نحوه To turn نمای خشک شما از صفر به قهرمان

در فصل تابستان با بازکردن دریچههای نما جریان هوا در حفره در اثر نیروی شناوری فعال میگردد و هوا با دمای بالا در فضای حفره، همراه با جریان هوا خارج میشود. پوسته ساختمانها در طراحی فضاها میتوانند نقش موثری در کاهش مصرف انرژی داشته باشند، از این رو طراحی یک پوسته کارآمد در ساختمانها با توجه به مباحث مطرح شده در حوزه پایداری، برای به حداقل رساندن دفع گرما در زمستان و جذب گرما در تابستان میتواند بسیار موثر میباشد. با وجود اینکه نماهای دو پوسته به عنوان یک راهکار در اقلیم سرد توسعه یافتند، در حال حاضر گرایش به استفاده از این نوع نما به سمت دامنه وسیعتری از اقلیمهای سرد تا مناطق مدیترانهای و همچنین گرم و خشک رو به گسترش است. در این راستا نماهای دوپوسته به عنوان شکلی از پوسته ی بنا، امکان تهویه طبیعی را ضمن کنترل سایر عوامل خارجی برای ساختمان ها فراهم می آورند. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. با توجه به اهمیت نما لازم است در طراحی و اجرای آن دقت و حساسیت بسیاری به خرج داد و آن را با توجه به اصولی که در ادامه بیان میشود، طراحی کرد تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن ارائه شود. This artic le h as ᠎been done ᠎wi᠎th t he he​lp of G SA Con te᠎nt Gen​er at᠎or D emov​er sion !

درباره نمای خشک

استفاده از نمای خشک یکی از بهترین گزینههای برای دستیابی به تمام این ویژگیها است. به همین دلیل بهترین انتخاب ، سبکی است که با بافت محلی و شهری شما انطباق بیشتری داشته باشد . در انتخاب مصالح باید دقت لازم را به خرج داد. برای شکلگیری ساختمان باید مراحل مختلفی شامل برنامهریزی، مطالعات، طراحی و ساخت طی شود و بی توجهی به این مراحل در آنها سبب بروز مشکلاتی خواهد شد. مطمئنا عواملی چون میزان بارندگی، شدت وزش باد، درصد خشکی، رطوبت، گرمی یا سردی هوا و همچنین به تازگی میزان آلاینده های موجود در هوا تاثیر بالایی در این طراحی دارند. این سوراخ ها سرامیک را به یک عایق حرارتی بی نظیر تیدیل می کنند که از نفوذ هوای سرد یا گرم به داخل ساختمان جلوگیری می کند. از نمای خشک در نما که یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز محسوب می شود استفاده می کنند، چه بسا در آینده و با پیشرفت علم، نماهایی با کیفیت بالاتر، ارزانتر و در زمان کمتر به بازار این صنعت آمده و تحولی شگرف در این عرصه ایجاد کند. فرایند طراحی یکی از مهمترین بخشهای ساخت و ساز است، زیرا با مطالعات دقیق در طی این مرحله میتوان تمام مشکلات ممکن در آینده را شناسایی کرد.

چرا که در زمان اجرای اسکلت ساختمان می توان با توجه به طرح نما پلیتهایی را برای اتصال شاسی نما در تیر و ستون بتنی قرار داده و بعداً شاسی را به آنها متصل کرد. می توان از سنگ با ضخامت بیشتر از 2 سانت استفاده کرد. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. طراحی نما بدین صورت کار سختی نیست فقط کافی است که شما قبل از طراحی فرهنگ و بافت منطقه را مورد بررسی قرار دهید سپس نتیجه بررسی ها را با خلاقیت و هنر معماری ترکیب کنید تا به نتیجه ای دلخواه و مطلوب برسید. قرار بود در این سکانسها، قصه به زمان حال برگردد و امیرحسین که حالا پیر شده است، سر مزار غزاله برود که در جریان انقلاب به شهادت رسیده است. در این نما ورق های آلومینیومی در ابعاد مختلف پوشش نهایی سطح بیرونی ساختمان خواهند بود. Th​is c​onte nt h as been written ᠎with the help of G SA᠎ Content G᠎en​er at or D᠎emov er sion!

خانه های ویلایی به علت نوع چینش و حالت کلی آن ها دارای تاثیر پذیری بسیار بیشتری از نمای بیرونی ساختمان نسبت به آپارتمان ها و برج هاست. در فصل زمستان با بستن بازشوهای نما، از آن به عنوان یک حائل گرمایی برای جلوگیری از اتلاف حرارتی ساختمان استفاده میشود. بهره گیری از تهویه ی طبیعی به ویژه هنگام تابستان، از استفاده ی بی رویه ی سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان می کاهد، به طوری که آسایش ساکنین را بدون اتلاف انرژی تامین می نماید. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود. به منظور بررسی تاثیر جهت گیری ساختمان بر میزان بارهای حرارتی و برودتی، ساختمانی با کاربری آموزشی جهت مدل سازی در نظر گرفته نمای خشک مدرن شده است. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرارگرفت یکی از روش های جدید و قابل مطابق با استاندارد های جدید ساختمانی است. ازآنجهت که نمای ساختمان نخستین لایه محافظ برای آن است، نگهداری صحیح از آن در جهت افزایش طول عمر و دوام امری ضروری است. سنجش تأثیر سابقه ذهنی کوتاه مدت و بلندمدت کاربران در ادراک آسایش حرارتی (مطالعه موردی: ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز). Th is con tent was gen erat ed  with behsaznama Con te nt Generat᠎or D᠎emov​er​sion!

دیدگاهتان را بنویسید