشک در مناطق گرم و خشک باید میزان تهویه طبیعی در روز را به حداقل ممکن رساند، چون در اثر ورود هوای گرم خارج بداخل، دمای هوا و سطوح داخلی نیز افزایش مییابد. برای رسیدن به این هدف باید در حوزه دانش و فناوری ورود کنیم در حوزه دانشگاهی گفتمانهایی شروع شود که در آن معماری مکتب تبریز و بحث هویت شهری نما و طراحی ساختمان مطرح شود. برای نصب و استفاده هر مصالح باید به ویژگی آن دقت کرد.

برای این کار از پولیش الماسی استفاده میشود.

می توان به صورت خشتی، حصیری و ساده از آن ها استفاده کرد. سرامیک سایز بزرگ از مواد طبیعی ساخته میشود و تنها روش ساخت آن به صورت مصنوعی و تحت شرایط کنترل شده صورت میگیرد. برای این کار از پولیش الماسی استفاده میشود. همچنین براق کردن آجرنما نیز به راحتی با محلولهای نانو موجود در بازار میسر است که این خود مزایای بسیاری برای آجر بوجود خواهد آورد. از مزایای کامپوزیت نما می توان به وزن سبک، تنوع رنگ بالا، قابلیت شستشو، مقاومت حرارتی، رطوبتی و صوتی اشاره نمود. بتون نما مانند تمامی مصالح و متریال های موجود، علی رغم کیفیت بالا و مزایای ویژه ی خود، معایبی نیز دارد و ممکن است با افت کیفیت و یا خرابی مواجه شود. از نوع صیقلی آن، در تمامی کاربردها می توان استفاده کرد. از انبارها گرفته تا گالریهای هنری و گاراژها تا فضاهای داخلی خانه، در تمامی این فضاها میتوان از این مصالح استفاده کرد. با این روش می توان تا عمق دلخواه، (به شرط آسیب نرساندن به سنگ دانه ها) بتن را لایه روبی کرد. در ادامه خط معمار شما را به دیدن انواع سبک نمای ساختمان دعوت می نماید. سرامیک خشک قطعا یکی از گزینه های شما بین هزاران گزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید